Lees de Officiële Beschrijving

MBA in International Management (Apeldoorn en Amsterdam)

cursus details

  • Cursusnaam: MBA - Master of Business Administration (voltijd)
  • Type cursus: MBA - Master of Business Administration (voltijd)
  • Cursus Sector: Bedrijf
  • Cursusduur: 18 maanden
  • Credits: 180 UK CATS / 90 EU EC
  • Ingangspunten per jaar: 6 x toegang per jaar mogelijk
  • Volgende begindatum (en): 21 mei 2018, 27 augustus 2018, 15 oktober 2018
  • Diploma of Kwalificatie: Master of Business Administration (MBA) Geaccrediteerd door FIBAA
  • Locatie: Amsterdam
  • Collegegeld: € 18.300 (Amsterdam)

Invoering

De International Master of Business Administration wordt aangeboden op de campussen van Amsterdam en Apeldoorn in Wittenborg.

Het stelt studenten in staat om modules of een deel van de modules te volgen op elke campus en wordt gegeven door een internationaal team van docenten en onderzoekers uit de academische wereld en de industrie.

De I-MBA-opleiding is gericht op studenten met een achtergrond in bedrijfs- en niet-bedrijfsadministratie. Kandidaten hebben minstens 3 jaar ervaring in het werken in bedrijven en organisaties in een rol die mensen of processen of beide beheert.

Kandidaten voor de Wittenborg MBA zullen goed Engels spreken en hebben in een internationale omgeving gewerkt.

"De Wittenberg MBA-opleiding is gericht op het verstrekken van afgestudeerden met de vaardigheden en competenties om managementposities te vervullen op het gebied van bedrijfskunde, zowel in de publieke als private sector. Deze posities kunnen management- of beleidsmakende posities in grote organisaties omvatten, evenals managementposities in kleine en middelgrote ondernemingen (kmo's). Een doel is dat studenten verschillende ontwikkelingen binnen een organisatie kritisch kunnen analyseren en evalueren, zodat ze beleid, visies en doelen en oplossingen binnen die organisatie kunnen vormen, creëren en initiëren. Ze zouden in staat moeten zijn om de strategische processen en visie van een bedrijf of organisatie te analyseren en met behulp van deze analyse instrumenten toepassen en implementeren om deze processen te innoveren, optimaliseren en (her) structureren met behulp van een integrale aanpak. Vanuit een internationaal perspectief moeten de studenten leren de omgeving waarin ze zich bevinden te analyseren en hun gedrag en rol aan te passen volgens de macro- en micro-omgevingen waarin ze zich bevinden "

Cursusinhoud

De MBA bestaat uit 3 fasen die in drie semesters concreet zijn gemaakt. Het kan voltijd (18 maanden) of deeltijd (24-36 maanden) worden gevolgd

In Semester 1 volgen studenten 6 kern I-MBA-modules. Deze modules bevatten een aantal klassieke functionele bedrijfsadministratiegebieden, die, naast door vormen van klassieke overdracht van kennis, zullen worden begrepen door reflectief leren, dat wil zeggen leren waarin studenten nadenken over hun eerdere werkervaring of, in gevallen van deeltijdstudenten , op hun huidige werk- en werkorganisatie in het licht van de materialen die in de verschillende modules worden aangeboden.

Semester 1 Modules:

  • Management Accounting
  • Internationale marketing
  • Onderzoeksmethoden Inleiding
  • Internationaal Human Resource Management
  • Internationale zakelijke transacties
  • Internationaal management
  • Informatiemanagement

Reflecterend leren helpt bij het ontwikkelen van kritisch denken, zelfbewustzijn en analytische vaardigheden. Het betreft een persoon in een reflectief proces.

Semester 2 ziet een reeks modules waarmee studenten verder kunnen studeren op gebieden van globalisering en strategisch management, en ook kunnen kiezen voor gespecialiseerde keuzevakken om hun kennis te verdiepen.

In Semester 2, de belangrijkste modules Corporate Sustainability and Globalization, Society

Semester 2-modules

  • Onderzoeksmethoden (eindproject)
  • Globalisering, Samenleving
  • Duurzaam ondernemen
  • Bedrijfsstatistieken
  • Wereldwijd strategisch management
  • Internationaal advies
  • Projectmodule (3 projectweken)

Gedurende Semester 1 en 2 werken studenten aan een Personal Development Plan (PDP) -portfolio dat culmineert in drie onderling verbonden projectweken in Semester 2, waarin studenten in teams werken aan een consultancyproject voor een regionale organisatie. Er kunnen 1 of meerdere projecten zijn, afhankelijk van de aard van wat beschikbaar is, en tijdens de PDP en projectmodule worden studenten begeleid door hun tutor.

Semester 3 is volledig toegewezen aan het Final Project, waarin studenten een onderzoeksproject voltooien, bij voorkeur op initiatief van een bedrijf of een niet-zakelijke organisatie verbonden aan Wittenborg. Het laatste project zal (op zijn minst) theorie, onderzoek en praktische toepassing combineren.

Studierichting

Binnen het MBA-programma zijn de modules van Semester 1 hoofdzakelijk gebaseerd op klassieke, 'functionele' managementvakken, maar in tegenstelling tot de andere MBA-varianten zijn modules specifiek afgestemd op een internationale omgeving.

Tijdens dit semester stimuleert Wittenborg een multifunctionele oriëntatie door middel van cases en discussies over hoe het onderwerp van een module kan bijdragen aan de algehele prestaties van het bedrijf en waar samenwerking tussen de verschillende functionele gebieden hieraan kan bijdragen. In een onderwerp als Supply Chain Management (dat in het huidige MBA-programma deel uitmaakt van Operationeel Management ), is functionele integratie een kwestie die moet worden aangepakt voordat we denken aan het 'uitgebreide bedrijf' (integratie met andere schakels in de keten).

Om nog een ander voorbeeld te geven, kan de Balanced Scorecard (die deel uitmaakt van Management Accounting ) zeer bevorderlijk zijn voor het zien van de verbanden tussen de functionele gebieden en activiteiten van een bedrijf; en daardoor een interdisciplinaire kijk kunnen oproepen. Ook is een kritisch perspectief nodig, dat wil zeggen dat het belangrijk is om in de context van de verschillende functionele gebieden (gedekt door de modules zoals geprogrammeerd) de kwesties te bespreken die worden aangeduid met begrippen als 'silo's', compartimentalisatie, slecht organisatie-DNA, organisatorische bijziendheid en het 'not invented here'-syndroom. Dergelijke discussies bevorderen een visie die het departementale denken blootlegt en interdisciplinaire ideeën omvat.

De modules van Semester 2 openen naar hun aard verschillende interdisciplinaire perspectieven. In het bijzonder zijn de modules voor bedrijfsduurzaamheid , strategisch management en bedrijfsstatistieken gericht op het verbinden van concepten en gegevens van verschillende aard die een interdisciplinair begrip van bedrijfskwesties mogelijk maken. Andere onderwerpen, zoals ' Globalisering , Samenleving en Cultuur', Ondernemerschap en Innovatie, geven een beeld van bedrijfs- en ondernemersactiviteiten die de smalle grenzen van de traditionele disciplinaire en professionele scheidslijnen overschrijden.

De 3 projectweken in Semester 2 zijn speciaal ontworpen om interdisciplinair denken te bevorderen, aangezien de consultingopdrachten die de betrokken organisaties aan studenten geven, een brede probleemoplossende, analytische aanpak vereisen, waardoor ervaring en kennis uit verschillende bedrijfsadministratiegebieden wordt ingeluid en een gecombineerde aanpak om plausibele oplossingen en strategieën aan te bieden. Vanuit het perspectief van een student is er al een persoonlijk ontwikkelingsplan opgesteld in Semester 1, tijdens de tutoring-sessies, en het optimale doel zou zijn om de drie projectweken met elkaar te verbinden door interdisciplinaire thema's te creëren die door de hoofdprojector lopen om kleinere projecten met elkaar te verbinden.

Carriere vooruitzichten

MBA Verbeter je carrière!

MBA-afgestudeerden zijn vaak snel opgevolgd in hogere managementfuncties en dit MBA-programma is ontworpen voor diegenen die senior managementfuncties willen uitoefenen of als voorbereiding op verdere studie in het bedrijfsleven, zoals een DBA of een Ph.D.

De MBA zal de loopbanen van

  • Nederlandse of andere EU-afgestudeerden die in een organisatie werken, mensen of processen beheren en hun carrièremogelijkheden binnen hun huidige functie willen verbeteren. Deze studenten worden ondersteund door hun werkgever en kunnen het programma in deeltijd studeren;
  • Nederlandse of andere EU-afgestudeerden die in een organisatie hebben gewerkt, mensen of processen hebben geleid en op zoek zijn naar een voltijds MBA-programma dat hun kansen op inzetbaarheid in een internationale markt vergroot;
  • Internationale afgestudeerden in Nederland, die een bachelordiploma hebben behaald en hebben gewerkt in een organisatie met verantwoordelijkheid voor het managen van mensen of processen, die hun carrièremogelijkheden willen verbeteren, hetzij bij hun huidige werkgever, hetzij bij het zoeken naar een nieuwe kans;
  • Internationale studenten wereldwijd, van zakelijke of niet-zakelijke gebieden, met een bewezen aantal jaren management van mensen of processen binnen een organisatie. Deze studenten zijn op zoek naar een Engelstalig, internationaal georiënteerd MBA-programma waarmee ze hun carrièreperspectief op de arbeidsmarkt kunnen verbeteren, hetzij thuis of in Nederland, bij hun huidige werkgever of bij een nieuwe organisatie, en mogelijk doorgaan met hun studies op een hoger niveau.

Toelatingseisen

De toelatingseisen (criteria) voor de MBA zijn als volgt:

  • een bachelordiploma of gelijkwaardige erkende kwalificatie;
    • Aanvragers worden verzocht een academische referentie te verstrekken van hun vooropleidingseffect;
    • Het is niet nodig om een ​​bachelordiploma te hebben gehaald uit het domein van de bedrijfskunde, maar in hun graad moeten studenten een academisch werkstuk (afstudeerproject of proefschrift) hebben voltooid dat een mate van academische schrijf- en onderzoekservaring vertoont.
  • een minimum van 3 jaar professionele ervaring;
  • 5 jaar professionele ervaring gewenst;
  • Aanvragers worden verzocht een referentie te verstrekken van een bedrijf of organisatie waar zij hebben gewerkt;

Engelse Taalvereisten

IELTS 6.5 of TOEFL-equivalent. Klik hier voor een overzicht van de equivalente scores.

de TOEFL-code van Wittenborg is 4889.

Met zijn werkervaringseis weerspiegelen de toelatingseisen de nationale vereisten in Nederland voor toegang tot een professionele master zoals de MBA in International Management. De eis voor de beheersing van de Engelse taal is een half punt hoger dan de nationale minimumvereisten in Nederland.

Selectie procedure

Er is geen specifieke selectieprocedure voor studenten die willen toetreden tot de MBA, maar niet-EU (visum) studenten worden "gescreend" volgens hun achtergrond, zodat het instituut hun immigratiestatus kan garanderen.

De screening bestaat uit een interview, verzameling en correlatie van alle door de IND vereiste documenten, inclusief bewijs van voldoende fondsen, rekening houdend met eventuele beurzen van Wittenborg (bijvoorbeeld Orange Tulip Scholarship) of door derden (NUFFIC, EU, enz.).

De aanvragers moeten een motivatiebrief sturen waarin zij de redenen beschrijven waarom zij het programma van Wittenborg kiezen, evenals de reden waarom zij in Nederland willen studeren (internationale studenten). De motivatie van studenten is belangrijk omdat de programma's veeleisend zijn en met name voor internationale studenten is er een criterium dat ze minimaal 50% van al hun credits in een jaar voltooien.

aanmeldingsdeadlines

Internationale studenten die niet in de Europese Unie (EU) wonen, moeten 6-8 weken voor de ingangsdatum naar keuze solliciteren.

Studenten die in de EU wonen, moeten 2-4 weken vóór de ingangsdatum naar keuze solliciteren.

In het geval dat u niet van toepassing bent vóór de deadline, wordt uw aanvraag automatisch gewijzigd in een aanvraag tot inschrijving voor het volgende blok, tenzij u anders wenst.

Opleiding te volgen in:
Engels

Zie 5 andere vakken van Wittenborg University of Applied Sciences »

Laatst bijgewerkt op February 20, 2019
Deze cursus is Campus based
Begindatum
Inschrijving openen
Duration
1 - 2 jaar
Deeltijd
Voltijd
Prijs
18,300 EUR
Deadline
Vraag informatie aan
International students: must apply 6-8 weeks before the entry date of choice. Students living in the EU: must apply 2-4 weeks before the entry date of choice.
Vraag informatie aan
Op locaties
Op datum
Begindatum
Inschrijving openen
Aanmeldingslimiet
Begindatum
Inschrijving openen
Aanmeldingslimiet
Begindatum
Inschrijving openen
Aanmeldingslimiet
Vraag informatie aan
International students: must apply 6-8 weeks before the entry date of choice. Students living in the EU: must apply 2-4 weeks before the entry date of choice.
Begindatum
Inschrijving openen
Aanmeldingslimiet
Begindatum
Inschrijving openen
Aanmeldingslimiet
Begindatum
Inschrijving openen
Aanmeldingslimiet

Inschrijving openen

Location
Aanmeldingslimiet
Vraag informatie aan
International students: must apply 6-8 weeks before the entry date of choice. Students living in the EU: must apply 2-4 weeks before the entry date of choice.
Einddatum
Aanmeldingslimiet
Einddatum
Aanmeldingslimiet
Einddatum
Location
Aanmeldingslimiet
Einddatum
Aanmeldingslimiet
Einddatum
Aanmeldingslimiet
Einddatum