MBA in sportmarketing

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Het 2de jaar MBA in sportmarketing is voor toekomstige experts in de marketingwereld. Na het MBA-1ste jaar in sportmanagement, wat een gemeenschappelijke kern is, gericht op de expertise van het sportbedrijf, streeft de MBA 2 in sportmarketing naar professionele integratie. Het biedt de vaardigheden die nodig zijn om in het universum van deze optie te oefenen en om begrip en problemen van sportmarketing te krijgen. Het volgende schooljaar zal in oktober zijn.

Het 2de jaar MBA in sportmarketing heeft veel voordelen:

  • Basiscursussen die alle belangrijke punten van marketing behandelen
  • Specifieke cursussen om voorop te lopen bij marketing
  • Bouw van een professioneel project
  • Professioneel geheugen ter ondersteuning van de bouw van het professionele project
  • Opening naar de wereld van marketing

Via dit programma kun je de volgende vaardigheden verwerven:

  • Word een professionele expert in de marketingsector als geheel
  • Een algemene algemene kennis van de marketingwereld
  • Een beheersing van hulpmiddelen en strategieën
  • Beheersen van strategische en operationele communicatietechnieken met beheersing van DTP-tools
  • Sterke zakelijke vaardigheden
  • Managementvaardigheden (financieel, boekhouding, budget) evenals beheersing van office-tools
  • Mogelijkheid om een project of groep te beheren (projectmanagement en HR-management)
  • Capaciteit om een marketingproject te organiseren en te plannen
  • Start een bedrijf
  • Professionele beheersing van het Engels
  • Verhoogd zelfbewustzijn en professioneel profiel
  • De vervulling van zijn professionele en persoonlijke project

De kansen van het programma:

  • Marketing Manager, Product Manager, Network Manager
  • Winkelmanager
  • Federaties en sportclubs
  • Adverteerders en marketingafdelingen in bedrijven
  • Bedrijven organiseren sportevenementen
  • Technisch directeur, Logistiek Manager, Projectmanager, Manager, Communication Manager, Mediacoördinator, Hospitality, Sponsoring, VIP Area Management
  • Marketing- en communicatieconsultancybureaus door middel van sport
  • Lokale en territoriale gemeenschappen
  • Fitness, welzijn en sportactiviteiten

MBA 2de jaar in sportmarketing

Middelkennis

  • De spelers in de marketingmarkt en hun specifieke kenmerken
  • E-business strategie
  • Sportmarketing
  • Het middel van activeringen

* Niet-limitatieve lijst

Communicatie - Evenementen

Exploitatie en activering van de media rond een sportevenement

Digitale optimalisatie van evenementen en sportstructuren

* Niet-limitatieve lijst

Professionele hulpmiddelen - Aanvullende activiteiten

Professionele hulpmiddelen

  • Reflecterende en professionele benadering van zijn project
  • Bouw je afbeelding op via sociale netwerken
  • DTP-tools
  • Spreken in het openbaar
  • Professioneel geheugen rond een marketingprobleem

Aanvullende activiteiten

  • Reis om de sport van gisteren en vandaag te ontdekken
  • Sport zakelijke conferenties met experts erkend in de sportwereld op verschillende thema's. (PR, gemeenschapsbeheer, organisatie van evenementen, vrijwilligerswerk in de sport, enz.)
  • Business focus (Interventie van een manager, general manager, marketing / communicatie directeur van een federatie, een club, een merk, etc.)
Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Keystone studiebeurs

Ontdek de mogelijkheden die onze studiebeurs u kan bieden

Over de school

Sports Management School est une école internationale spécialisée en Management du Sport. Son positionnement de «Pure player» exclusivement centré sur le Sport Business lui confère une réelle expérien ... Lees meer

Sports Management School est une école internationale spécialisée en Management du Sport. Son positionnement de «Pure player» exclusivement centré sur le Sport Business lui confère une réelle expérience dans tous les domaines connexes à cet univers, notamment le commerce et la distribution, le marketing, la communication et l’organisation d’événements sportifs. Lees Minder