MBA in marketing

Zagreb School of Economics and Management

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

MBA in marketing

Zagreb School of Economics and Management

Marketing is een centrale functie in alle succesvolle moderne organisaties, ongeacht of het nu gaat om bedrijven, kleine of middelgrote bedrijven, liefdadigheidsinstellingen en zelfs in sommige overheidsinstellingen. Het belang van marketing in de huidige maatschappij kan niet worden overschat; omdat technologische ontwikkelingen het voor bedrijven gemakkelijker hebben gemaakt om klanten en markten in verschillende delen van de wereld te vinden, is marketing een complexe activiteit geworden die de 4P's overstijgt; succesvolle marketing is de sleutel tot het overleven van veel organisaties.

Carrière-opties in marketing kunnen ook heel divers zijn. Als u besluit de stap te zetten en uw vaardigheden op dit gebied te specialiseren, kunt u werken voor bedrijven die zich bezighouden met marketingactiviteiten zoals merkbeheer, strategisch management of de ontwikkeling van nieuwe producten. U kunt ook werken voor organisaties die marketingdiensten aanbieden, zoals marketingonderzoek, advertenties, public relations of consulting.

Deze opleiding biedt de mogelijkheid om een ​​dubbele master te behalen bij zes partneruniversiteiten (zie onderstaande volledige lijst).

Het doel van dit programma is om studenten voor te bereiden op senior marketingposities in verschillende organisaties door hun vaardigheden en kennis in marketing te ontwikkelen en tegelijkertijd ethische bedrijfswaarden over te dragen. Dit programma, volledig in het Engels gedoceerd, zal studenten kennis laten maken met marketingconcepten en -theorieën, en zal hen ook leren hoe ze deze marketingconcepten en -theorieën in verschillende organisatorische en industriële contexten kunnen toepassen. Dit programma biedt een optimale combinatie van cursussen in marketingtheorie, zoals consumentengedrag, productbeheer en design, servicemarketing, internationale marketing en meer, samen met meer kwalitatieve cursussen zoals marketingonderzoek, marketingstatistieken en prijsbeheer.

Studenten zullen moeten deelnemen aan een marketingsimulatie waarin hun theoretische kennis wordt getest, aangezien zij de rol aannemen van een marketingmanager in een virtueel bedrijf. Docenten in dit programma zijn John D. Branch (University of Michigan, Verenigde Staten), Paul R. Murphy (John Carroll University, Verenigde Staten), Daniel Butler (Auburn University, Verenigde Staten), Patricia Loubeau (Iona College, Verenigde Staten) , Thomas Baker (Clemson University, Verenigde Staten), Carlos Rodriguez (Delaware State University, Verenigde Staten), Tracy Tuten (East Carolina University, Verenigde Staten), Dominik Mahr (Universiteit van Maastricht, Nederland) en anderen.

Dit programma duurt twee semesters en culmineert met de creatie van een Graduate Thesis.

Duur van het programma: 2 semesters, 60 ECTS-credits.

Inschrijving: september en maart

Cursusstructuur: De lessen worden gegeven in cycli en in de namiddag, na 17.00 uur.

Toelatingsvoorwaarden: aanvragers moeten beschikken over een afgeronde vierjarige professionele of undergraduate universitaire opleiding, 240 ECTS credits verworven . Kandidaten die een vierjarig 'niet-economie'-programma hebben afgerond, kunnen echter ook een aanvraag indienen om het pre-semester met de volgende cursussen te volgen: Basiskennis van economie, Basiskennis van marketing, Basiskennis bedrijfsfinanciering, Basisbeginselen van management, Basics van Accounting.

Toelating tot het MBA-programma zal worden geëvalueerd volgens de volgende schalen:

  • Toelating tot het MBA-programma zal worden geëvalueerd volgens de volgende schalen:
  • Academisch succes in het undergraduate en graduate programma - 30%
  • Interview met een kandidaat - 30%
  • 2 aanbevelingen over academische of professionele kwalificaties - 25%
  • Motivatiebrief - 15%

Deze opleiding biedt de mogelijkheid om een ​​dubbele master te behalen bij de volgende partneruniversiteiten:

  • IIBN Business School, Internationaal Instituut voor Bedrijfsnetwerken, Studieconsortium in Sint-Petersburg, RUSLAND (diploma aangeboden in het kader van een dubbele graad met ZSEM : MBA in Financial and Banking Management, MBA in Strategic Management, MBA in Public Administration, MBA in Oil and Gas Management, MBA in Tourism Management)
  • Fu Jen Catholic University, College of Management, New Taipei City, TAIWAN (diploma aangeboden als onderdeel van double degree met ZSEM : MS-programma in Management, MS-programma in Marketing, MS-programma in Human Resources Management, MS-programma in Quantitative Finance, MS-programma in Finance en Accounting)
  • Nagoya University of Commerce
  • Tilburg University Strategic Management, Tilburg, NEDERLAND (diploma behaald in het kader van een dubbele graad met ZSEM : Master of Science in Strategic Management)
  • Oost-Chinese universiteit voor wetenschap en technologie, Shanghai Shi, CHINA (graad behaald in het kader van een dubbele graad met ZSEM : Master of International Business)
  • KEDGE Business School in Boudreaux, Frankrijk (aangeboden als onderdeel van een double degree met ZSEM : Purchasing
Deze school biedt programma's in:
  • Engels


Laatst bijgewerkt op February 14, 2018
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Mar. 2019
Sept. 2019
Duration
Duur
2 semesters
Voltijd
Locations
Kroatië - Croatia Online
Startdatum : Oct. 2019
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Kroatië - Zagreb
Startdatum : Mar. 2019
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Startdatum : Sept. 2019
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Dates
Mar. 2019
Kroatië - Zagreb
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Sept. 2019
Kroatië - Zagreb
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Oct. 2019
Kroatië - Croatia Online
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan