Master In Business Administration

Georgian Technical University

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

Master In Business Administration

Georgian Technical University

Economische field`s brede theoretische kennis op basis van innovaties en het hebben van de mogelijkheden van praktische werk, die de waarden van de algemene mensheid, het onderwijs gericht op studenten. Het doel van het programma is om gekwalificeerde specialisten op te leiden met een bacheloropleiding. De specialisten in staat zal zijn om te gaan met de complexe problemen in de economie, de huidige economische situatie te evalueren en te werken in een dynamische sociaal-economische omgeving.

programma Vereisten

Aanvrager is toegelaten in overeenstemming met de Georgische wetgeving

Leeruitkomst / competenties

Kennis en begrip

  • Geavanceerde kennis van het vakgebied, inclusief kritische analyse van theorieën en principes;
  • Begrip van complexe zaken van het vakgebied

Toepassen van kennis

  • Vermogen om zowel veldspecifieke als bepaalde geselecteerde methoden te gebruiken voor de oplossing van problemen;
  • Vermogen om onderzoek en praktische projecten onder vooraf bepaalde richtingen uit te voeren

Het maken van beslissingen

  • Vermogen om veldspecifieke gegevens te selecteren en te interpreteren, ook abstracte data en / of situaties analyseren met behulp van normen en bepaalde geselecteerde methoden;
  • Vermogen om een ​​goed oordeel te maken

Communicatie vaardigheden

  • Duidelijke en laconische schriftelijke communicatie;
  • Observatie van grammatica regels;
  • Logische schriftelijke constructies maken;
  • Vermijd geavanceerde taal;
  • Communicatie in inheemse en vreemde talen;
  • Bespreking van de theoretische economische verklaringen met voldoende argumenten;
  • Mondelinge uitspraken over complexe problemen;
  • Publieke presentatie en persoonlijke uitingen.

Leer vaardigheden

  • Een diepgaande studie van sociaal-economische theoretische disciplines door gebruik te maken van onderzoeksmethodes bevordert personen voor het masterprogramma en verder oefenen, erkenning van de complexe problemen van de economie, met name:
    • Economie, in het bijzonder:
    • Het bestuderen van het mechanisme van de werking van economische instrumenten;
    • Bewustzijn van economische principes en waarden;
    • Kritische evaluatie van de huidige economische situatie en gebeurtenissen;
    • Erkenning van de hoofdbeginselen van economische activiteiten;
  • Het definiëren van de mechanismen en functionerende eigenaardigheden van product- en dienstmarkten;
  • Evaluatie van de motivatie van de consument en ondernemersgedrag;
  • Definiëren van de termen en stand van de organisatie structuur en activiteiten van ondernemerschap;
  • Schatting van de uitgaven en beïnvloedende factoren.
  • De soorten markten en functionerende eigenaardigheden en mechanismen.
  • Het volume van de productie en de prijsbepaling bepalen. Bewustwording van de vraagstukken van marktsaldo.
  • Regelgevende beginselen van macro-economie en hun eigenaardigheid.
  • Het algemene model van vraag en aanbod, macro-economische balans en de cycli van markteconomische ontwikkeling.
  • Het bewustzijn van de problemen van werkloosheid, arbeidsmarkt, werkgelegenheid en lonen.
  • Staat financieel en kredietbeleid.
  • De essentie van inflatie, types, redenen en de analyse van de negatieve effecten ervan.
  • Staat belastingbeleid, begroting en structuur.
  • Definiëren van de oorzaken van de recessie.
  • Staat beleggingsbeleid.
  • Economische aspecten van de vorming van het maatschappelijk middenveld.
  • Huidige wereldwijde problemen.
  • De laatste ontwikkelingen in de wereldeconomie.
  • Transformaties in de wereldeconomie door het proces van globalisering.
  • Het bestuderen van de strategische economische modellen van ontwikkelende en ontwikkelde landen.
  • Systematische classificatie van de landen.
  • Economische onafhankelijkheidsindex.
  • Natuurlijk potentieel van Georgië.
  • Behoefte aan integratie in de trans-Europese ruimte.
  • De externe factoren voor economische ontwikkeling.
  • De eigenaardigheden van internationale economische betrekkingen, de velden, de basisprincipes.
  • De problemen van de buitenlandse handel en specificaties.
  • Regelmatige tarieven en niet-regulerende tarieven en mechanismen van buitenlandse handel.
  • De redenen en factoren voor kapitaalstroom en motivatie.
  • Analyse van directe buitenlandse investeringen en specificaties.
  • De redenen voor de arbeidskrachten transmigratie en richting.
  • De noodzaak om het staatsbeleid van arbeidskrachtenmigratie en immigratie- en regelmechanismen uit te werken.
  • De middelen om informatie en technologieën uit te wisselen.
  • Europese integratie en de Kopenhagen Criteria.
  • Definiëren van de eigenaardigheden van prijsstelling op de wereldmarkt.
  • Dempingsprijs, uit te breiden onderneming staat prijsbeleid.
  • De redenen voor opkomende onafhankelijke en offshore zones en het regime van hun functioneren.
  • Staten Economische functies, rechten en verplichtingen.
  • De mechanismen voor het beëindigen en wijzigen van contracten
  • Vorming van internationale contracten en vaststelling van methoden en principes.
  • Bied en Accepteer.
  • Incoterms van de levering van goederen.
  • Overmacht en passende acties.
  • Economische terminologie.

Waarden

  • Deelnemen aan het proces van waardevorming en aspiratie van de uitvoering daarvan; Precisie van professionele waarden (nauwkeurigheid, punctualiteit, objectiviteit, transparantie, organisatie, enz.) Veiligheid;
  • Verdedigen alleen (mensenrechten), ethiek en morele normen

Vormen en methoden om de leerresultaten te bereiken

Lezing
Seminarie (werkzaam in de groep)
Practicum
Cursuswerk / project
Onafhankelijke werkvormen en methoden voor het behalen van de leeruitkomsten zijn opgenomen in het Opleidingsprogramma en zijn te vinden via de volgende link: http://www.gtu.ge/quality/pdf/sc.pdf

Basisvormen van het onderwijs

Lezing, seminarie, laboratoriumopleiding en praktijkopleiding;
Veldstudie;
Cursusdocument / project;
Bachelor-, master- en doctorale theses;
Overleg.

Het college Is een creatief proces waarin zowel een docent als een student deelnemen. Het hoofddoel van de lezing is om studenten te helpen de belangrijkste begrippen van het onderwezen onderwijs te begrijpen, wat een creatieve en actieve perceptie van het materiaal inhoudt. Daarnaast moet aandacht worden besteed aan basisbegrippen, definities, benamingen, aannames. Een kritische analyse van de belangrijkste problemen, feiten en ideeën is nodig. De lezing dient voor wetenschappelijke en logisch consistente kennis van basisbegrippen te voorzien zonder overbodige details te krijgen. Daarom moet het logisch compleet zijn. Voorts dienen feiten, voorbeelden, schema's, ontwerpen, experimenten en andere visuele hulpmiddelen het idee van de lezing te verduidelijken.

De lezing dient ervoor te zorgen dat de wetenschappelijke dialectische processen correct worden geanalyseerd en moeten gebaseerd zijn op de mogelijkheid om de belangrijkste wetenschappelijke problemen te waarnemen en te begrijpen.

Het materiaal dat in de les wordt bestudeerd zorgt voor de vorming van een heel systeem van kennis door middel van studenten ' onafhankelijk werk. De leerlingen zouden geïnteresseerd moeten zijn in boeken en andere informatiebronnen en worden gestimuleerd om zelfstandig te studeren, die de basis vormt voor zelfstandig denken, analyseren en concluderen.

Gezien het hoofddoel van de lezing mogen alleen professoren de mogelijkheid krijgen om hen te leveren, omdat hun theoretische kennis, praktijkervaring en pedagogische vaardigheden garanderen dat hoogwaardige lezingen worden geleverd. Tijdens de methodologische problemen dient de docent bijzondere aandacht te besteden aan de consistentie van het geleerde materiaal, de stijl van de les en het contact met het publiek. De docent moet ruim gebruik maken van visuele hulpmiddelen, zodat de studenten er een actieve rol in hebben.

Het theoretische materiaal dat tijdens de les wordt gegeven, wordt beter ervaren door middel van seminars, laboratoriumopleiding en hands-on training.

Het doel van de congres Is om studenten in staat te stellen hun kennis van de thema's die tijdens de les zijn gestudeerd, te verdiepen. Onder leiding van een professor of ervaren leraar vinden een student of een groep studenten aanvullende informatie, presenteren presentaties, schrijven essays, enz. Op het seminar worden verslagen gepresenteerd en besproken, conclusies worden gemaakt. De supervisor van het seminar coördineert deze processen.

De laboratoriumopleiding Is aantoonbaarder en helpt studenten om processen en fenomenen beter te waarnemen. In een laboratorium leert een student hoe hij experimenten moet uitvoeren. Tijdens de laboratoriumopleiding leert een student hoe hij de laboratoriumapparatuur moet verwerken, regelen en repareren. De vaardigheden die bij experimentele opleidingslaboratoria worden verkregen, helpen bij het beter begrijpen van de theoretische materiaal die tijdens de les wordt bestudeerd.

Het doel van praktische training Is het geleidelijk leren van het theoretische materiaal door middel van het oplossen van concrete problemen; Dit is de basis voor het ontwikkelen van vaardigheden voor het zelfstandig gebruik. De docent dient bijzondere aandacht te besteden aan probleemoplossende methoden, ontwerpen, schetsen en schema's, met behulp van geschikte technieken voor berekeningen, enz.

Veldstudie Helpt studenten om de verworven kennis te verdiepen en te consolideren. Het ontwikkelt de vaardigheden om hun theoretische kennis in de praktijk te implementeren, met behulp van de methoden die kenmerkend zijn voor het betreffende onderwerp voor probleemoplossing.

Werken aan Een cursusdocument / project Is een creatief proces. Elke nieuwe constructie, machine, instrument, automatisch apparaat, enz. Zijn ontworpen volgens een project. Het projectieproces omvat zowel theorie als de praktijk. Tijdens de opleidingstijd maakt een student cursusprojecten door grafische gegevens toe te passen; De projecten zijn in feite de eerste resultaten van hun zelfstandig werk, hoewel ze onder toezicht van de docent worden uitgevoerd.

Bachelor, Master en Doctoraal Proefschrift is het laatste stadium van een aparte stap van het onderwijsproces bij een hogere onderwijsinstelling. Het doel is de theoretische en praktische kennis die studenten hebben ontvangen te systematiseren en de onderbouwde oplossing van concrete wetenschappelijke, technische, economische of industriële problemen te bereiken. Het proefschrift dient het niveau van onderzoeksmethoden te beheersen en experimenten te verrichten die verband houden met de gestelde vragen, alsmede de bereidheid van de student om zelfstandig te werken op het gebied van zijn toekomstige beroep. Een ervaren leraar begeleidt de uitvoering van het project.

Gedurende consultaties Een leraar moet de studenten helpen om zelfstandige werkvaardigheden te verwerven, te leren hoe om academische boeken en andere bronnen goed te gebruiken en om de problemen op te lossen die zich voordoen tijdens hun zelfstandige werkzaamheden.

Onderwijs- en leermethoden

In het proces van leren is het onmogelijk om een ​​concreet probleem te leren door slechts één methode te gebruiken. De docent moet tijdens het onderwijsproces verschillende methoden gebruiken; Ook een combinatie van methoden wordt vaak gebruikt. In het proces van onderwijsmethoden vullen vaak een ander aan.

De meest verspreide onderwijs- en leermethoden alsmede hun definities worden hieronder gegeven. Een leraar moet de juiste methode kiezen volgens het concrete doel en het probleem.

  1. Discussie / debatten. Dit is de meest verspreide methode van interactief onderwijs. Een discussieproces verhoogt de kwaliteit van de betrokkenheid van studenten en hun activiteiten sterk. Een discussie kan een argument worden en dit proces is niet alleen beperkt tot de vragen die de docent stelt. Het ontwikkelt de vaardigheden van studenten om redeneren te motiveren en hun eigen ideeën te onderbouwen.
  2. Coöperatief onderwijs is een leerstrategie waarbij elk lid van een groep niet alleen het onderwerp zelf moet leren, maar ook om zijn medestudent beter te leren. Elk lid van de groep werkt aan het probleem totdat ze allemaal het probleem hebben.
  3. Samenwerkend werk ; Door deze methode te gebruiken impliceert het verdelen van leerlingen in aparte groepen en geeft elke groep zijn eigen taak. De groepsleden werken individueel aan hun problemen en tegelijkertijd delen hun mening met de rest van de groep. Volgens het opgevoede probleem is het mogelijk om de functies van de groepsleden in dit proces te verplaatsen. Deze strategie zorgt voor de maximale betrokkenheid van de studenten in het leerproces.
  4. Probleemgebaseerd leren (PBL) is een methode die een concreet probleem gebruikt als de eerste fase, zowel voor het verwerven van nieuwe kennis als integratieproces.
  5. Heuristische methode is gebaseerd op de stap-voor-stap-oplossing van een bepaald probleem. Het wordt gerealiseerd door middel van onafhankelijke vaststelling van de feiten in het onderwijsproces en het bepalen van de banden tussen hen.
  6. Gevallestudie - de docent bespreekt concrete zaken samen met de studenten en zij bestuderen het probleem grondig. Bijvoorbeeld op het vlak van de technische veiligheid kan het een discussie zijn over een concrete ongeval of catastrofe, of in de politiek kan het een studie zijn van een concreet, bijvoorbeeld Karabach-probleem (Armeens-Azeri conflict).
  7. Brain storming - deze methode impliceert het vormen en presenteren van zoveel radicaal verschillende ideeën en meningen over een bepaald onderwerp als mogelijk. Deze methode stelt voorwaarden voor om een ​​creatieve benadering van een probleem te ontwikkelen. Deze methode is effectief in een grote groep studenten en bestaat uit de volgende fasen:
    • Gebruik maken van een creatieve aanpak voor het definiëren van een probleem / probleem;
    • Voor een bepaalde periode (vooral op het schoolbord) de ideeën van studenten over het probleem zonder kritiek;
    • Het bepalen van de evaluatiecriteria voor het vermelden van de correspondentie van het idee met het doel van het onderzoek;
    • Evalueren van de gekozen ideeën volgens de eerder vastgestelde criteria;
    • Het kiezen van de ideeën die meestal overeenkomen met het gegeven probleem door de methode van uitsluiting toe te passen;
    • Het beste idee voor het oplossen van het gegeven probleem onthullen.
  8. Rollenspelletjes en simulaties die gespeeld worden volgens een eerder voorbereid scenario, stellen de leerlingen in staat om het probleem vanuit verschillende standpunten te schatten. Zij helpen de leerlingen om alternatieve standpunten te vormen. Dergelijke spellen en discussies helpen studenten om vaardigheden te ontwikkelen om zelf hun ideeën zelfstandig uit te drukken en aan discussies deel te nemen.
  9. Demonstratie methode impliceert het presenteren van informatie met behulp van visuele hulpmiddelen. Het is vrij effectief om het gewenste resultaat te bereiken. Het is vaak aan te raden om het materiaal tegelijkertijd door middel van audio en visuele middelen te presenteren. Het materiaal kan zowel door een docent als van een student worden aangeboden. Deze methode helpt ons om verschillende stappen te maken om het onderwijsmateriaal duidelijker te maken en te specificeren welke stappen de leerlingen zelfstandig moeten nemen; Tegelijkertijd laat deze strategie de essentie van een probleem / probleem visueel zien. Demonstratie kan heel eenvoudig zijn.
  10. Inductieve methode bepaalt zo'n vorm van het overbrengen van elke vorm van kennis. In het proces van het leren van de gedachtegang wordt georiënteerd van feiten naar generalisatie, dwz terwijl het materiaal wordt gepresenteerd, gaat het proces van beton naar algemeen.
  11. Deductieve methode bepaalt zo'n vorm van het overbrengen van elke vorm van kennis die een logisch proces voorstelt om nieuwe kennis op basis van algemene kennis te ontdekken, dwz het proces gaat van algemeen naar concreet.
  12. Analytische methode helpt ons om het hele onderwijsmateriaal in constituerende onderdelen te verdelen. Zo wordt de gedetailleerde interpretatie van afzonderlijke problemen binnen het gegeven complexe probleem vereenvoudigd.
  13. Synthetische methode impliceert het vormen van één probleem uit verschillende afzonderlijke. Deze methode helpt studenten om het vermogen van het probleem als geheel te ontwikkelen.
  14. Mondelinge of mondelinge methode omvat een lezing, vertelling, gesprek, enz. Tijdens het proces brengt de docent het materiaal mondeling uit, en leerlingen waarnemen en leren door te begrijpen en te memoriseren.
  15. Schriftelijke methode impliceert de volgende vormen van activiteit: kopiëren, notities maken, scripties samenstellen, essays schrijven, enz.
  16. Laboratoriummethode impliceert de volgende vormen van activiteit: het uitvoeren van experimenten, het weergeven van videomateriaal, enz.
  17. Praktische methoden verenigen alle onderwijsvorms die stimuleren om praktische vaardigheden te ontwikkelen bij studenten. In dit geval voert een student zelfstandig verschillende activiteiten uit op basis van de verworven kennis, bijvoorbeeld veldstudie, onderwijspraktijk, veldwerk, enz.
  18. Verduidelikende methode is gebaseerd op het bespreken van een bepaald probleem. In het proces van het uitleggen van het materiaal brengt de docent concrete voorbeelden op, waarvan de gedetailleerde analyse in het kader van het gegeven onderwerp wordt gemaakt.
  19. Activiteitsgericht onderwijs impliceert de actieve betrokkenheid van leraren en studenten bij het onderwijsproces, wanneer de praktische interpretatie van het theoretische materiaal plaatsvindt.
  20. Ontwerpen en presenteren van een project. Bij het ontwerpen van een project past een student de kennis en vaardigheden die hij heeft opgedaan om een ​​probleem op te lossen. Onderwijzen door het ontwerpen van projecten vergroot de motivatie en verantwoordelijkheid van de studenten. Bij een project gaat het om de stadia van planning, onderzoek, praktische activiteit en het presenteren van de resultaten volgens het gekozen onderwerp. Het project wordt geacht te zijn ingevuld als de resultaten ervan overtuigend en juist worden gepresenteerd. Het kan individueel, in paren of in groepen worden uitgevoerd; Ook in het kader van een of meerdere vakken (integratie van vakken); Na voltooiing wordt het project voor een groot publiek gepresenteerd.
  21. E-learning Impliceert het gebruik van internet en multimedia middelen in het onderwijsproces. Het omvat alle onderdelen van het onderwijsproces (doelstellingen, inhoud, methoden, middelen, etc.); De realisatie van deze componenten vindt plaats op specifieke wijze. Er zijn drie soorten e-learning:
    • Voltijds onderwijs; Wanneer het onderwijsproces plaatsvindt tijdens de contacturen van leraren en studenten, en het onderwijsmateriaal doorgaat via een e-cursus;
    • Afstandsonderwijs impliceert het onderwijsproces in de afwezigheid van een professor. De onderwijscursus wordt verafgelegd; In het e-formaat.
    • Hybride (full-time / distant) -onderwijs wordt voornamelijk verricht, maar een deel daarvan wordt uitgevoerd tijdens de contacturen.

Spheres of Employment

  • Publieke instellingen;
  • Gouvernementele en niet-gouvernementele organisaties;
  • Georgische vertegenwoordigers van internationale organisaties; Staats- en particuliere ondernemingen (bedrijven) van verschillende profielen
Deze school biedt programma's in:
  • Engels


Laatst bijgewerkt op December 11, 2017
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Oct. 2018
Duration
Duur
2 jaar
Voltijd
Price
Prijs
5,500 GEL
Locations
Georgiƫ - Tbilisi
Startdatum: Oct. 2018
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Dates
Oct. 2018
Georgiƫ - Tbilisi
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Price
Jaarlijkse opleiding voor buitenlandse studenten