MBA in communicatie en public relations
EU Business School
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Barcelona, Spanje
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
1 - 2 Jaar
Tempo
Full time, Deeltijd
Collegegeld
EUR 7.300 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Mar 2024
* Collegegeld in Barcelona. Voor München is het collegegeld € 22.500. Voor Genève/Montreux is het collegegeld CHF 37.800 per jaar. Online collegegeld is € 17.400 per jaar
Invoering
Word een gamechanger!
Doe mee met onze online informatiesessie - Schrijf u nu in!
De vaardigheden die nodig zijn voor communicatie en public relations zijn drastisch geherdefinieerd met de opmars van sociale en digitale media. Professionals in het veld moeten steeds complexere public relations-campagnes coördineren en ingewikkelde strategieën en microdoelen definiëren om ervoor te zorgen dat de belangrijkste boodschappen van een organisatie hun belangrijkste doelgroepen bereiken. Dit programma biedt studenten de knowhow die ze nodig hebben om de huidige trends voor te blijven en de nieuwste technologieën en communicatiestrategieën toe te passen.
- Duur : drie semesters / een jaar (90 studiepunten)
- Locaties : Barcelona, Genève, Montreux, München, Online
- Onderwijstaal : Engels
- Startdata : Oktober/januari/maart
- Toegang: het hele jaar door
Diploma behaald
- Voor studenten die studeren op onze campussen in Barcelona en Zwitserland, een door de staat erkende, universitaire MBA-graad geaccrediteerd door Universidad Católica de Murcia (UCAM), Spanje.
- Een EU Business School privé en internationaal geaccrediteerd MBA-diploma in Zwitserland.
Galerij
toelatingen
leerplan
De MBA in digitale communicatie (90 ECTS) is een eenjarige opleiding van drie termijnen. Studenten voltooien vijf tot zes cursusmodules per semester, die worden gecombineerd met onder meer seminars, bedrijfsbezoeken, gastsprekersessies en casestudy's. Om af te studeren moeten studenten een module managementonderzoeksmethoden en een proefschrift voltooien. Dit programma is ook beschikbaar als een tweejarige, zesjarige deeltijdopleiding.
Jaar 1
Termijn 1 (18 kanalen | 23 ECts)
- Transformationeel management en leiderschap
- Organisatorisch gedrag
- Financiële rapportage en analyse
- Marketing in een digitale wereld
- Gegevensanalyse voor managers
- onderhandeling
- Consultatie laboratorium
- Business Immersion Week
Termijn 2 (21 kanalen | 27 ECts)
- Bedrijfsfinanciën
- Mensen- en talentmanagement
- Wereldwijde economie voor managers
- Strategie en besluitvorming
- management informatie systemen
- Communicatie voor succes
- Juridische kwesties en bedrijfsethiek
- Business Immersion Week
- Simulatie van bedrijfsstrategieën
Termijn 3 (15 kanalen | 20 ECts)
- Spreken in het openbaar en openbare communicatie in een digitaal tijdperk
- Stakeholders Digitale Communicatiestrategie
- Organisatorische digitale communicatiestrategie
- Digitale mediastrategie, planning en recht
- Merkwaarde benutten in een digitale context
Afstuderen (Vereisten)
Proefschrift
Programma resultaat
Leerresultaten
De MBA in digitale communicatie is ontworpen om studenten een fundamenteel inzicht te geven in het bedrijfsleven en de relevante en hedendaagse professionele vaardigheden die marketing- en communicatieprofessionals nodig hebben in de digitale wereld van vandaag. Studenten leren effectieve strategische besluitvorming op het gebied van hedendaagse marketing en communicatie.
- Ontdek een geïntegreerd marketingplan als een belangrijk onderdeel van een bedrijfsplan
- Presenteer mondelinge en schriftelijke rapporten op basis van ervaring
- Ontdek hoe wederzijds voordelige relaties in het bedrijfsleven tot stand komen
- Ondersteun de besluitvorming met relaties tussen kosten, volume en winst en incrementele analyses.
Beurzen en financiering
Er zijn verschillende beursopties beschikbaar. Kijk op de website van het instituut voor meer informatie.
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
De MBA met als hoofdvak Digitale Communicatie biedt studenten zakelijke vaardigheden en geavanceerde kennis op het gebied van communicatie en public relations. Afgestudeerden van dit MBA-programma zijn mogelijk geïnteresseerd in de volgende carrières.
Hoofd Bedrijfscommunicatie
Het hoofd corporate communicatie is verantwoordelijk voor de externe communicatie van een organisatie. Deze professionals zijn belast met het schrijven en redigeren van bedrijfsmateriaal namens het topmanagement, waaronder persberichten over financiële informatie. Ze zorgen ervoor dat bedrijfsboodschappen uniform zijn voor samenhang en geloofwaardigheid en zijn van cruciaal belang bij crisis- en reputatiemanagement. Zij kunnen de woordvoerder van de organisatie worden en het topmanagement vertegenwoordigen op evenementen. Marketing- en reclamemanagers kunnen contact opnemen met deze professional om er zeker van te zijn dat de berichten op elkaar zijn afgestemd. Ook interne communicatie kan onder de verantwoordelijkheid van deze professional vallen.
Deze professionals zijn uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatoren met sterke interpersoonlijke vaardigheden. Het zijn zelfverzekerde presentatoren.
Fundraising Manager
Fondsenwervingsmanagers zijn verantwoordelijk voor het inzamelen van geld bij het publiek en donoren. Ze beschikken over goede communicatieve en interpersoonlijke vaardigheden. Zij kunnen contact opnemen met sleutelfiguren om acties te financieren en toezicht te houden op fondsenwervende activiteiten en vrijwilligers. Ze zullen strikte rekeningen beheren van ontvangen geld om ervoor te zorgen dat ze voldoen aan de rapportagenormen. Ze zijn ook belast met het schrijven van fondsenwervingsaanvragen en biedingen.
Fondsenwervende managers beschikken over uitstekende communicatie-, presentatie- en interpersoonlijke vaardigheden. Ze zijn zeer georganiseerd.
Directeur Public Relations
Directeuren van public relations zijn verantwoordelijk voor het creëren en toezicht houden op de implementatie van strategieën om een positief imago van een organisatie vast te stellen, te promoten en te behouden. Deze professionals vormen relaties met sleutelfiguren in de overheid, de media en het publiek om ervoor te zorgen dat een bedrijf draagvlak heeft voor zijn activiteiten. Public Relations zal de publieke opinie in de gaten houden en actie ondernemen om ervoor te zorgen dat deze positief is. In tegenstelling tot adverteren, zullen ze profiteren van het nieuws en de activiteiten van een organisatie om het bedrijf zonder betaling te promoten. Evenementenmanagement kan binnen dit gebied vallen.
Directeuren van public relations zijn bekwame communicatoren en presentatoren. Ze beschikken over sterke interpersoonlijke en organisatorische vaardigheden.
Mediadirecteur
Mediadirecteuren zorgen voor de optimale mediamix voor de betaalde advertentieactiviteiten van een organisatie om de doelstellingen van de organisatie te bereiken. Deze professionals zijn verantwoordelijk voor grote budgetten op off- en online mediaplatforms en plannen en selecteren mediakanalen die het beste passen bij de doelstellingen en doelgroep van de organisatie. Ze zijn belast met het onderhandelen met mediaverkopers en moeten over goede analytische vaardigheden beschikken bij het definiëren van het mediaplan en het analyseren van de prestaties. Zij zullen samenwerken met de marketingafdeling voor reclamemateriaal, de belangrijkste activiteiten kennen die het hele jaar door gepromoot moeten worden en de resultaten aan het management rapporteren.
Mediadirecteuren beschikken over sterke analytische, numerieke, onderhandelings- en rapportagevaardigheden.
Werkgebieden
De MBA met een major in Digitale Communicatie biedt studenten zakelijke kennis en de nodige vaardigheden om te werken op het gebied van communicatie en public relations. Afgestudeerden van dit MBA-programma zijn mogelijk geïnteresseerd in het werken in de volgende sectoren en/of professionele gebieden.
- Communicatie in non-profitorganisaties
- Communicatie binnen de overheid
- Crisisbeheersing
- Digitale communicatie