Speciale eigenschappen
Ontwikkelen van algemeen directeuren sinds 1990;
Voortdurend het curriculum herzien om aan de huidige en langetermijnbehoeften te voldoen;
Studenten uitrusten met theoretische concepten en praktische toepassingen;
Studenten in staat stellen kritische oordelen en weloverwogen beslissingen te nemen;
Jonge afgestudeerden en managers voorbereiden om bij te dragen aan hun organisaties en industrieën;
Het aanbieden van drie optionele specialismen in luchtvaart, mode en innovatie en design;
Studenten in staat stellen het programma in één studiejaar af te ronden.
Academisch curriculum
De standaardoptie is om te studeren voor de generieke MBA-prijs. Studenten kunnen er ook voor kiezen om af te studeren met een specialisme in luchtvaart, mode of innovatie en design na voltooiing van aangewezen speciale keuzevakken.
De beschikbare prijzen zijn:
Master Bedrijfskunde
Master Bedrijfskunde (Luchtvaart)
Master Bedrijfskunde (Mode)
Master of Business Administration (innovatie en design)
Kernbeheeronderwerpen
Boekhouding voor managers
Bedrijfsanalyses
Ethiek, verantwoordelijkheid en duurzaamheid
Financieel management
Wereldwijde economische omgeving voor management
MBA Oriëntatie Workshop
management informatie systemen
Beheerbeleid en strategie
Operationele systemen beheren
Marketing Management
Organisatiegedrag en leiderschap
Keuzevakken
Alle studenten voltooien in totaal 9 studiepunten aan keuzevakken. Degenen die ervoor kiezen om af te studeren met een specialisme, voltooien 9 studiepunten aan vereiste Specialty Electives. Degenen die geen specialisme volgen, kunnen 9 studiepunten van Specialty Electives of General Electives behalen.
Specialistische keuzevakken
Luchtvaart
Beheer van vliegtuigactiva
Beheer van luchtvaartmaatschappijen
Luchthavenbeheer en economie
Luchtvaartfinanciering, boekhouding en belasting
Veldstudie in luchtvrachtbeheer
Mode
Detailhandel in mode
Onafhankelijke projecten
Informatietechnologie in de textiel- en kledingindustrie
Internationaal zakendoen in de mode-industrie
Internationaal mode- en textielontwerp
Omni-channel detailhandel en marketing
Kwaliteitsborging in textiel en kleding
Innovatie en ontwerp
Branding: van lokale naar wereldwijde strategieën
Design en cultuur: culturele identiteit en auteurschap
Toekomstige contexten voor design
Globalisering en design
Innovatieve ontwikkeling van producten en diensten
Waardecreatie managen
Speciale onderwerpen in hedendaags design I
Speciale onderwerpen in hedendaags design II
Algemene keuzevakken
Toepassingen van besluitvormingsmodellen
Bedrijfsinnovatieproject
E-commerce
Ondernemerschap
Veldstudie voor bedrijfsbeheer
Wereldwijd leiderschap in de Aziatische context
Wereldwijde inkoop en levering
Onafhankelijke projecten
Internationaal financieel beheer
Internationaal management
investeringen
MBA-onderzoeksrapport
Innovatie beheren
Fusies en overnames
Onderhandelen en conflicthantering
Onderzoeksmethoden
Risicobeheer voor bedrijven
Six Sigma- en kwaliteitsmanagementtechnieken
Opmerkingen:
Programmastructuur, cursusnamen en inhoud worden voortdurend herzien en gewijzigd.
Niet alle vakken zullen in een bepaald jaar worden aangeboden, afhankelijk van factoren zoals beschikbaarheid van personeel, inschrijving van studenten en programmamiddelen.
Voor een bepaald cohort wordt alleen voor de verplichte vakken een conflictvrij rooster opgesteld. En de dienstregeling kan zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd.
Studenten die geen specialisme volgen, kunnen maximaal één keuzevak kiezen uit de "Common Pool Electives". Voor de vakkenlijsten verwijzen we naar fb.polyu.edu.hk/study/taught-postgraduate-programmes/common-pool-electives.
Het Master of Business Administration-programma is erkend onder het Qualifications Framework (QF Level 6).
Lesrooster
De verplichte vakken worden doordeweeks (zowel overdag als 's avonds) en in het weekend (zaterdag en zondag, 6,5 uur les per dag) gegeven. Wat betreft keuzevakken wordt het merendeel op doordeweekse avonden aangeboden en enkele in het weekend.
Voorbij de klas
Leiderschapsontwikkeling
De MBA-oriëntatieworkshop is bedoeld om studenten een oriëntatie op het programma te bieden en de mogelijkheid om kennis te maken met hun klasgenoten. Tijdens de teambuildingactiviteiten en minicolleges doen deelnemers managementervaring op en ontwikkelen nieuwe professionele netwerken.
Wereldwijde verkenning
"Field Study for Business Management" is een keuzevak voor studenten om de wereld van het wereldwijde bedrijfsleven te verkennen.
Veldstudie in Emilia-Romagna, Italië
Studenten gingen van 5 t/m 10 januari 2020 op studiereis naar Emilia-Romagna om bedrijfsconcepten en -praktijken in een buitenlandse context te observeren. Onder de bedrijven die ze bezochten waren Ferrari, Pagani, Max Mara, Ferrarini, Acetaia Picci en de Fashion Research Italy Foundation. Ze woonden ook een lezing bij aan de Universiteit van Modena en Reggio Emilia.
Veldstudie in Dublin, Ierland
Tijdens de reis naar Dublin van 19 tot 24 mei 2019 hebben studenten het Guinness Enterprise Centre, Trinity College Dublin Business School, Waterfall Farm, Teeling Whiskey Distillery, Guinness Storehouse, National Institute for Bioprocessing Research bezocht en een deelsessie bijgewoond die werd toegesproken door de oprichters van Chasing Returns, Aylien en HealthBeacon aan de Dublin City University Business School.
Erkenning
Toegangsvoorwaarden
Een bachelordiploma, postdoctoraal diploma of postdoctoraal diploma op een willekeurig gebied, of een gelijkwaardige beroepskwalificatie; en minimaal 2 jaar ervaring in een leidinggevende of professionele hoedanigheid; en vaardigheid in het Engels.
Als je geen moedertaalspreker bent van het Engels en je bachelordiploma of gelijkwaardige kwalificatie wordt uitgereikt door instellingen waar de voertaal geen Engels is, wordt van je verwacht dat je voldoet aan de minimale Engelse taalvereiste van de universiteit voor toelatingsdoeleinden.
Kandidaten op de shortlist worden uitgenodigd voor een selectiegesprek waarin ze hun motivatie, volwassenheid en vermogen om in het Engels te communiceren aantonen.
Wijze van studie
Full time
Prijs
Master Bedrijfskunde
Master Bedrijfskunde (Luchtvaart)
Master Bedrijfskunde (Mode)
Master of Business Administration (innovatie en design)
(Early Exit Award: Postgraduate Diploma in Business Administration (PgD BA))
Studenten worden toegelaten tot de MBA met de generieke prijs. De standaardoptie is om te studeren voor de generieke MBA-prijs door in totaal 39 studiepunten te behalen. Een andere optie is om af te studeren met een specialisme in luchtvaart, mode of innovatie en design na het behalen van 39 studiepunten, waaronder 9 studiepunten aan vereiste speciale keuzevakken.
Normale duur
Eén academisch jaar inclusief zomerperiode
Vergoeding (onder voorbehoud van goedkeuring)
Lokale studenten
HK$ 358.800 per programma
(HK $ 9.200 per tegoed voor 39 tegoeden)
Niet-lokale studenten
HK $ 415.350 per programma
(HK $ 10.650 per tegoed voor 39 tegoeden)
Sollicitatie
De aanvraag voor 2022-23 toegang tot het programma is begonnen.
Studiebeurs
Er is een op verdiensten gebaseerde beurs beschikbaar.