Master in Bedrijfskunde in Marketing en Verkoop

Beste 10 MBA Opleidingen in Marketing en Verkoop 2017/2018

Marketing en Verkoop

Marketing en verkoop zijn twee nauw verwante gebieden die, wanneer correct gecombineerd, kan helpen een bedrijf te domineren zijn industrie. Inzicht in consumentengedrag en een doelgerichtere en sluiten van de verkoop is de sleutel tot een bedrijf 'succes. Evenzo, studenten die een master's degree in dit gebied verdienen uitgegroeid tot een concurrerend kandidaat in een ontluikende gebied.

Dus, wat is een MBA in Marketing en Sales? Het is een graad die vaardigheden van een student hones als het gaat om strategie en basiskennis business principles. Mensen die cursussen op dit niveau krijgen een kans om diep ingaan op marketing uitdagingen en leren over de meest recente toepassingen en technologie die gebruikt wordt in het veld. Na voltooiing, hebben afgestudeerden de verworven vaardigheden te implementeren creatieve marketing en groei van hun verkoopcijfers.

Er zijn veel voordelen aan het verdienen van een master's degree, zoals het maken van jezelf meer verhandelbaar voor begeerde banen. Daarnaast krijgen de leerlingen hun mogelijkheden groeien, deelnemen aan cursussen zoals financiële verslaggeving, innovatie, ethiek, operaties en data-analyse.

Afhankelijk van de instelling een student wenst bij te wonen, kunnen de kosten van het verdienen van een MBA in sales en marketing variëren. Voor mensen met een budget met een verlangen om hun onderwijs te bevorderen en meer te leren over "Wat is een MBA in Marketing en Sales?" Zoeken meerdere instellingen en vergelijken van programma's en de prijs is een goed idee.

Zodra een student verdient een master in marketing en sales, zijn er een aantal carrièremogelijkheden. Sommige mensen gaan naar management-en directiefuncties, en enkele gain de know-how om hun eigen bedrijf te starten.Anderen genieten van het werken voor internationale marketing bedrijven in brand management, sales strategievorming en public relations.

 

Door de Masterstudies's, zijn er opties voor zowel on-campus en online leren. Online cursussen bieden studenten met de flexibiliteit om te werken rond de werkgelegenheid en drukke schema's. Bovendien, het geeft studenten toegang tot de lessen wanneer ze niet dicht genoeg bij een instelling met een in aanmerking komende programma bij te wonen kunnen leven. Internet-based learning is een geweldige manier om een MBA te verdienen in de verkoop en marketing en verbeter uw carrière. Zoeken naar je programma hieronder en direct contact opnemen met de toelating kantoor van de school van uw keuze door het invullen van het lood vorm.

Lees meer

Professionele Mba Marketing & Sales

WU Executive Academy - Vienna University of Economics and Business
Campus Deeltijd 18 maanden October 2017 Oostenrijk Wenen

Bedrijven die een verschil maken in hun markten te maken hebben weten manieren om doeltreffend te laten marketing en sales bundelen hun krachten om hun klanten te bedienen en verrukken hen. Onze cutting-edge programma laat de deelnemers om hun kennis en vaardigheden om marketing uitdagingen te beheersen en om de voordelen door de verkoop uitmuntendheid oogsten verbeteren. De Professional MBA Marketing & Sales biedt deelnemers de nieuwste direct toepasbare expertise en belangrijke instrumenten om hen in staat te plannen en implementeren van effectieve marketing en om echte voordelen in termen van een hogere omzet te plukken. [+]

Marketing & sales bundelen krachten

Bedrijven die een verschil maken in hun markten te maken hebben weten manieren om doeltreffend te laten marketing en sales bundelen hun krachten om hun klanten te bedienen en verrukken hen. Onze cutting-edge MBA-programma laat de deelnemers om hun kennis en vaardigheden om marketing uitdagingen te beheersen en om de voordelen door de verkoop uitmuntendheid oogsten verbeteren.

Onmiddellijk toepasbare kennis & belangrijkste instrumenten De Professional MBA Marketing & Sales biedt deelnemers de nieuwste direct toepasbare expertise en belangrijke instrumenten om hen in staat te plannen en implementeren van effectieve marketing en om echte voordelen in termen van een hogere omzet te plukken.... [-]


Penn State Smeal Mba - Marketing

Smeal College of Business, Penn State
Campus Voltijd 2 jaar September 2018 Verenigde Staten University Park

De Penn State Smeal marketing concentratie bevat een reeks cursussen die zijn ontworpen om uw kennis van consumentengedrag, merkontwikkeling en eigen vermogen te versterken, kaders voor strategisch management en communicatie, evenals technologieën die marketingfuncties en processen verbeteren. [+]

Penn State Smeal MBA - Marketing De Penn State Smeal marketing concentratie bevat een reeks cursussen die zijn ontworpen om uw kennis van consumentengedrag, merkontwikkeling en eigen vermogen te versterken, kaders voor strategisch management en communicatie, evenals technologieën die marketingfuncties en processen verbeteren. Marketingcursus Hoogtepunten Nieuwe productontwikkeling en management: Identificeer zakelijke mogelijkheden, begrijp potentiële klantenbehoeften en ontwikkel een nieuw product van concept tot virtuele prototype. Consument gedrag: Verkrijg kennis over theorieën en concepten uit psychologie, sociologie, economie en andere disciplines die nuttig zijn voor het begrijpen en marketing aan consumenten. Brand Management: Onderzoek en begrijp het proces van het bouwen, ontwerpen, meten en handhaven van handelsmerken. Marketing Faculteit Hoogtepunten Smeal Marketing faculteit leden zijn gerespecteerd op het gebied, en de afdeling zelf is doorlopend gerangschikt onder de top 10 wereldwijd voor onderzoeksproductiviteit volgens de Universiteit van Texas bij Dallas Research Rankings. Smeal Marketing faculteit die in het MBA-programma leert, omvat: Ralph Oliva: Longtime marketing directeur bij Texas Instruments en voormalig uitvoerend directeur van het Instituut voor de studie van Bedrijfsmarkten. Meg Meloy: Voormalig faculteitslid in Cornell met onderzoek naar hoe stemmingen invloed hebben op consumentengedrag. Wayne DeSarbo: Marketing consultant voor bedrijven zoals Pfizer, Merck en Motorola, met expertise op gebieden zoals positionering, consumentenkeuze en marktsegmentatie. IN FOCUS: INSTITUUT VOOR DE STUDIE VAN BEDRIJFSMARKTEN ISBM is een onderzoekscentrum met hoofdkantoor in Penn State met een wereldwijd netwerk van onderzoekers en ledenbedrijven die zich richten op business-to-business marketing uitdagingen. Uitkomsten carrière Smeal MBA-afgestudeerden die zich concentreren op marketing, gaan op zoek naar... [-]

Mba In Strategische Marketing En Retail

Grupo Tiradentes
Campus Voltijd 429 uur March 2018 Brazilië Aracaju

Leraren met theoretische en praktische ervaring in Strategische Marketing en de specifieke kenmerken van Retail; Success Cases studies met kleine, middelgrote en grote organisaties; Infrastructuur compatibel met de standaard behoefte van onze doelgroep; praktische ervaring en de aanwezigheid van uitgenodigde professionals in een aantal modules. [+]

Masters Bedrijfskunde in Marketing en Verkoop. Differential Course Leraren met theoretische en praktische ervaring op strategische marketing en de specifieke kenmerken van Retail; Success Cases studies met kleine, middelgrote en grote organisaties; Infrastructuur compatibel met de standaard behoefte van onze doelgroep; praktische ervaring en de aanwezigheid van uitgenodigde professionals in een aantal modules. GOALS Een van de belangrijkste doelstellingen van de MBA, kunnen we benadrukken: Om de nodige kennis in de praktijk gericht op de planning, ontwikkeling en controle op de activiteiten die verband houden met de Retail Marketing bieden. Zelfmanagement van leerders met technische hulpmiddelen en stelt noodzakelijke parameters om problemen die uniek zijn voor de centrale thema's van Strategic Marketing aan te pakken. Direct speciale aandacht voor verkooptechnieken en promoties door concurrerende markten en hoge prestaties verricht. TARGET Professionals die werkzaam zijn in de detailhandel of willen hun vaardigheden gericht op marketing te ontwikkelen. METHODOLOGIE De cursus zal worden ontwikkeld door middel van verschillende onderwijs- / leren technieken om actieve participatie van studenten in de opbouw van kennis mogelijk te maken. Professor bieden bewaking schoolmateriaal. Zal worden gebruikt, afhankelijk van de aard en de geschiktheid van elke discipline, verschillende methoden zoals case studies, games en simulaties, conferenties, lezingen, seminars, geregisseerd studies, groepswerk, practica in laboratoria, debatten en uitwisselingen experimenten. [-]

Mba Luxe Marketing

ISC Paris Business School
Campus Voltijd 12 - 16 maanden October 2017 Frankrijk Parijs

Ons doel is om de leiders succes-gedreven te produceren. ISC Paris en haar partners hebben een ongeëvenaarde faculteit team met academische referenties gecombineerd: ervaren beoefenaars op het gebied van mode en luxe zal afgewisseld met hoog niveau academici. Aan het einde van het programma, zullen de deelnemers in staat zijn om hun omgeving te analyseren en nemen daarmee samenhangende uitdagingen, terwijl het aantonen van uitstekende leidinggevende vaardigheden en interdisciplinaire kennis om te slagen in de zeer veeleisende luxe business. Achter de glossy beelden van modeshows en reclamecampagnes, de luxe-industrie heeft tot het nemen van de globalisering uitdagingen en om te gaan met de aanzienlijke financiële belangen op het spel. Op hetzelfde moment, de luxe bedrijf nodig heeft om voortdurend te innoveren met behoud van merk erfgoed. In een dergelijke dynamische en uitdagende omgeving, zijn bedrijven op zoek naar managers die zowel creatief en pragmatisch kwaliteiten en die weer te kunnen samenvoegen in een internationale omgeving. ISC Paris Business School en haar partners combineren hun hooggekwalificeerde docenten en hun gebouwen aan internationale studenten van harte welkom om een ​​programma gevestigd in Parijs volledig in het Engels. [+]

Toelatingseisen Dit programma is voor: Studenten die zijn afgestudeerd aan drie tot vijf jaar universitaire opleiding in Frankrijk (Bac + 3 - Bac + 5 of hoger), of een ander land welke gelijkwaardig zijn Mid-career professionals LOOPBAAN & JOB MOGELIJKHEDEN In binnen- en buitenland: Brand Manager, Product Manager, Area Managers in Retail of Wholesale, die verantwoordelijk is voor Ontwikkeling en Marketing Projects Het International MBA in Luxury Marketing gericht op het opleiden uitstekende multiculturele toekomst executives geschikt voor het uitbalanceren creatieve vaardigheden, wetenschappelijke wijsheid en management excellence om de problemen waarmee de bedrijven van de geglobaliseerde luxe-industrie aan te pakken. Wij dringen daarmee op het opleiden van uitstekende managers door een combinatie van hoog niveau theoretische cursussen, conferenties door professionele experts en toegewijde beroepsonderwijs leren. De deelnemers zullen gedijen op hard werken met een hectische project tempo in een veeleisende en spannende leeromgeving volledig operationeel zal zijn en te voldoen aan de behoeften van de mode en luxe bedrijven aan het einde van het programma. Omdat wij waarde hechten aan persoonlijke ontwikkeling, zullen de studenten ook profiteren van een van de beste competenties en expertise bij elkaar gebracht door een bedrijf en een mode-scholen door middel van professionele ontwikkeling ondersteuning en geïndividualiseerde follow-up. Kernpunten Professionele docenten uit de sector, praktische input en een industrie gedreven contact. Strategisch denken, marketing uitdagingen en technische kennis. Jobs kansen in 2 groeiende en innovatieve industrieën. branding Luxeproduct STRATEGIE Ondernemerschap in luxe mode Luxe merkstrategie Luxe digitale strategie Luxe productontwikkeling en management Luxeproduct PROMOTIE Verkopen... [-]

Mba: Marketing En Sales

EMAS Eurasian Management & Administration School
Campus of Online Deeltijd 12 - 18 maanden November 2017 Rusland Moskou Nizhny Novgorod Rusland Online +2 more

Oplosbaar probleem Koop een minimum van 19 business management vaardigheden Professionele ontwikkeling, de groei van de persoonlijke effectiviteit [+]

Masters Bedrijfskunde in Marketing en Verkoop. oplosbaar probleem De overname van ten minste 19 vaardigheden in business management Professionele ontwikkeling, verhoging van persoonlijke effectiviteit Een grondige studie van de moderne methoden en technieken van het financieel beheer Oplossing die speciaal aan hun individuele taken dankzij de consulting-formaat, de snelle groei van het inkomen en carrière Wat is belangrijk op te merken Voor u alleen de beste: geen beperkingen, en compromissen: de Russische praktijk en de normen van de toonaangevende Russische en internationale verenigingen van het bedrijfsleven het onderwijs - een MBA van de EMAS Uw lengte helpen die al succes geboekt: Je maakt deel uit van het systeem van toezicht van ervaren succesvolle alumni ondernemers EMAS zijn U ontvangt de meest eerlijke en redelijke prijs: Wij hebben de beste prijs in de top rating van Moskou business schools U terug te verdienen hun investering binnen 0,5-1,5 jaar: Omdat uw inkomen zal groeien met minstens 36% per jaar. Onafhankelijke gegevens www.mba.su Je maakt deel uit van een steile netwerking: Onze afgestudeerden zijn ondernemers uit Rusland, het GOS en ver daarbuiten. Ze houden contact en elkaar helpen U bent het aangaan van een krachtige gemeenschap van leiders: En je leert met de hoofden van verschillende bedrijven, samen oplossen van uw zakelijke problemen U keert terug terug 13% van de kosten: We zullen vormen om uw documenten, en je zal het geld terug, volgens n. 21 Art. 217 en p. 2 el. 219 van de belastingwet Leer eenvoudig en leuk: een sessie per... [-]

Mba In Internationaal Hotel Management Met Specialisatie In Sales & E-marketing Management

Vatel Switzerland - International Business School Hotel & Tourism Management
Campus Voltijd 2 jaar February 2018 Zwitserland Martigny

Deze specialisatie stelt studenten in staat om aan te passen aan huidige trends, om nieuwe te anticiperen op verschillende thema's: e-marketing, onderhandelingen en promotie-aankondigingen, nieuw media management en social networking ... Niet alleen toegepast op de horeca, maar ook op het toerisme. [+]

MBA in International Hotel Management met specialisatie in Sales & e-Marketing Management • BRUSSEL (BELGIË) Veranderingen in nieuwe technologieën hebben de afgelopen tien jaar de inkoopprocessen van de consument beïnvloed, evenals de manier waarop ze merken zien. De horeca- en toeristische gebieden zijn geen uitzondering op deze regel en hotel- en toerismebestuurders moeten hun marketingstrategieën, merknamen en distributie van hun producten en diensten opnieuw door de nieuwe media van vandaag bekijken. Deze specialisatie stelt studenten in staat om aan te passen aan huidige trends, om nieuwe te anticiperen op verschillende thema's: e-marketing, onderhandelingen en promotie-aankondigingen, nieuw media management en social networking ... Niet alleen toegepast op de horeca, maar ook op het toerisme. Directeur d'Hôtellerie internationale Niveau 1 diploma geregistreerd bij RNCP per ministerieel bevel Totaal Credits: 120 ECTS (Europees Credit Transfer System) Studietijd: 2 ans Toelatingseisen In België: Certificaat van de tweede leerlingen + 3 aanvullende studies ** ** Studenten zonder voorafgaande kennis op het gebied van gastvrijheid moeten de 3 maanden professionele cursus in Vatel nemen Kennis Van Het Engels: TOEFL 580 (90 IBT) of IELTS 6.0 (academisch) + eenpersoonspersoonlijk essay of een omslag geschreven in het Engels DOEL: Het verwerven van analytische en besluitvorming methoden, evenals praktische bestuurlijke ervaring. Het ontwikkelen van een open geest ingesteld op het bedrijfsleven in het algemeen om ondernemerskwaliteiten cultiveren, vooral op het gebied van toerisme en de internationale horeca. Programma proces: MBA jaar 1: Stapsgewijze studenten verwerven analytische en besluitvormingsmethoden en ervaren als manager. MBA jaar 2: Studenten studeren belangrijke strategische... [-]

MBA In Marketing

Ajman University
Campus Voltijd Deeltijd 2 - 4 jaar September 2018 Verenigde Arabische Emiraten Ajman +1 more

Het AUST MBA-programma is bedoeld om de normen voor kwaliteitsborging door world-class business programma accreditatie organisaties zoals AACSB en de Association of MBA's stellen te voldoen. [+]

Masters Bedrijfskunde in Marketing en Verkoop. Overzicht Onderscheidende kenmerken Het AUST MBA-programma is bedoeld om de normen voor kwaliteitsborging door world-class business programma accreditatie organisaties zoals AACSB en de Association of MBA's stellen te voldoen. Doelstellingen van het programma Om studenten op te leiden in de theoretische en toegepaste aspecten van de core business functies zoals boekhouding, marketing, financiën, informatiesystemen en operations management. Om studenten op te leiden grondig in één van het vakgebied specialisaties zoals Marketing, Financieel Management en Human Resource Management. Om ervoor te zorgen, met de hulp van cursusaanbod en case studies, die de leerlingen effectief te communiceren, en bieden leiderschapskwaliteiten, en team-building vaardigheden. Om studenten om ethische kwesties en de multiculturele diversiteit beheren trainen. Om studenten met de technieken en strategische instrumenten te herkennen, begrijpen en de verschillende dimensies van zakelijke omgeving te analyseren uit te rusten. Om wetenschappelijk onderzoek te bevorderen voor het vinden van oplossingen voor real-life business problemen ten behoeve van de academische wereld, organisaties van het bedrijfsleven, de gemeenschap en de natie. Leerplan Core Cursussen (21 Credits) 471.004 Operations Management 471005 Business Research Methods 471006 International Business 472.002 Financial Accounting 472003 Corporate Finance 473.001 Marketing Management Beheer 474.001 Human Resource Track opties (12 studiepunten) afzet 473.002 Dienst Marketing 473.003 International Marketing 473.004 Marketing Strategy (Capstone Course) 473.005 Retail Management 473.006 Promotion Beheer Capstone Course (3 credit-uren) 471007 Strategic Management Leer middelen Studenten hebben toegang tot alle leermiddelen worden aangeboden door AUST - bibliotheek, computerlokalen, internet en web platforms, online internationale business game... [-]

MBA In Marketing

Talal Abu-Ghazaleh Graduate School of Business
Campus Voltijd September 2018 Jordanië Amman

De Marketing concentratie biedt kandidaten met de juiste vaardigheden en de eisen die nodig zijn om zich te kwalificeren voor de marketing banen. Dit programma is ideaal voor kandidaten die op dit terrein als ze hun nieuw verworven vaardigheden kunnen gebruiken om de progressie in leidinggevende rollen. [+]

De Marketing concentratie biedt kandidaten met de juiste vaardigheden en de eisen die nodig zijn om zich te kwalificeren voor de marketing banen. Dit programma is ideaal voor kandidaten die op dit terrein als ze hun nieuw verworven vaardigheden kunnen gebruiken om de progressie in leidinggevende rollen. Marketing professionals zijn sterk in de vraag, en een carrière in de marketing kan zeer de moeite waard in termen van voldoening in het werk en de financiële compensatie zijn. De industrialisatie van de Arabische landen, samen met de enorme groei in de zakelijke activiteiten, vereisen dat er professionals te verplaatsen producten en diensten helpen om hun beoogde ontvangers zijn. Core Requirements - 30 studiepunten uur Research Methodology Management Informatie Systemen Financial Accounting Management and Cost Accounting Corporate finance Bedrijfseconomie Organizational Behavior en Human Resources Strategic Management and Business Policy Operations Management Marketing en Sales Management Keuzevakken in Marketing - 12 krediet uur Consumentengedrag Marketing Research DIENSTEN MARKETING Marketing Strategy Toelating TAG-SB dwingt dezelfde toelating en afstuderen beleid voor zijn gehele traineeship. Toelating tot het MBA-programma staat open voor gekwalificeerde houder van een bachelordiploma van een erkende universiteit, ongeacht de undergraduate grote vakgebied. Afgestudeerden van universiteiten, waar de inschrijving niet verplicht is niet in aanmerking voor toelating. toelatingsbeleid van de School is om de kandidaten die het grootste potentieel voor academische en professionele succes te selecteren. [-]

Master Of Business: Administratie

Sacred Heart University
Campus Voltijd September 2018 Verenigde Staten Fairfield

Op Sacred Heart University, de Welch Master of Business Administration programma biedt studenten de multifunctional perspectieven, globaal inzicht, tactische kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn voor het navigeren complexe zakelijke uitdagingen. [+]

Masters Bedrijfskunde in Marketing en Verkoop. De Master of Business Administration is nog steeds de mate van keuze voor werkgevers die op zoek zijn naar leidinggevende en uitvoerend niveau talent. MBA-afgestudeerden zijn werkzaam in bedrijven over de hele wereld en non-profitorganisaties, overheden, adviesbureaus en universiteiten. Netwerken Uw klassen maken een kans om sterke banden met klasgenoten, docenten, alumni en leidinggevenden in de branche die u kunnen voorzien van uw wereldwijde netwerk te creëren. Welke velden kan ik verwachten om te werken in? Op Sacred Heart University, de Welch Master of Business Administration programma biedt studenten de multifunctional perspectieven, globaal inzicht, tactische kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn voor het navigeren complexe zakelijke uitdagingen. Zakelijke leiders zullen naar verwachting een diep begrip van het grotere plaatje te bezitten. Een marketing beslissing kan een grote invloed op finance en sales functies hebben; een financiële beslissing kan invloed hebben op elk aspect van een bedrijf, van de directiekamer tot de werkvloer. Onze MBA-curriculum emuleert real-world situaties leer je om zakelijke vaardigheden die veel zakelijke functies oversteken van toepassing - van strategie, financiën en management operaties, boekhouding en marketing. Studenten kunnen eventueel werken in gebieden waaronder maar niet beperkt tot: Boekhouding financiën beheer afzet leiderschap New ventures / start-ups Human Resource Management Academia Consulting Studies tonen aan dat de meeste mensen niet alleen zullen moeten een aantal banen, maar zal meerdere loopbanen hebben tijdens hun leven. Een MBA opent de deuren voor verschillende loopbaanmogelijkheden in in diverse industrieën, startende ondernemingen, non-profitorganisaties, en de... [-]

Mba Marketing Specialist In Madrid

Madrid School of Marketing
Campus Voltijd 750 uur April 2018 Spanje Madrid

De MBA in Marketing- Face (Madrid) van MSMK, bereidt u posities aannemen verantwoordelijkheid van het management en het beheer van nieuwe professionele scenario's vanuit het perspectief van een manager op hetzelfde moment zal de professionele prestaties, vertrouwen en daadkracht te versterken, die zal transformeren uw carrière. [+]

PRESENTATIE De MBA in Marketing- Face (Madrid) van MSMK, bereidt u posities aannemen verantwoordelijkheid van het management en het beheer van nieuwe professionele scenario's vanuit het perspectief van een manager op hetzelfde moment zal de professionele prestaties, vertrouwen en daadkracht te versterken, die zal transformeren uw carrière. De zeer gespecialiseerde in Management en Marketing programma geeft u de deskundigheid en vaardigheden om een ​​leider te worden op hetzelfde moment zal een diep begrip van het bedrijfsleven, human resources, project management, financiën en vooral de ontwikkeling van strategieën en tactieken. De Specialized MBA in Marketing-Face (Madrid), kunt u het programma te ontwikkelen in de faciliteiten van de emblematische straat Principe de Vergara in Madrid, zodat u uw beroep combineren met uw zeer gespecialiseerde opleiding in Management en Marketing U kunt bijwonen van lezingen, seminars en workshops door gerenommeerde sprekers, werk je in kleine en docenten kwaliteitsmanagers bestaande uit nationale en multinationale ondernemingen en waar u profiteren van een Employment Lifetime groepen. Programma Structuur 01.DIRECCIÓN ALGEMEEN 1. Juridische Milieu Juridische omgeving van het bedrijf. Handelsrecht. 2. Economische Milieu Nationale economische omgeving. Internationale economische omgeving. 3. Strategische Richting Inleiding tot het concept van de concurrentiestrategie. Generieke concurrentiestrategieën. Industrie structurele analyse. Groeistrategieën. Bedrijfsstrategie. Business strategie en organisatiestructuur. Analyse van de Value Chain. 4. Technologische Milieu E-Business. De technologische factor. 5. Management Skills Paradigmatische gedachte - Leren om te leren. Effectieve communicatie. Assertiviteit. Teamwork. Motivatie en contingency management. Onderhandeling. 02.DIRECCIÓN PERSONEEL 1. Planning en Human Resources beleid Workforce planning. Beschrijving en evaluatie van banen. Evaluatie... [-]