MBA in toerisme en hospitality

Central Bohemia Institute of Applied Science and Management

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

MBA in toerisme en hospitality

Central Bohemia Institute of Applied Science and Management

Toerisme, gastvrijheid en gastronomie is een zeer specifiek gebied die speciale vaardigheden en capaciteiten vereist. Onze docenten zijn ervaren professionals. Als u op zoek bent naar dat om te slagen in dit gebied, dan is dit programma (MBA in Toerisme, Horeca en Event Management) voor u.

Lesgeven is ongeveer 12 weekends het hele jaar. Gedurende het jaar werken de leerlingen aan hun proefschrift.

Het dichtst studie begint medio februari 2018 en eindigt in februari 2019. Studenten kunnen van toepassing tot eind januari. Wanneer u een latere aankomst te vragen, neem dan contact met ons op.

ervaring

In welke taal je wilt studeren?

De eerste optie is volledig in het Tsjechisch, Engels of Russisch. De tweede optie is een gecombineerde vorm, die recitatie in het Engels betekent, maar het achtergrondmateriaal en het eindwerk in het Engels. Studenten behouden meer aandacht tijdens de lessen in hun eigen taal, terwijl ze de mogelijkheid van het krijgen van een tweede MBA diploma van een buitenlandse universiteit te openen (gelieve ons te contacteren voor meer informatie) -. Zogenoemde Double Degree programma.

Waar wacht je nog op seminar

  • Research Methodology (het schrijven van een scriptie, Word en Excel)
  • Accounting en belastingen (uit een belastingadviseur)
  • afzet
  • Human resources management
  • beheer
  • rechts
  • De missie van Tourism Management (twee weekends)
  • MICE en beheer van inkomend toerisme
  • Hospitality (hotels en restaurants)
  • Verkoop, ondersteuning en IT-faciliteiten voor het toerisme (twee weekends)

Wat je leert

  • Analyseer verkoop portfolio van reisbureaus (CA) en stel de strategie voor het verkrijgen van de hoogste commissies
  • Het doen van uw eigen touroperátorské diensten aan kosten te verminderen en te elimineren van het risico van de ineenstorting van touroperator. Ook zullen we leren hoe we het contract direct te maken.
  • Hoe aan werknemers die meer verdienen bij elkaar te kiezen.
  • In tegenstelling tot andere universiteiten in de Tsjechische Republiek in dit programma om uit te vinden hoeveel het kost en hoe het hotel te beheren.
  • Customer care, die voor veel bedrijven ontbreekt.
  • De facto, als je je eigen reisbureau bouwen van A tot Z.
  • Hoe te creëren en het concept van het hotel en restaurant te handhaven.
  • Hoe om de financiering te beheren op lange termijn winstgevend te blijven.
  • Vyvořit bieden pakketten en maak hotel / restaurant op de reisbureaus naar bijv. De Webovka passief verwachten op reservering.

en een heleboel andere zeer praktische dingen in de context van de gehele sector, na het schrijven van de scriptie krijgt een MBA.

Waarom studeren MBA aan CBU ?

MBA is een programma van de beroepsopleiding weekends met een minimum van taken tussen de lessen

Wij zijn van mening dat managers die echt willen een MBA-diploma te krijgen op een hoog niveau, zij de voorkeur geven om te studeren in de klas, waar ze elkaar kunnen bespreken, hun ervaringen uitwisselen en kennis, zoals het werken in groepen, waar ze specifieke taken van leraren uitgevoerd. Dat is de reden waarom er is een online MBA-programma's.

  • Studie vindt plaats op zaterdag en zondag van 9u tot 17u; met een uur lunchpauze.
  • Aan het eind van de schooldag (17u - 19u) is nog steeds ruimte voor discussie met de docent (dit blok is niet langer optioneel en hangt af van de eisen van de studenten).

'S ochtends en' s middags blokken zijn ontworpen om de studenten overbelasten, terwijl je bezig en in staat om naadloos te handhaven aandacht gedurende de dag. Meestal in de ochtend en bespreekt de theorie na de lunchpauze door te geven op praktische oefeningen en case studies.

Wij bieden premium diensten, zoals het opnemen van lezingen op YouTube en nog veel meer.

  • Opgenomen lezingen op YouTube - Elke student kan missen, om deze reden, we nemen alle lessen die de leerlingen altijd beschikbaar (toegang tot de video's wordt verleend aan studenten door middel van e-learning systeem).
  • Na elke les maken de studenten ook verslagen van lezingen in MP3-formaat.
  • E-learning platform NEO - als student, zul je intuïtief e-learning platform gebruikt door honderden scholen en universiteiten over de hele wereld te gebruiken.
  • Natuurlijk kunnen de studenten contact opnemen met de docent via e-mail of skype en andere opties (naast, elk weekend zijn er een paar uur alleen bedoeld voor discussie met het oog op een persoonlijke benadering).
  • Gedurende het weekend is beschikbaar voor studenten versnaperingen.

kwaliteitsgarantie

  • Elke specialisatie wordt gegeven door zorgvuldig geselecteerde docenten - professionals in hun vakgebied, die een schat aan ervaring zal garanderen dat de studenten de best mogelijke educatieve diensten.
  • Voor elke cursus aanbieden van MBA-opleidingen onder bepaalde voorwaarden, in aanvulling op waarin studenten kunnen deelnemen zonder extra kosten. Dit is omdat de studenten tevreden zijn voor alle sleutel tot succes!
  • Al onze MBA-programma's zijn geaccrediteerd.

De inhoud van de individuele cursussen voor het MBA-programma Toerisme en Hospitality

Onderzoeksmethodologie (het schrijven van scriptie en analyse in Excel)

Deze cursus is ontworpen om u te voorzien van informatie in staat te stellen te schrijven een goede research project, evenals het verbeteren van uw kennis van Microsoft Word en Excel.

Deze cursus bestaat uit twee delen: het eerste deel is gewijd aan Microsoft Word, die is gewijd aan de scriptie en de opmaak, werken met citaten en ga zo maar door te programmeren. De docent zal u door verschillende stijlen, het werken met links en andere details van Microsoft Word, zodat u in staat om de essentiële opmaak functies zal kunnen herhalen. Voor verschillende analyses allemaal gebruik van Microsoft Excel. Om deze reden is het thema van de zaterdagmiddag en op zondag om alle onderwerpen, van basisvaardigheden, zoals het absolute en relatieve verwijzingen, door middel van meer geavanceerde formules, zoals dekken VLOOKUP, INDEX, ZOEKEN, MATCH, DRAAITABEL.OPHALEN, SUBTOTAL, SUMIFS, IFERROR, enz., geavanceerde functies, zoals verschillende manieren van werken met externe gegevens (CSV, TSV, html, tabellen, php, databases (OLAP, OLTP, het importeren van gegevens, de interpretatie - "Raw" gegevens, draaitabellen, pivot chart, PowerPivot) en Power BI) ... en nog veel meer. Zelfs als je werkt met Excel op een dagelijkse basis op het geavanceerde niveau, is het zeer waarschijnlijk dat je iets nieuws te leren!

Accounting en belastingen (uit een belastingadviseur)

Deze cursus is een inleiding tot de fundamentele concepten en basisnormen van de financiële boekhoudsystemen. Enkele belangrijke concepten zullen in detail bestudeerd worden, met inbegrip van: erkenning van de omzet, voorraad, vaste activa en de contante waarde van de verplichtingen. De cursus benadrukt de creatie van elementaire financiële afrekeningen - de winst- en verliesrekening, balans en kasstroom - evenals hun interpretatie die elke manager zou moeten kunnen behandelen zonder problemen. Wees niet bang om te schilderen "punt" niet. Het seminar wordt geleid door een ervaren belastingadviseur.

afzet

Docent in de loop en beoordeelt de huidige marketing strategie, literatuur en ervaring om u te voorzien van een uitgebreide kennis van marketing en business strategie. Je krijgt les om na te denken toegang professionele marketing personeel, lezen en gespecialiseerde marketing literatuur te analyseren en strategische marketing concepten toe te passen om de wereldwijde digitale economie.

U leert hoe u een gestage stroom van potentiële klanten te transformeren in de huidige klanten hoe perspectieven voor uw diensten te vinden en hen te overtuigen dat uw bedrijf is er een die om wat voor reden ze nodig hebben. Leer hoe u kunt de kosten van uw reclame af te betalen met nieuwe inkomsten en handel uit te breiden en om het maximale rendement te behalen; verder als in uw voordeel om de vier P's het gebruik van marketing. Als een werknemer in marketing zal ook leren hoe het product (product), prijs (prijs), plaats (Place) en promotie (promotie), definiëren van uw marketing strategie is en verwijzen u naar een productieve campagne.

human resources

In deze cursus zullen we ons richten op hoe te herkennen die je nodig hebt en hoe je deze werknemers te vinden.

Human Resource Management (Human Resources - HR) is het gebied van de processen in een organisatie die zich bezighoudt met het beheer en de ontwikkeling van menselijke hulpbronnen. Het omvat daarom alle management methoden en analytische technieken die gebruikt worden op het gebied van human resources management en werken met mensen in de organisatie. Het doel van deze cursus is om een ​​begrip van de fundamentele eigenschappen van HR elke organisatie en hoofdfuncties van HR ontwikkelen. De studie onderwerpen bevat voorbeelden van gedrag in organisaties persoonlijkheid / functies, emoties en invloed, motivatie, concept en sociale identiteit, de besluitvorming en kennis, eerlijkheid en vertrouwen, organisatie en genegenheid voor het werk, leiderschap, groepen en teams, organisatiecultuur en klimaat. Onderwerpen voorbeelden van human resources functieanalyse, werving, selectie, opleiding en ontwikkeling, functioneringsgesprekken, compensatie, kwaliteit van het werk, de diversiteit van het personeelsbestand en strategisch human resource management. Daarnaast, deskundigen van human resources handelt als een partner andere teams collega boodschappers HR-strategie en verkopers van producten en diensten HR. Omgaan met de inschakeling van de werknemers met het oog op de financiële resultaten van de onderneming te verbeteren. De cursus is letterlijk bezaaid met allerlei opdrachten en case studies.

beheer

Deze cursus illustreert het belang van leidinggevende vaardigheden die betrokken zijn bij het management functies. Zij wijst op specifieke voorbeelden van wat er gebeurt als de belangrijkste management principes geschonden.

Studenten zullen basisinformatie over het managen van mensen en organisaties die zich bezighouden met kritieke situaties, key management principes en interessante tips die nodig is om verschillende soorten van het management, zoals projectmanagement, strategisch management, informatie management en human resources management behandelen verwerven.

Bereidt studenten voor op de rol van de besluitvorming te nemen, evenals de positie van de top managers, en hen te helpen effectief bijdragen aan een organisatie zonder beperking milieu, strategie, structuur, cultuur, locaties, taken, mensen en resultaten zijn. Leerlingen gaan door een paar testcases die hen zal helpen omgaan met vele situaties die elke manager moet beheren. In aanvulling op deze, zullen de studenten bruikbare informatie met betrekking tot time management om hen te helpen omgaan met stress, tijdsdruk en zelf-organisatie.

rechts

De wet is een veel voorkomende en belangrijke aspect van het dagelijks leven in de moderne samenleving. Deze cursus gaat in op de centrale kenmerken van de rechtsorde als een sociale instelling en als een kenmerk van de populaire cultuur. We zullen de aard van de wet als een geheel van sociale systemen, centrale actoren in het systeem, juridische overwegingen en de relatie van de juridische vorm en redeneren om sociale veranderingen te onderzoeken. We zal zich richten op de Tsjechische Republiek en laten zien dat het in een Europese context. De cursus benadrukt de relatie tussen het bedrijfsleven partners, waaronder onderhandelingsvaardigheden, alsmede de belangrijkste onderdelen van de wetgeving die tot uiting komt in handelsovereenkomsten, met inbegrip van de gevolgen van hun falen.

Uitgaand Toerisme (twee weekends)

Kennis van uitgaand toerisme zijn zeer belangrijk voor iedereen die actief zijn in elke structuur van het toerisme, of het reisbureau, inkomende bedrijf of hotel. Na een succesvolle afronding van de cursus is de student kan doen om uw eigen business plan te starten en succesvol beheren. Dankzij de ervaring bedrijfsrisico's in de toekomst te minimaliseren en kan de huidige situatie te verbeteren.

  • INTRODUCTIE - definitie, concepten, vormen van organisatie en structuur, geschiedenis en ontwikkeling, de huidige situatie op de Europese markten, trends, populaire bestemmingen, de onderneming met een machtspositie, basisterminologie
  • ORGANEN - touroperators, reisbureaus, touroperators, huisvesting, verzekering, licenties, prijsniveau en de prijsstelling van producten, en vormen van directe samenwerking, mededinging, vervoer
  • Bestemmingen in Europa - Spanje, Italië, Griekenland, Bulgarije en anderen, de lengte van het seizoen en de specifieke kenmerken, partners, de vorming van product, communicatie, selectie strategieën en het beleid van het bedrijf
  • Producten en diensten - berekeningsmethoden, overlopende posten, het opbouwen van een portfolio, verkoop, kosten, risico management, klachten, goodwill, customer care, claims, planning, onderhandelen strategie
  • MANAGEMENT uitgaand toerisme - organisatiestructuur, het personeelsbeleid, communicatie, contracten, wetten, instrumenten, boekhouding, het boeken van systemen, advies over specifieke, motivatie systeem, inkomen van bestemmingen zoals wetgeving, delegeren diensten en dienstverleners
  • MARKETING - sociale netwerken, catalogi, verkopers, commissie, planning, reële inkomen
  • CASESTUDY

MICE en inkomend toerisme

Stel je voor dat haar portfolio van diensten uit te breiden op te bieden tegen een andere plaats waar uw bedrijf actief en hebben tot hun CK bouw je eigen oprit bureau dat zal beheren en leveren diensten aan anderen. In deze cursus leer je de benodigde informatie voor de oprichting en succesvol management te leren. Aanbod rondleidingen kunnen worden uitgebreid voor specifieke evenementen gericht op geselecteerde groepen. Effectief functioneren van de samenleving is ook gebaseerd op het falen van derden en weerspiegelt de financiële resultaten van de onderneming.

  • INTRODUCTIE - structuur aanpak en vertrek diensten, voor- en nadelen, kansen en bedreigingen definition
  • MILIEU CESTOVÍHO inkomend toerisme - PEST en SWOT-analyse van de portefeuille van diensten, de berekening verleende diensten en in vergelijking met de concurrentie
  • ORGANEN PCR - transportbedrijven, planning en organisatie, gidsen en afgevaardigden, reizen, groepsreizen, potentiële partners, kost, administratiekosten, leveranciers, klanten, de werkelijke kosten bestemmingen, is de kans op afwijkingen, externe aspecten van het bedrijfsleven, het selecteren van een geschikte locatie
  • BEHEER vanuit het perspectief van Reisbureaus - beheer van bestemmingen en alles wat nodig is voor deze MICE bestemming in Europa, voorbereiding en selectie, evenementen, onderzoek en statistische methoden, belangrijke informatie voor de lancering event marketing, promotie op sociale netwerken, Web design en klantenkring
  • ORGANISATIE VAN EVENEMENTEN - werknemers, ambtenaren, personeel, wetten, Party, lokale instanties en potentiële partners, sponsors, in vergelijking met de concurrentie, marketing
  • CASESTUDY

gastvrijheid

In elk gebied van het toerisme, is het noodzakelijk om te weten hoe de horeca werkt, wat zijn de kosten, welke aspecten wel of niet werken in termen van zowel de eigenaar van het hotel en de Partij van de reisbureaus. Dankzij de kennis die je de huidige situatie kan beoordelen en passende oplossingen en strategieën te bieden meer dan kostenreductie van schaalvoordelen.

  • ACTIVITEITEN in heel Europa en SPECIFICS marktsegmentatie, de verdeling van hotels, hotel-netwerk, verschillende vormen van controle-eenheden en eenheden, de samenwerking met touroperators, juiste keuze van strategieën, afhankelijk van de lengte van het hoogseizoen
  • FRONT OFFICE MANAGEMENT reserveringen en keuze van geschikte reserveringssysteem, aankomst en vertrek, leveringen, leveranciers, onderhoud, beheer methoden
  • CATERING - eten en drinken restaurant management functie in het hotel, BB-HB-FB-AI-UAI normen, financieel beheer, service level, interieur, sfeer in het restaurant, personeel en de service, trends in de horeca
  • KLANTENSERVICE uitzicht van het hotel van een derde partij behoeften van de klant, communicatie
  • HR in hospitality management werknemers, de incentive-systeem, kosten, shift planning, de selectie van een geschikte governance-structuur op basis van het aantal kamers en personen, team-building
  • ECONOMIE, financiën en marketing accounting, contant geld, kaarten, belastingbetalingen, meer hoteleigenaars en verdeling van de winst, de investeringen, de selectie van managers, de kosten van de werking, de selectie van leveranciers en betalingen, het opbouwen van een geschikte marge diensten, handige management tools, voorspelling de resultaten soorten verkoopafdeling en outsourcing, inkomsten en uitgaven, breekpunt, agenten, reclame en marketing campagnes
  • STRATEGISCHE MANAGEMENT partners, contract management, reisbureaus en touroperators, advies voor lange periodes en innovatie, het aanbieden van moderne diensten en pakketten
  • CASESTUDY

Sales, ondersteuning, ICT en IT, marketing in het toerisme (twee weekends)

In deze cursus zullen we de belangrijkste processen te demonstreren voor het beheer van elke entiteit. Bij bereiding van een hoogwaardig product of dienst is niet altijd gegarandeerd verkoop. Zonder moderne technologie in de dynamische omgeving van het toerisme is het onmogelijk op de lange termijn succesvol te opereren.

  • ICT MANAGEMENT - technologie die uw bedrijf gebruikt, verbinding, keuze, innovatie, prijsstelling, communicatie-apparatuur, applicaties, netwerken, outsourcing
  • Boekingssystemen voor reisbureaus (CeSys, Magicware ...) voor Hotels (Mevris, Horespus, HotelTime) is voorzien van xml, de ontwikkeling en de kosten, implementatie, feedback data backup, servers en providers
  • BOEKINGSSYSTEMEN - handleiding werken met data, statistische analyse, verantwoordelijke persoon, persoonlijke gegevens, beveiliging, nauwkeurigheid van de gegevens en de verwerking
  • Interne systemen complex proces oplossingen reservering, management en marketing
  • EERSTE EN TWEEDE SUPPORT in het bijzonder voor CK, data validatie meer werknemers aan de risico's en de mogelijkheid van verlies, back-office te minimaliseren
  • Website creatie, INNOVATIE alles wat u nodig heeft voor het maken van websites, het analyseren van de huidige situatie, met inbegrip van uw eigen website booking engine, SEO, PPC, etc.
  • Sociale netwerken en Marketing presentatie vooral belangrijk voor verkopers, direct marketing, cliëntelisme, manieren om zich te onderscheiden van de concurrentie, voordelen voor de klant
  • Campagne uit de grafische verwerking na het bereiken van de doelgroep (hierin bouwen op het Marketing)

afstudeerscriptie

Studenten moeten schrijven en een scriptie in te dienen. Supervisor hem met die zal adviseren en te helpen. De werkzaamheden zullen ongeveer 50 pagina's lang (in het algemeen aanbevolen lengte, afhankelijk van de inhoud). Focus Een student zal kiezen op basis van hun professionele belangen met betrekking tot verdere loopbaanontwikkeling in het kader van de thema's MBA-studie. Passende supervisor selecteert een aparte studie CBU na een gesprek met de student. Het uiteindelijke werk kan verschillende vormen aannemen: de structuur dicht bij de moderne thesis, het creëren van een business plan, case studies, of rapporten of een combinatie van de opties. Studenten zullen een sjabloon in Word-formaat met andere gemeenten en regels te ontvangen voor het formatteren (die hen passeert tijdens de les docent onderzoeksmethodologie).

Deze school biedt programma's in:
  • Engels


Laatst bijgewerkt op January 27, 2018
Duur & Kosten
Deze cursus is
Online
Online en Campus gecombineerd
Start Date
Startdatum
Open Inschrijving
Duration
Duur
1 - 2 jaar
Deeltijd
Locations
Tsjechiƫ - Praag, Prague
Startdatum : Open Inschrijving
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Dates
Open Inschrijving
Tsjechiƫ - Praag, Prague
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan