AACSB Accredited

MM FEB UGM is een vooraanstaande graduate business school in Indonesië, die kwalitatief hoogstaand onderwijs aanbiedt dat wordt gekenmerkt door sterke en competente faculteitsleden, een dynamisch curriculum, een samenwerkend en creatief leerproces en een aangename academische atmosfeer. Internationaal geaccrediteerd door AACSB (The Association to Advance Collegiate Schools of Business), is het programma nu het enige representatieve MBA-programma in Indonesië dat wereldwijd wordt erkend.

Het toont onze toewijding om de kwaliteit van het onderwijs voortdurend te verbeteren. Het programma voedt en maakt gebruik van het leiderschapspotentieel van studenten door middel van een geavanceerd curriculum in combinatie met innovatieve leerprocessen en een intensief soft skill-ontwikkelingsprogramma dat is verrijkt met ons internationale netwerk van 37 gerenommeerde internationale partneruniversiteiten op de Yogyakarta en Jakarta-campus.

Visie

Verrijkt met ons levendige internationale netwerk, maar geworteld in lokale wijsheid, ontwikkelen we strategische bedrijfsleiders met integriteit, creativiteit en kennis die nodig zijn om de samenleving te dienen.

Missie

De leidende graduate business school in Indonesië zijn om kennis van zaken te bevorderen en duurzame en ethische bedrijfspraktijken te bevorderen door internationale uitdagingen aan te gaan.

Programma MBA

De MMUGM biedt drie soorten academische bedrijfsdiploma's: het reguliere programma, het internationale programma en het uitvoerend programma. Het Executive-programma wordt uitgevoerd in twee klassepatronen: Executive Class A die in de middag is gepland en Executive Class B die op zaterdag is gepland (Jakarta vrijdag - zaterdag).

De lezingen en examens in het reguliere programma en het executive programma worden gegeven in de Indonesische taal. Wat het internationale programma betreft, zijn de lezingen, casusbesprekingen, examens en scripties volledig in het Engels gedaan.

Studenten in het internationale programma zijn verplicht om een duale opleiding, een studentenuitwisseling of een kort cursusprogramma te volgen aan de partneruniversiteiten in het buitenland.

Ondertussen hebben studenten in het reguliere programma ook de mogelijkheid om dergelijke internationale uitzettingen aan te vragen, met uitzondering van duale opleidingen, maar ze zijn onderworpen aan toegepaste vereisten en voorwaarden.

Het MMUGM-programma werkt op een semestersysteem met innames in februari en augustus. Zo bestaat één academisch jaar uit 2 semesters, waarvan één semester uit ongeveer 6 maanden bestaat.

Het MMUGM-curriculum is zo ontworpen dat de studenten binnen een redelijke tijd hun studie kunnen voltooien. De normale duur van het onderzoek is 18 maanden voor het reguliere programma, 24 maanden voor het Executive-programma, 24 maanden voor het International - Exchange-programma voor studenten en 30 maanden voor het International - Dual Degree-programma. De maximale studieduur is tweemaal de normale studieduur.

Om het MBA-programma te voltooien, moet een student:

  1. Voltooi 48 credits, inclusief scriptie.
  2. Voltooi verplichte niet-kredietvakken.
  3. Heb een minimum van 3,00 cumulatieve GPA zonder D en een maximum van twee Cs / C s.
  4. Verdedig de scriptie.

De 48 kredieturen bestaan uit 35 verplichte vakken, 9 Semester Krediet (SCH) van concentratiecursussen, Thesis Workshop 1 SCH en 3 SCH van het proefschrift.

Cursusstructuur

Soorten cursussen

Toelatingsvereiste voor buitenlandse studenten

documenten

  1. Een compleet aanvraagformulier;
  2. 4 kleurenfoto in paspoortformaat;
  3. Curriculum Vitae (CV);
  4. Motivatiebrief;
  5. Scan kopie van geldig paspoort. Het moet geldig zijn voor de periode van studie;
  6. Aanbeveling Brief van de school / instelling van de aanvrager;
  7. Aanbeveling Brief van de Indonesische ambassade / consulaat;
  8. Legalized Undergraduate Certificate and Transcript (in het Engels);
  9. Verklaring van goede gezondheid van de arts van de aanvrager;
  10. Engelse bekwaamheidstest (minimum TOEFL PBT: 550 / IBT: 80 / IELTS: 6.0);
  11. Persoonlijke verklaring (het formulier wordt verstrekt);
  12. Verklaring van financiële ondersteuning (het formulier wordt verstrekt).

Vereiste documenten worden per e-mail (softcopy) en per post verzonden (gedrukt)

Alle bovenstaande documenten moeten in het Engels zijn. Als de documenten in Frankrijk zijn, moeten ze in het Engels worden vertaald.

Stapsgewijs registratieproces

  1. Na ontvangst van uw aanvraagdocumenten, zal het Office of International Affairs (OIA) MM FEB UGM het voor een Letter of Offer (LO) van de universiteit verwerken. Aanvragers ontvangen de LO die hen verzoekt een niet-restitueerbare betaling van administratiekosten te betalen van USD 632.
  2. Zodra zij akkoord gaan en de betaling afhandelen, vraagt OIA FEB UGM de aanvragers om een kopie van de overdrachtsbewijs te e-mailen. Zodra de toegangsprijs door de bank is bevestigd, verwerkt OIA FEB UGM de documenten voor een acceptatiebrief (LoA) van UGM.
  3. Aanvragers ontvangen de LoA en andere informatie met betrekking tot aangeboden cursussen, academische regelgeving, studentenmaatje, enz. Per e-mail.
  4. Het Office of International Affairs van UGM zal de aanvraagdocumenten voor een studievergunning aan de directie van het hoger onderwijs van Indonesië voorleggen. Het duurt meestal twee maanden voordat de studievergunning is afgegeven.
  5. Wanneer de studievergunning beschikbaar is, zal de universiteit de studenten helpen bij het regelen van de goedkeuring van de immigratiedienst in Jakarta voor het visum voor beperkt verblijf (VITAS / Visa Tinggal Terbatas). Het duurt minimaal drie of vier maanden om zowel de studievergunning als de VITAS-goedkeuring te regelen.
  6. Na bevestiging van de goedkeuring voor VITAS (VISA-autorisatie), zal de immigratiedienst dit aan de Indonesische ambassade melden waar u het visum aanvraagt. Als u de VISA-autorisatie wilt laten zien aan de Indonesische ambassade, laat ons weten via welke ambassade u zich wilt aanmelden.
  7. OIA FEB UGM stuurt u de VITAS-goedkeuring (VISA-autorisatie) via e-mail. Met deze VITAS-goedkeuring kunt u de Limited Stay Visa (VITAS / Visa Tinggal Terbatas) aanvragen bij de Indonesische ambassade / het algemene consulaat die u ons hebt laten weten.
  8. We raden u sterk aan om alleen naar Indonesië te vertrekken met het Limited Stay Visa (VITAS / Visa Tinggal Terbatas). Daarom moet u wachten op de VITAS-goedkeuring voordat u een VISA aanvraagt.
  9. Het wordt niet aanbevolen om een ander visum te gebruiken, zoals Cultural Social Visit Visa (VKSB). VKSB is slechts 60 dagen geldig en moet elke maand tijdens uw verblijf worden verlengd. De maximale extensie is vier keer. Als u langer wilt blijven, moet u een nieuw visum aanvragen van buiten Indonesië. Het kost meer tijd en geld om een maandelijkse VKSB-extensie te hebben en kan uw aandacht hier van uw studie afleiden. daarom; we raden VITAS ten zeerste aan in plaats van VKSB.

De niet-restitueerbare administratiekosten zijn inclusief niet-academische kosten: studietoelating, visumautorisatie, beperkte verblijfsvergunning (KITAS), politierapport (STM en SKLD), tijdelijke verblijfsvergunning (SKPPS), meervoudige vertrekvergunning en universitaire ziekteverzekering.

Binnen 7 dagen na aankomst in Indonesië moeten internationale studenten die een visum voor beperkt verblijf hebben (Visa Ijin Tinggal Terbatas / VITAS) onmiddellijk rapporteren aan het Office of International Affairs bij UGM.

Opleiding te volgen in:
  • Engels
Laatst bijgewerkt op Juni 9, 2019
Deze cursus is Campus gesitueerd
Begindatum
Duration
18 - 24 maanden
Voltijd
Prijs
68,000,000 IDR
Reguliere klasse: 68.000.000 RP; Klassiek internationaal programma: 80.000.000 RP; Uitvoerende klasse: 79,000,000Rp
Deadline
Vraag informatie aan
3rd batch of registration and document submission deadline
Vraag informatie aan
Op locaties
Op datum
Aanmeldingslimiet
Vraag informatie aan
3rd batch of registration and document submission deadline
Begindatum
feb 2020
Aanmeldingslimiet
Location
Aanmeldingslimiet
Vraag informatie aan
3rd batch of registration and document submission deadline
Einddatum

feb 2020