MBA in luxe en modemanagement en marketing

Algemeen

Lees meer over dit programma op de website van de school

Beschrijving van opleiding

Na 13 jaar bestaan is de gespecialiseerde MBA in luxe en modemanagement en marketing nu bekend en erkend als een van de beste toegangsmiddelen op deze gebieden.

Het doel is om studenten - naast de kennis en analytische instrumenten met betrekking tot dergelijke economische, artistieke en culturele sectoren - de essentiële vaardigheden te bieden die nodig of gewenst zijn om een professionele managementrol in deze industrieën te begrijpen. Dit kan de rollen omvatten van manager, productmanager, inkoopmanager, operationeel directeur, directeur detailhandel, directeur visuele merchandising, communicatiemanager, evenementmanager of zelfs directeur detailhandel.

Vertrekkend vanuit de fundamentele velden van de fundamentele velden van deze activiteiten - namelijk creatie, mode en hedendaagse kunst - stelt deze specifieke managementcursus de noties van design en mode in vraag vanuit hun historische, geografische en sociologische aspecten. Deze cursus is een echte modemarketingopleiding voor studenten.

Het houdt ook rekening met de componenten "digitale, opkomende landen, nieuwe economie" die deel uitmaken van de vaardigheden die bedrijven zoeken.

rankings

  • SMBG-programma lanceringsprijs en top tien ranglijst sinds de oprichting.
  • Winnaar van de Trophées de la Pédagogie 2013 (Educatieve trofeeën).
  • Wereldbekerwinnaar van EDUNIVERSAL 2017 Best Master's: 18e van de 50 beste ter wereld.
  • 5e in de SMBG-Eduniversal ranking van de beste master, MS en MBA 2017 in de categorie "Luxury Management".
  • SMBG-programma lanceringsprijs en top tien ranglijsten.
  • Winnaar van de Trophées de la Pédagogie (Educatieve trofee) 2013.
  • Wereldbekerwinnaar EDUNIVERSAL 2017 Best Master's: 18e van de 50 beste ter wereld.
  • 5e in de SMBG-Eduniversal ranking van de beste master, MS en MBA 2017 in de categorie "Luxury Management".

Doelen

Als een multidisciplinaire opleiding die in staat is om te anticiperen op veranderingen en deze zelfs teweeg te brengen, zijn jonge leidinggevenden die deze opleiding volgen voorbereid op de verschillende functies die onder het management vallen: creatie, identificatie van toekomstige kansen, projectengineering in al zijn vormen - productie, marketing, financiën, managementcontrole , teambeheer en verandermanagement.

Voor wie is het ontworpen?

  • Studenten uit deze sector die zich willen verdiepen in de marketingkant van luxe en mode, afgestemd op hun carrièrewensen.
  • Studenten in de handels-, management- en financiële sector, die de historische, economische en culturele realiteit van deze activiteiten willen benaderen, evenals de menselijke en artistieke componenten van de praktijken van deze sectoren, waaronder detailhandel en visuele merchandising.
  • Studenten met een wetenschappelijke achtergrond die hun perspectief wensen te veranderen, zowel in termen van abstracte als economische componenten.
  • Professionals die slechts een gedeeltelijke ervaring hebben in de carrières die ze nastreven (alleen in de specifieke industrie en activiteit van een bedrijf) en die hun veldperspectief en begrip willen verbreden, terwijl ze tegelijkertijd hun vaardigheden willen verrijken.
  • Professionals die voornamelijk leidinggevende functies hebben bekleed en die nu hun kennis van de sector willen vergroten om hun actiepotentieel te versterken.
  • Personen die een loopbaanverandering ondergaan zonder enige directe ervaring met betrekking tot de beroepspraktijken.

Programma

De MBA in luxe en modemanagement en marketing is als volgt georganiseerd: cursussen, tutorials, conferenties, luxe fora, rondleidingen, ontmoetingen met instellingen voor luxe, mode en hedendaagse kunst, casestudy's, projectworkshops, echte businesscases die een teamstudie omvatten , verbazingwekkende rapport, stage en einde-cyclus proefschrift.

Het trainingstraject bestaat uit 4 modules:

Module 1: Luxe en mode

  • Wereldwijde geschiedenis en economie van luxe
  • Standing Forces: luxegroepen, geschiedenis, strategie
  • Kunstindustrie
  • Modeworkshops: mode en textiel, sieraden
  • Project voor hedendaagse kunst en culturele tentoonstellingen
  • Luxe toerisme en hotels
  • Parfumerie-Geur Fundamentals

Module 2: Luxe marketing

  • Legale bescherming
  • Internationale marketing
  • Interpersoonlijke communicatie
  • Communicatie van adverteerders
  • Marketingbeheer, merkbeheer, visueel beheer
  • merchandising

Module 3: Strategie

  • Business games (simulaties)
  • CRM

Module 4: Competenties

  • Carrière opbouwen
  • De digitale wereld ten dienste van de luxe-industrie
  • Professioneel project - Onderzoekspaper
  • Internationale bedrijfsanalyse
  • Spreken in het openbaar
  • Internationale personeelszaken
  • Internationaal zakenrecht
  • ondernemerschap

Carrièreperspectieven

  • Manager
  • Productmanager
  • Verkoopdirecteur
  • Uitvoerend Directeur
  • Directeur Retail
  • Directeur van Visual Merchandising
  • Communicatie Manager
  • Event Manager
  • Retail Opleidingsmanager

En elke leidinggevende functie waarvoor deze opleiding het gemakkelijk maakt om in te passen in de beroepen luxe, mode of sectoren met een zeer hoge toegevoegde waarde.

Vereisten

Voor al haar cursussen ontvangt de school het hele jaar door aanmeldingen: van januari tot december.

Kandidaatscreening wordt uitgevoerd met behulp van een sollicitatiedossier (inclusief CV + sollicitatievraagformulier), gevolgd door een interview.

Vereisten:

  • Succesvol of in uitvoering Bachelordiploma voor een tweejarige opleiding (Master 1 en 2 opleidingen).
  • Succesvolle of lopende masteropleiding 1 gedurende één academiejaar (master 2-programma).
  • Bedrijfsleiders kunnen ook solliciteren.
Laatst bijgewerkt op aug 2020

Keystone studiebeurs

Ontdek de mogelijkheden die onze studiebeurs u kan bieden

Over de school

Forte de ses 70 ans d’expérience, l’ESLSCA Business School Paris propose une pédagogie équilibrée entre expérience pratique et méthodologie progressive. Depuis 1949, l’école a su développer ses activi ... Lees meer

Forte de ses 70 ans d’expérience, l’ESLSCA Business School Paris propose une pédagogie équilibrée entre expérience pratique et méthodologie progressive. Depuis 1949, l’école a su développer ses activités pour devenir un pôle d’excellence académique, notamment dans les domaines de la Finance, du Marketing, du Management et de la data. L’ESLSCA Business School Paris propose de nombreux cursus de formation tels que des programmes Bachelors, des MBA spécialisés ou encore des formations pour les professionnels. L’école a récemment emménagé dans son tout nouveau campus parisien de 8000m². Situé au cœur du parc de Pont de Flandre dans le 19eme arrondissement de Paris et accessible en RER, métro et tramway, ce nouvel espace moderne, lumineux et connecté a été pensé pour nos étudiants et pour leur épanouissement. Avec 15 000 anciens diplômés présents en France et à l'international, l’ESLSCA Business School Paris bénéficie d’un des réseaux les plus importants de ceux des grandes écoles de commerce et de management. Largement ouverts sur l’international, les programmes de l'ESLSCA Business School Paris contribuent à la formation des dirigeants de demain. Lees Minder