MBA-programma

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Master of Business Administration (MBA) - Zwitserse Universiteit van Umef

Programma Brief

Dit programma stelt de student in staat om de principes van strategisch management, managementcontrole, financieel management, human resource management, projectmanagement, etc. te beheersen via een globale en transversale aanpak van het bedrijf.

Alle masterprogramma's bij UMEF zijn strikt compatibel met het Bologna-proces en zijn dus een ECTS (European Credit Transfer System), met een minimale duur van 2 jaar (dat wil zeggen 4 semesters, waarvan een semester is gewijd aan de scriptie) en een maximale duur van 3 jaar op voorwaarde van acceptatie door het management. Om af te studeren, moeten studenten 120 ECTS-credits hebben verworven via cursussen en een scriptie. Studenten zullen dus gemakkelijk mobiel zijn tussen andere campussen of instellingen.

UMEF heeft twee inschrijvingen per jaar, in oktober en maart. Er moet echter worden opgemerkt dat UMEF het recht heeft om de precieze datums te wijzigen. Om tot het programma te worden toegelaten, moeten kandidaten een bachelordiploma of andere gelijkwaardige diploma's hebben behaald.

You X Ventures / Unsplash

UMEF biedt een MBA-programma met de volgende specialisaties:

Master of Business Administration

Algemene beschrijving:

Dit programma stelt de student in staat om de principes van strategisch management, managementcontrole, financieel management, human resource management, projectmanagement, etc. te beheersen via een globale en transversale aanpak van het bedrijf.

Trainingsdoelstellingen:

Aan het einde van dit programma wordt de student uitgerust met de capaciteit voor onderzoek en analyses van kwantitatieve en kwalitatieve gegevens. Hij zal kritisch zijn in zijn / haar aanpak en in staat zijn om economische en financiële taal te gebruiken om complexe situaties te analyseren, te debatteren en rigoureuze voorstellen te doen.

Kansen:

Diverse functies Management (administratief directeur, financieel directeur, management controller, financieel analist, bedrijfseconoom, treasury manager, controller, interne auditor, enz,) in private, publieke structuren en verenigingen.

Stage:

De stage in je programma geeft je praktische ervaring en de mogelijkheid om kennis op te doen in echte werkomgevingkennis die je in de klas hebt opgedaan.

Kerncurriculum Eerste jaar - Eerste en tweede semester

  • Marketing Management
  • Geo-economie
  • Human Capital and Talent Management
  • Consumentengedrag
  • Bedrijfsfinanciën
  • Organisatie ontwerp
  • Management Accounting
  • Merkmanagement
  • Teambuilding en leiderschap
  • Governance, Ethiek en Business Law

Tweede jaar - Derde semester

  • Scriptiemethode
  • Business Intelligence
  • Bedrijfsstrategie
  • Interactieve strategieën
  • Project management
  • Innovatie en Ondernemerschap

Tweede jaar - vierde semester

Stages kunnen ook credits verdienen. Studenten kunnen ervoor kiezen om stage te lopen met rapporten en viva voce of om buiten te werken en een masterproef te verdedigen; beide opties zijn echter 30 ECTS-credits waard.

MBA-optie Human Resources Management

Algemene beschrijving:

Dit programma biedt de student human resources, management-, interpersoonlijke en onderhandelingsvaardigheden.

Het trainen van doelstellingen:

Aan het einde van het programma is de student in staat personeel te beheren, sociale conflicten te voorkomen en te beheren, hij / zij kan training, de ontwikkeling en beoordeling van zijn / haar medewerkers uitvoeren.

kansen:

Managementfuncties: directeur personeelszaken, HR-consultant, HR-projectmanager enz.

Stage:

De stage in je training geeft je praktische ervaring en de mogelijkheid om kennis op te doen in echte werkomgevingkennis opgedaan in de klas.

Core Curriculum Eerste jaar - eerste en tweede semester

  • Marketing Management
  • Geo-economie
  • Human Capital and Talent Management
  • Consumentengedrag
  • Bedrijfsfinanciën
  • Organisatie ontwerp
  • Management Accounting
  • Merkmanagement
  • Teambuilding en leiderschap
  • Bestuur, ethiek en bedrijfsrecht

Tweede jaar - Derde semester

  • Scriptiemethode
  • Medewerkersselectie, personeel en planning
  • Compensatie en Benefits Management
  • Management van diversiteit van medewerkers
  • Ontwikkeling en training management
  • Arbeidsverhoudingen en collectieve onderhandelingen in de publieke sector

Tweede jaar - vierde semester

Stages kunnen ook credits verdienen. Studenten kunnen ervoor kiezen om stage te lopen met rapporten en viva voce of om buiten te werken en een masterproef te verdedigen; beide opties zijn echter 30 ECTS-credits waard.

MBA-optie Marketing

Algemene beschrijving:

Dit programma biedt de student met uitgebreide en praktische opleiding in marketing en sales functies.

Trainingsdoelstellingen:

Aan het einde van het programma zal de student de analyse van de omgeving beheersen, marketingstudies voorschrijven en uitvoeren. Hij zal in staat zijn om beslissingen te nemen en strategieën en marketingacties te implementeren. De student kan zelfstandig een project communiceren en beheren in een internationaal en multicultureel milieu. De student moet in staat zijn om projecten die het hoofd in een interculturele context.

Kansen:

Posities Management in het gebied van marketing: marketing manager, product manager, project manager, brand manager, head-end, een officieel voor marktonderzoek, marketing assistent.

Stage:

De stage opgenomen in uw programma zal u doordringen met praktische ervaring en geven u de mogelijkheid om te solliciteren in een echte werkomgeving de kennis die je in de klas verworven.

Kerncurriculum Eerste jaar - Eerste en tweede semester

  • Marketing Management
  • Geo-economie
  • Human Capital and Talent Management
  • Consumentengedrag
  • Bedrijfsfinanciën
  • Organisatie ontwerp
  • Management Accounting
  • Merkmanagement
  • Teambuilding en leiderschap
  • Bestuur, ethiek en bedrijfsrecht

Tweede jaar - Derde semester

  • Scriptiemethode
  • Marktonderzoek
  • Sales Force Management en distributiekanaal
  • Wereldwijde en internationale marketing
  • Strategisch merkenbeheer
  • Geavanceerde Strategic Marketing

Tweede jaar - vierde semester

Stages kunnen ook credits verdienen. Studenten kunnen ervoor kiezen om stage te lopen met rapporten en viva voce of om buiten te werken en een masterproef te verdedigen; beide opties zijn echter 30 ECTS-credits waard.

MBA-optie Leiderschap

Algemene beschrijving:

Dit programma geeft de student de hulpmiddelen die onmisbaar zijn voor de transformatie van zijn karakter en zijn gedrag, zodat hij een acteur kan worden in de transformatie van zijn sociaal-professionele omgeving. De training is gebaseerd op de principes van leiderschap, die voornamelijk betrekking heeft op het behalen van de doelstellingen van de organisatie en de volledige ontwikkeling van de mensen die hij leidt.

Trainingsdoelstellingen:

Aan het einde van het trainingsprogramma moet de student de tools van managementwetenschappen beheersen (financiën, productie, marketing, human resources, informatiesystemen, enz.) Hij zal in staat zijn om te communiceren, een team te animeren, te motiveren, te ontwerpen en te leiden projecten om de doelstellingen te bereiken terwijl hij zijn team motiveert.

Kansen:

Managementposities in internationale organisaties, publieke en private ondernemingen.

Stage:

De stage in je programma geeft je de praktische ervaring en de mogelijkheid om de kennis die je in de klas hebt opgedaan in een echte werkomgeving toe te passen.

Kerncurriculum Eerste jaar - Eerste en tweede semester

  • Marketing Management
  • Geo-economie
  • Human Capital and Talent Management
  • Consumentengedrag
  • Bedrijfsfinanciën
  • Organisatie ontwerp
  • Management Accounting
  • Merkmanagement
  • Teambuilding en leiderschap
  • Governance, Ethiek en Business Law

Tweede jaar - Derde semester

  • Scriptiemethode
  • Cross-cultureel leiderschap
  • Onderhandelingsvaardigheden en tactieken
  • Leiderschapsstijlen
  • Prestatiemanagement
  • Geschiedenis van Leiderschap

Tweede jaar - vierde semester

Stages kunnen ook credits verdienen. Studenten kunnen ervoor kiezen om stage te lopen met rapporten en viva voce of om buiten te werken en een masterproef te verdedigen; beide opties zijn echter 30 ECTS-credits waard.

MBA-optie Openbaar bestuur

Algemene beschrijving:

Dit programma zal de student met een goed begrip van de concepten, methoden en meest recente management tools van organisaties en van de publieke actie te bieden.

Trainingsdoelstellingen:

Aan het einde van het programma beheersen studenten de gebruikte concepten; hij / zij zal in staat zijn om de uitdagingen van het hedendaagse openbaar bestuur aan te gaan. Hij / zij zal in staat zijn een weerspiegeling van de evolutie van hun afdeling uit te voeren.

Kansen:

Managementfuncties: Chargé de missie, consultant, functionele of operationele managers binnen de administratie, overheidsbedrijven, gouvernementele en niet-gouvernementele organisaties, enz.

Stage:

De stage opgenomen in het programma vindt u praktische ervaring en de mogelijkheid om te solliciteren in een echte werkomgeving de kennis en vaardigheden die u aanschaft in de klas te geven.

Kerncurriculum Eerste jaar - Eerste en tweede semester

  • Marketing Management
  • Geo-economie
  • Human Capital and Talent Management
  • Consumentengedrag
  • Bedrijfsfinanciën
  • Organisatie ontwerp
  • Management Accounting
  • Merkmanagement
  • Teambuilding en leiderschap
  • Governance, Ethiek en Business Law

Tweede jaar - Derde semester

  • Scriptiemethode
  • Beheer van openbaar personeel
  • Public Policy Administration
  • Arbeidsverhoudingen en collectieve onderhandelingen in de publieke sector
  • Public Finance Administration

Tweede jaar - vierde semester

Stages kunnen ook credits verdienen. Studenten kunnen ervoor kiezen om stage te lopen met rapporten en viva voce of om buiten te werken en een masterproef te verdedigen; beide opties zijn echter 30 ECTS-credits waard.

MBA-optie International Finance and Economics

Algemene beschrijving:

Dit programma legt de nadruk op de internationale dimensie van de economie. Het geeft de student inzicht in de uitdagingen van globalisering op het gebied van monetaire, economische groei, wereldbeheer, internationale financiën, risicobeheer.

Trainingsdoelstellingen:

Aan het einde van dit trainingsprogramma zal de student worden uitgerust met theoretische en praktische kennis om hem / haar in staat te stellen de strategie te analyseren en te beoordelen die door het bedrijf en economische beleidsmakers in de huidige context van economische crises in de ontwikkelde landen (Europese Unie, Verenigde Staten, enz.) en de opkomende landen (Brazilië, Rusland, India, China, Zuid-Afrika etc.)

Kansen:

Verantwoordelijke posities in financiële instellingen, internationale organisaties, adviesbureaus, en bedrijven.

Stage:

De stage opgenomen in het programma vindt u praktische ervaring en de mogelijkheid om te solliciteren in een echte werkomgeving die je in de klas verworven geven.

Kerncurriculum Eerste jaar - Eerste en tweede semester

  • Marketing Management
  • Geo-economie
  • Human Capital and Talent Management
  • Consumentengedrag
  • Bedrijfsfinanciën
  • Organisatie ontwerp
  • Management Accounting
  • Merkmanagement
  • Teambuilding en leiderschap
  • Bestuur, ethiek en bedrijfsrecht

Tweede jaar - Derde semester

  • Scriptiemethode
  • Inkomen, werkgelegenheid en economische groei
  • Politieke economie / macro-economische ontwikkeling
  • Internationale financiële markten
  • Crisis en Financiële Stabiliteit

Tweede jaar - vierde semester

Stages kunnen ook credits verdienen. Studenten kunnen ervoor kiezen om stage te lopen met rapporten en viva voce of om buiten te werken en een masterproef te verdedigen; beide opties zijn echter 30 ECTS-credits waard.

MBA-optie International Banking Operations

Algemene beschrijving:

Dit Masters-programma heeft betrekking op management, organisatorische boekhouding, financiële analyse en bedrijfs- en marktfinanciering. Deze gespecialiseerde opleiding zal de financiële besluitvorming, risk management en financieel gedrag markt te herzien.

Trainingsdoelstellingen:

Aan het einde van dit trainingsprogramma moet de student de technieken beheersen die op de kapitaalmarkten worden gebruikt; hij verwerft gedegen kennis van de institutionele omgeving en regelgevende activiteiten met betrekking tot financiële activiteiten en kapitaalmarkten. Het gebruik van talen, met name Engels, is een belangrijk onderdeel van deze training.

Kansen:

Managementposities (financieel analist, econoom, enz.) Bij banken en financiële instellingen, beursvennootschappen, bedrijven en particuliere ondernemingen.

Stage:

De stage in je programma geeft je praktische ervaring en de mogelijkheid om kennis op te doen in echte werkomgevingkennis die je in de klas hebt opgedaan.

Kerncurriculum Eerste jaar - Eerste en tweede semester

  • Marketing Management
  • Geo-economie
  • Human Capital and Talent Management
  • Consumentengedrag
  • Bedrijfsfinanciën
  • Organisatie ontwerp
  • Management Accounting
  • Merkmanagement
  • Teambuilding en leiderschap
  • Bestuur, ethiek en bedrijfsrecht

Tweede jaar - Derde semester

  • Scriptiemethode
  • Risicomanagement
  • Bank Management
  • Bank- en financiële instellingen
  • Internationale financiële markten

Tweede jaar - vierde semester

Stages kunnen ook credits verdienen. Studenten kunnen ervoor kiezen om stage te lopen met rapporten en viva voce of om buiten te werken en een masterproef te verdedigen; beide opties zijn echter 30 ECTS-credits waard.

Voorwaarden voor toelating tot een masteropleiding:

Een bachelordiploma of equivalent van een erkende universiteit / hogeschool

  • Kopieën van alle transcripties
  • Een aanvraagformulier voor toelating, naar behoren ingevuld en ondertekend
  • Sterke beheersing van geschreven en gesproken Engels
  • Een curriculum vitae, naar behoren ondertekend en gedateerd
  • Een kopie van uw identiteitskaart of paspoort
  • Drie recente pasfoto's
  • Bewijs van financiële middelen
  • Een motivatiebrief van 250–350 woorden
  • Een interview met een professor of de decaan van de faculteit
  • Een niet-restitueerbaar registratierecht van CHF 150

(* Voor internationale studenten)

Laatst bijgewerkt op dec 2019

Over de school

Bloom Business School “BBS” is a professional training institution established in Egypt, specialized in providing MBA and DBA degrees from international universities and Swiss business schools which a ... Lees meer

Bloom Business School “BBS” is a professional training institution established in Egypt, specialized in providing MBA and DBA degrees from international universities and Swiss business schools which are accredited by highly ranked and reputable global and European associations. Lees Minder
Cairo , Genève + 1 Meer Minder