MBA gespecialiseerd in strategisch management en economische intelligentie

ESLSCA Business School

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

MBA gespecialiseerd in strategisch management en economische intelligentie

ESLSCA Business School

Startte in 2005, Specialized MBA in Strategic Management en Business Intelligence (MSIE) is uniek tot op heden in Frankrijk, want het is echt op het kruispunt van de economische intelligentie en strategie.

Die verder gaat dan de traditionele benaderingen van organisatiemanagement en concurrerende analyse, SUDEP biedt training methoden aangepast aan de nieuwe behoeften van de beleidsmakers geconfronteerd met stijgende economische botsingen.

Schema's zijn compatibel met een beroep full-time. De persoonlijke ondersteuning voor de luisteraars om hun carrière doelen te bereiken is de educatieve functie van de EMT.

RANKINGS

Sinds 2002 wordt de Ecole de Guerre Economique geclassificeerd betere opleiding in Frankrijk in "Business Intelligence" door Eduniversal-SMBG gids master 7e best 2017 World Masters in "Masters in Business Intelligence, Knowledge Management en beveiliging"(Best-masters.com). Christian Harbulot, de programmadirecteur, kreeg de prijs voor beste docent alle trainingen in 2005 in de Trophy Pedagogiek.

DOELSTELLINGEN

  • Geef luisteraars de sleutels tot het beheer van business intelligence project.
  • Leer, reproduceren en de methoden van de beste beoefenaars van toepassing zijn in business intelligence.

WIE IS TRAINING

Deze high-level cursus is bedoeld voor leidinggevenden en managers uit alle functies (business development, marketing, verkoop, financiën, juridische, strategie, R & D, etc ...) of achtergronden (industrie, diensten, consultancy, beheer, etc ...) bewust een beter inzicht in hun bedrijf en hun individuele en collectieve prestaties te ontwikkelen.

PARTNERSCHAPPEN

In de 20 jaar van zijn bestaan ​​heeft de School of Economic Warfare sterke relaties met de institutionele partners, academische of technische, zowel in Frankrijk als internationaal gesmeed. Zoals: de IE Institute, CCI Frankrijk, Prometheus Foundation, ANAJ-IHEDN Alliance Big Data, Lexis Nexis, KB Crawl, Gephi Consortium ...

CURSUS PROGRAMMA

Training is een gemiddelde van 320 uur les plus nog eens 80 uur oefeningen.

Het is verdeeld in drie lesmodules en 2 kalenders op maat gemaakt voor iedere zakelijke activiteit.

  • Lessen: Dit is om de interactie tussen geo-economische vraagstukken, concurrerende en maatschappelijke ontcijferen begrijpen van de nieuwe bronnen van de economische mededinging, breaks, allianties en coalities, identificeren economische expansie methoden en logica nieuws winnen markt.
  • Geleide oefeningen: Pedagogiek EMT is hoofdzakelijk gebaseerd op de overgang tot de act, dat wil oefeningen uit geval aangeboden door bedrijven, overheden en economische actoren in het maatschappelijk middenveld uitgevoerd zeggen.
  • Eigen werk: Dit is om een toekomstig besluit maker om te weten hoe alle middelen van de informatiemaatschappij te gebruiken voor te bereiden. Het besturen van een bedrijf gaat om een ​​nieuwe aanpak van het beheer door te leren en mastering research tools, informatie-analyse en ondersteuning van de besluitvorming.

KANSEN

Geconfronteerd met toenemende risico's en de internationale exposure als gevolg van de globalisering, het bedrijf moet nu een voorsprong hebben.

De toenemende onderlinge afhankelijkheid tussen economische, politieke en sociale, geassocieerd met een wereld van communicatie verstoord door nieuwe technologieën, is sterk toegenomen de noodzaak van bedrijven in strategische, betrouwbare en hoge toegevoegde waarde.

deze stroom van informatie Managing vereist specifieke expertise die professionele EI controle.

Het hart van het zakelijke competitive intelligence richt zich op de cyclus van de informatie is de essentie van de discipline. Deze cyclus geeft een overzicht van de verwerking van informatie door de vennootschap en definieert de expertise die nodig is voor zijn meesterschap.

Een aantal oud PROFIELEN

Ze bezetten managementfuncties, managers in de departementen van Strategy, R & D-innovatie, veiligheid, communicatie binnen grote groepen, zoals Michelin, EADS, Air Products, Engie, Suez Environment.

  • Nicolas DUBUC, Head Watch, Michelin
  • Virginie ALLAIRE, directeur Coop West
  • Frédéric RAYNAL, CEO en oprichter, Quarkslab
  • Ludovic PARISOT, Innovation Manager, GDF Suez
  • Alexandre LUBOT, CEO, Meetic Frankrijk
  • Luc DELNORD, Sûreté Director, The Post
  • Jean-Luc Jaboulay, Senior Officer, ministerie van Defensie
Deze school biedt programma's in:
  • Frans
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Oct. 2018
Duration
Duur
Deeltijd
Price
Prijs
9,000 EUR
Locations
Frankrijk - Parijs, Île-de-France
Startdatum : Oct. 2018
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Dates
Oct. 2018
Frankrijk - Parijs, Île-de-France
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan