Master of Business Administration (MBA)
The University Of Georgia
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
Informatie aanvragen
Tempo
Full time
Collegegeld
Informatie aanvragen
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
Programmadoelen:
Het hoofddoel van het Master of Business Administration (MBA) -programma is om competitieve en hooggekwalificeerde Business Administration-professionals te bieden die zijn uitgerust met moderne multidisciplinaire theoretische kennis en creatieve en praktische vaardigheden op basis van de vereisten van internationale en lokale arbeidsmarkten. Het belangrijkste doel van het onderwijsprogramma is het voorbereiden van bedrijfskundige professionals die zelfstandig onderzoek kunnen doen, creatief kunnen denken, diepgaande en systematische kennis van bedrijfskundige principes en theorieën, de kritische analyse van organisaties en het milieu kunnen uitvoeren, strategische alternatieven kunnen beoordelen en ontwikkelen en plannen specifieke bedrijfsstrategieën, voeren financiële boekhouding uit, zowel op het niveau van het hele bedrijf als op het niveau van het specifieke bedrijfsproces. Na afronding van het programma kunnen afgestudeerden aan de slag in senior managementfuncties bij banken, verzekeringen, marketing, financiële en andere private en publieke organisaties. Ze zullen ook in staat zijn om eigen bedrijven op te zetten en deze efficiënt te beheren.
Methoden voor het bereiken van leerresultaten:
- Lezingen en seminars
- Boekmethode
- Verklarende methode
- Demonstratiemethode
- Gebruiksmethode voor lesmateriaal voor video-audio
- Interactieve studie
- Situationele problemen
- Rollenspel
- Nieuws analyse
- Klein onderzoek
- Praktisch werk
- samenspel
- Gesimuleerde prestaties
- Probleem instellen en oplossen
- Produceren van (klein) ingewikkelder onderzoek onder toezicht
- Kritische analyse
- Presentatie en verdediging van discussiethema's
- Groepsopdrachten
- projecten
- Oefeningen over probleemoplossing
- Case study
- Boekbeoordeling
- Kritieke zelfevaluatie
- Constructieve kritiek op het werk van anderen
- Zoeken naar materialen elektronisch of in de bibliotheek
- Schrijfmethode
- Opstel schrijven
- presentaties
- Mondelinge methode
Kennis en begrip
De afgestudeerde zal in staat zijn om:
- een diepe en systemische kennis hebben van managementaspecten van economische theorieën en principes om beslissingen te nemen in nieuwe en onvoorziene omstandigheden;
- kennis hebben van wiskundige en statistische modellen die van toepassing zijn op het oplossen van bepaalde bedrijfskundige problemen met betrekking tot prognoses, capaciteitsplanning, de optimalisatiestrategie
- een goed begrip hebben van ethische en juridische aspecten van het bedrijf;
- een grondige kennis hebben van methoden van kritische analyse van organisaties en omgeving, moderne beoordelingsinstrumenten en modellering van situaties, methoden voor het beoordelen van mogelijkheden voor organisatieontwikkeling;
- beschikken over diepgaande systemische kennis van de methodologie voor de evaluatie van strategische alternatieven en concurrerende bedrijfsstrategieën om nieuwe ideeën te ontwikkelen;
- een grondige kennis hebben van theoretische aspecten van optimalisatie om nieuwe originele ideeën over het managementproces van bedrijfsactiviteiten te ontwikkelen
- een grondige kennis hebben van kostenclassificatie, besluitvormingsproblemen op basis van relevante informatie, strategieën voor prijsbepaling en budgettering
- ken de financieringscoëfficiënten om de prestaties van een bedrijf te evalueren
- hebben een grondige kennis van hoe problemen in het kapitaalbudgetproces en moderne budgetteringsmethoden kunnen worden opgelost
- kennen de belangrijkste principes van projectmanagement en hoe deze te gebruiken voor het plannen van bedrijfsactiviteiten
- inzicht krijgen in de planning van de productiecapaciteit, kwaliteitsbeheer, locatieplanning en supply chain management
- hebben een diepe systemische kennis van de middelen die nodig zijn voor het creëren van een veilige werkomgeving en het oplossen van problemen met betrekking tot ethische kwesties
- een fundamentele kennis hebben van de theorie van internationale economische relaties en wereldwijde economische gebeurtenissen en processen die studenten helpen nieuwe originele ideeën te identificeren die verband houden met internationale handel
- een goed begrip hebben van strategische, innovatieve, ondernemende, financiële, internationale, administratieve, sociaal-psychologische, culturele, ethische en andere aspecten van management.
Kennis toepassen
De afgestudeerde zal in staat zijn om:
- Construeer economische gedragsmodellen om complexe bedrijfsgerelateerde problemen op te lossen in onvoorziene en multidisciplinaire omstandigheden met behulp van specifieke onderzoeksmethoden en deze in de praktijk te implementeren
- Beschikken over leiderschapskwaliteiten voor het beheren, plannen, organiseren, motiveren en beheersen van bedrijfsprocessen en het betrokken menselijk kapitaal;
- Demonstreer efficiëntie terwijl u zowel individueel als in een interdisciplinaire groep werkt aan specifieke en complexe taken
- Stel het beleggingsbeleid van een bedrijf op, maak en beheer een beleggingsportefeuille
- Beheer hun gedrag in conflict- en crisissituaties;
- Ontwikkel een strategische visie, maak een businessplan, wijs middelen toe en stel een operationeel plan op;
- Plan en implementeer organisatorische veranderingen om nieuwe ideeën en manieren om problemen op te lossen te identificeren
- Marketing en ander onderzoek onafhankelijk uitvoeren met behulp van moderne methoden en benaderingen;
- In kritieke situaties adequate beslissingen nemen om strategische plannen aan te passen aan een veranderende omgeving;
- Beschikken over leiderschapskwaliteiten om het uitvoeren van taken en een positieve werkomgeving te bevorderen.
- Proces statistische resultaten van onderzoek en bepalen van statistische kenmerken;
- Identificeer complexe problemen in specifieke en onvoorziene marketingomgevingen om op zoek te gaan naar creatieve manieren voor hun oplossing;
- Gebruik de juiste wiskundige en statistische hulpmiddelen om nieuwe en originele oplossingen voor bedrijfsproblemen te genereren;
- Financiële boekhouding onderhouden en financiële rapporten opstellen voor sectorspecifieke economische operaties;
- Definieer en ontleen coëfficiënten voor resultaatbeoordeling;
- Kostenadministratie uitvoeren op basis van specifieke bedrijfsactiviteiten;
- Bereid master- en contantbudget voor;
- Vind informatie over beursinstrumenten;
- Beheer investeringsprojecten en portefeuilles onafhankelijk van elkaar.
Oordelen vormen
De afgestudeerde zal in staat zijn om:
- Kritisch analyseren van complexe, en soms onvolledige, kwantitatieve en kwalitatieve gegevens die zijn verkregen als resultaat van onderzoek;
- Maak een goed onderbouwde conclusie op basis van analyse van statistische informatie die is verkregen als gevolg van marketing of ander onderzoek;
- Voorspellen van verkoop, prijzen, enz. Op basis van analyse en innovatieve synthese van historische statistische gegevens;
- Gebruik up-to-date informatie om de omgeving en marktkrachten te analyseren, concurrenten te beoordelen, sterke punten, zwakke punten, kansen en bedreigingen (SWOT) van een bedrijf te analyseren;
- Analyseer financiële rapporten en maak passende conclusies over de financiële toestand van een onderneming;
- Maak een conclusie op basis van de vergelijking van coëfficiënten van een bepaald bedrijfsonderdeel met coëfficiënten van de markt en beschik over de bekwaamheid om gegevens te analyseren en te synthetiseren;
- Zoek naar optimale beleggingsbeslissingen op basis van de beoordeling van investeringsprojecten;
- Onafhankelijk analyseren van een specifiek investeringsklimaat en de belangrijkste indicatoren van internationale handel om een conclusie te trekken over het optimale wisselkoerssysteem voor een bepaald land
- Analyseer budget en actuele gegevens en identificeer redenen voor afwijkingen;
Communicatievaardigheden
De afgestudeerde zal in staat zijn om:
- Presenteer hun eigen ideeën schriftelijk, mondeling en met behulp van technische middelen in een vorm van presentatie;
- Beschrijf onderzoeksmethoden, -modellen en -aannames, uitgaande van de voordelen van een geselecteerde methode;
- Bereid gedetailleerd een schriftelijk verslag voor over taakomschrijving met behulp van moderne technologie en presenteer het de academische gemeenschap.
- Publiceer onderzoekspapers en artikelen in overeenstemming met normen en normen van academische eerlijkheid.
Leer vaardigheden
De afgestudeerde zal in staat zijn om:
- Identificeer zijn / haar professionele interesses, begrijp eigenaardigheden van het leerproces, identificeer behoeften voor perfectie van kennis die hem / haar in staat stellen zelfstandig te bepalen in welke richting hij professionele ontwikkeling wil voortzetten en zijn / haar leerproces strategisch in de volgende fase van onderzoek te plannen
- Blijf zelfstandig leren met behulp van professionele literatuur, wetenschappelijke tijdschriften en krantenartikelen.
waarden
De afgestudeerde zal in staat zijn om:
- Hebben liberaal-democratische waarden uitgedrukt met betrekking tot individuen en eigendommen;
- Overweeg waarden gerelateerd aan fysieke en intellectuele eigendom en houding van collega's en partners tegenover hen;
- Denk aan persoonlijke en groepsverantwoordelijkheid en de houding van groepsleden ten opzichte van de waarden
- Neem deel aan het proces van het vormen van liberale waarden die waarden vormgeven die verband houden met respect voor privé-eigendom en individuen
- Denk aan de verantwoordelijkheid ten opzichte van de maatschappij en de staat, uitgedrukt in het handelen volgens de wet en de normen van bedrijfsethiek.
Contactpersoon:
Dhr. John Dastouri: j.dastouri @ UG .edu.ge
Dr. Bahman Moghimi: B.Moghimi @ UG .edu.ge
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Online Master of Business Administration (MBA)
- Maastricht, Nederlanden
Masterdiploma in internationale MBA van ESIC University [IMBA]
- Madrid, Spanje
Master of Business Administration (MBA) Internationaal management
- Munich, Duitsland