Master of Business Administration (MBA) Entrepreneurship & Innovation
New European College
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Munich, Duitsland
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 semesters
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 6.100 / per semester
Deadline voor aanmelding
01 Jul 2024
Eerste startdatum
26 Aug 2024
Invoering
Binnen de cursus krijgen studenten uitgebalanceerde modules gericht op ondernemerschap & innovatie die een kritische blik mogelijk maken op de rol die ondernemers hebben in de samenleving en de economie.
toelatingen
leerplan
Het schooljaar op New European College is verdeeld in twee trimesters – winterterm en zomerterm, en zes hoofdblokken, die elk zes weken duren. Elk blok van zes weken bestaat uit twee lesweken, gevolgd door een projectweek, daarna nog twee lesweken, gevolgd door een toetsweek, om de module af te ronden.
Semester 1
(Kernmodules)
- Marketing Management
- Globalisering, Maatschappij & Cultuur
- Introductie onderzoeksmethoden (afstudeerproject)
- De wereldeconomie
- Professioneel onderzoek
(Specialisatiemodules)
- Internationaal duurzaam ondernemen
- Durfkapitaal en private equity
Semester 2
(Kernmodules)
- Onderzoeksmethoden (afstudeerproject)
- Micro-economie - Wereldwijde perspectieven
- Strategisch management
- Projectmodule (3 projectweken, gekoppeld aan eindproject)
(Specialisatiemodules)
- Innovatie, creativiteit en ondernemerschap
- Kritische perspectieven op ondernemerschap
Semester 3 (Stage & Afstuderen)
- Professioneel leren
- Laatste project
Galerij
Programma resultaat
Dit opwindende Master of Business Management-programma, gespecialiseerd in ondernemerschap en innovatie, daagt studenten uit om op een hoog academisch niveau te studeren, waarbij case studies en onderzoek worden gecombineerd. De opleiding heeft echter ook een praktische insteek in de opzet: via projectweken, professioneel onderzoek en een module van professioneel leren waarin studenten een korte stage lopen, vaak direct gekoppeld aan hun afstudeerproject.
Het programma biedt een combinatie van master in bedrijfskunde vakken en bredere modules in economie en management. Door middel van modules die kijken naar mondiale economie en strategisch management, globalisering, samenleving en cultuur, stelt het programma studenten in staat om hun diepere kennis van bedrijfsbeheer en administratie verder te ontwikkelen.
Binnen de cursus krijgen studenten uitgebalanceerde modules gericht op ondernemerschap & innovatie die een kritische blik mogelijk maken op de rol die ondernemers hebben in de samenleving en de economie.
In een snel veranderende wereld, waar oude manieren van zakendoen en besturen van organisaties plaats hebben gemaakt voor nieuwe concepten, zullen studenten gespecialiseerd in ondernemerschap en innovatie ook nadenken over aspecten als 'Venture Capital & Private Equity' en 'Corporate Sustainability'.
Beurzen en financiering
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
Afstuderen aan een zeer internationale instelling zoals New European College , dat hoge nadruk legt op een combinatie van academisch onderzoek en professionele bekendheid, betekent dat de carrièremogelijkheden van afgestudeerden van de Master of Business Management, gespecialiseerd in ondernemerschap en innovatie, veelvoudig en mondiaal zijn. .
Afgestudeerden streven er vaak naar om hun studie voort te zetten aan de Ph.D. niveau en/of ga direct naar het bedrijfsleven. Dit komt vaak voort uit hun stage en hun afstudeerproject.
De mogelijke beroepen van een afgestudeerde van de Master of Business Management gespecialiseerd in Ondernemerschap & Innovatie kunnen voorkomen in vier onderling verbonden secties met natuurlijke overlap:
De (seriële) ondernemer
Dit wordt gezien als iemand die er alles aan doet om bedrijven en bedrijven helemaal opnieuw op te starten en tot een succes te maken.
De zelfstandig ondernemer
Dit wordt gezien als iemand die een MKB-bedrijf leidt en bestuurt. Dit kan de eigenaar zijn van een familiebedrijf of een ondernemer die een bestaand bedrijf koopt en overneemt. Dit kan ook een ondernemer zijn die door middel van innovatie een bedrijf is gestart en dat bedrijf nog steeds leidt en beheert, zonder het te verkopen of te vertrekken om een nieuwe onderneming te starten.
De tweede die het commando voert in een KMO
Deze uiterst belangrijke ondernemer is de meest voorkomende niet-uitvoerende ondernemer in kleine bedrijven. Een ondernemer, als nummer 2 in het MKB, is een vitale functie omdat het de onderneming in staat stelt zich innovatief en doelgericht te ontwikkelen, met een zorgvuldige balans tussen risico's en kansen. Dit soort Intrapreneur is iemand die ervaring heeft met het opstarten van bedrijven of projecten en projectmanagement en nu het moment heeft bereikt waarop de opgedane ervaring en kennis kan worden gebruikt om een andere ondernemer te ondersteunen.
De zakelijke 'intrapreneur'
Deze ondernemersrol wordt steeds belangrijker binnen bedrijven en organisaties, maar ook bij non-profitorganisaties en overheidsorganisaties, omdat ze gedwongen worden te veranderen, zich te ontwikkelen en te innoveren in de moderne economie en zakelijke omgeving. Bedrijven hebben ondernemende bedrijfsleiders nodig die, naast hun leiderschapskwaliteiten, beschikken over een breed scala aan zakelijke vaardigheden en competenties en kennis van bedrijfskunde.