Master of Business Administration (MBA)
AUM American University of Malta
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Cospicua, Malta
Talen
Engels
Studieformaat
Afstand leren, Op de campus
Duur
2 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 3.500 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* internationale studenten per semester; 2500 EUR - EU- en Maltese studenten per semester
Invoering
De Master of Business Administration (MBA) voldoet aan de hoogste internationale normen en biedt afgestudeerde studenten vaardigheden en informatie die waardevol zijn voor hun professionele succes. Tijdens de cursus geven we je de juiste tools en helpen we je bij het bevorderen van de analytische en kritische mentaliteit die nodig is om de innerlijke werking van het bedrijfsleven en de bedrijfscultuur volledig te begrijpen. MBA-studenten kunnen handige oplossingen ontwerpen en implementeren voor grote nadelen die in elke onderneming optreden. Het MBA-programma stelt studenten in staat om problemen en situaties uit de eerste hand te ervaren door ze te observeren in de context van de Maltese internationale bedrijfscultuur.
We hebben een multidisciplinair curriculum opgebouwd dat gelijke tred houdt met de evoluerende tendensen van een hedendaagse markt, een markt die sterk wordt beïnvloed door de vooruitgang in technologieën en communicatiekanalen die de wereld samenbrengen in één grote, wereldwijde, gemeenschappelijke ruimte.
Het is deze gemeenschappelijke geest die de kern vormt van ons MBA-programma. Door te werken met een team van collega's, die elk verschillende ervaringen en perspectieven naar de tafel brengen, evenals faculteitsleden die een uitstekend portfolio hebben binnen en buiten de academische wereld, groei je verder naar je rol van deskundige en marktbewuste leider .
Minimale toelatingseisen voor dit programma
Alle aanvragers van een afstudeerprogramma (MQF 7) aan de American University of Malta moeten aan de volgende toelatingseisen voldoen:
- Kandidaten moeten in het bezit zijn van een driejarige universitaire opleiding en 3 jaar werkervaring
- Afschriften van universitaire diploma's met een minimum van 180 ECTS of gelijkwaardig.
- Grade Point Average (GPA): Studenten moeten minimaal een 2.2 CGPA hebben om te worden toegelaten. Studenten met een CGPA van minder dan 2,2 in hun bachelordiploma kunnen niet worden toegelaten tot de MBA aan de American University of Malta
- IELTS=6.5 of TOEFL=79 of PTE=55 Van de Engelse taalvaardigheidseis kan alleen worden afgezien als u Engels als moedertaal hebt en u uw middelbare schoolopleiding hebt afgerond in een land waar Engels de officiële taal is en Engels de taal van instructie waar je bent afgestudeerd
AUM behoudt zich het recht voor om van elke aanvrager Engelse testresultaten op te vragen.
Programma leerresultaten
Het algemene doel van de MBA aan de American University of Malta is om de nodige kennis, vaardigheden en competenties bij te brengen die nodig zijn om succesvol een bedrijf in de wereldeconomie te leiden. Succesvolle managers nemen de verantwoordelijkheid op zich om een strategie te ontwerpen en te implementeren die in overeenstemming is met de langetermijndoelen van een bedrijf, kosten en winstgevendheid te beheren en toezicht te houden op werknemers. Ze zijn verantwoordelijk voor het oplossen van complexe problemen die te maken hebben met financiële kwesties, bedrijfsstrategie, organisatieontwerp, onderzoeksresultaten, wettelijke richtlijnen en management van werknemers. De omgeving waarin succesvolle managers opereren is vaak onzeker en onderhevig aan moeilijke beperkingen. Afgestudeerden van de American University of Malta zullen beschikken over het kritische denkvermogen en het analytische kader om moeilijke zakelijke beslissingen te nemen die van invloed zijn op meerdere kiesdistricten. De cursus is bedoeld voor personen met een bachelordiploma (MQF-niveau 6) en minimaal 3 jaar werkervaring.
De cursus biedt een rigoureuze bedrijfseducatie op basis van een solide basis in de functionele gebieden van het bedrijfsleven, aangevuld met vaardigheden op het gebied van analyse en kritisch denken. Het curriculum bouwt voort op fundamentele kennis met de bevindingen van huidig onderzoek, wat leidt tot het multidisciplinaire perspectief dat nodig is om een succesvol bedrijf in een mondiale economie te leiden.
Kennis
Afgestudeerden verwerven kennis van de volgende velden die nodig zijn om een bedrijf of non-profitorganisatie te beheren:
- Accounting
- Zakenrecht
- Economie
- Financiën
- Beheer
- afzet
- Operations Management
- Onderzoeksmethoden
- Statistieken
Vaardigheden
Afgestudeerden zullen de volgende vaardigheden ontwikkelen die worden gebruikt bij het beheren van een bedrijf:
- Evalueer strategieën en tactieken
- Selecteer strategieën en tactieken
- Identificeer concurrentiebedreigingen.
- Identificeer externe invloeden op een bedrijf.
- Identificeer relevante informatie voor budgettering en besluitvorming
- Pas de juiste statistische technieken toe op bedrijfsgegevens om beslissingen te nemen.
- Demonstreer begrip van de fundamentele concepten van macro-economie, inclusief maar niet beperkt tot financiële systemen, conjunctuurcycli, arbeidsmarkten, monetair en fiscaal beleid
- Demonstreer begrip van de fundamentele concepten van micro-economie, zoals vraag en aanbod, elasticiteit, nut, vormen van concurrentie en marktefficiëntie
- Demonstreer inzicht in kasstromen, netto contante waarde en kapitaalmarkten.
- Demonstreer begrip van de juridische kwesties die relevant zijn voor het bedrijfsleven, waaronder contracten, aansprakelijkheid, fraude en geschillenbeslechting.
- Demonstreer begrip van de voor-, nadelen en haalbaarheid van verschillende benaderingen van onderzoek.
- Demonstreer inzicht in verschillende benaderingen van kostenberekening en kostenbeheer.
- Gebruik onderzoeksresultaten om nieuwe strategieën en tactieken te ontwikkelen.
- Onderzoeksstudies ontwerpen, uitvoeren en evalueren.
- Ontwerp geschikte operationele strategieën en benaderingen voor supply chain management
- Interpreteer instrumenten van financiële boekhouding zoals balansen en resultatenrekeningen om de financiële gezondheid van een bedrijf te beoordelen.
- Bereken kasstromen.
- Schat de vraag.
- Schat de grootte van een markt.
- Bereken rendement op investering.
- Bereken de netto contante waarde.
- Identificeer obstakels in een supply chain.
- Identificeer de meest waardevolle klanten van het bedrijf.
- Analyseer de competitieve omgeving van een bedrijf om strategieën voor groei te identificeren
- Ontwikkel strategische plannen en de middelen voor de uitvoering ervan.
- Evalueer de prestaties van medewerkers.
competenties
Afgestudeerden ontwikkelen de volgende competenties:
- Creëer innovatieve oplossingen voor complexe zakelijke problemen.
- Verantwoordelijk zijn voor activiteiten die van invloed zijn op de bedrijfsresultaten, inclusief maar niet beperkt tot financieel beheer en rapportage, strategieontwikkeling en implementatie, bedrijfsvoering, marketing en personeelsbeheer.
- Neem onpartijdige beslissingen die worden ondersteund door gegevens in plaats van onderbuikgevoelens.
- Voldoe aan professionele normen en wetten en toon de hoogste zakelijke en professionele ethiek.
- Maak bedrijfsplannen die waarde creëren voor het bedrijf en zijn belanghebbenden.
Wijze van levering en beoordelingen
Beoordelingsmethoden en -beleid verschillen per module. Over het algemeen worden basis- en kernmodules beoordeeld door schriftelijke examens en huiswerkopdrachten. Geavanceerde modules worden beoordeeld door schriftelijke examens, huiswerkopdrachten en case studies.
De MBA bestaat uit 3 semesters voltijdse cursussen plus een vierde semester waarin een groot onafhankelijk onderzoeksproject wordt voltooid.
Carrièremogelijkheden
- Marketing Director bij een wereldwijde winkelketen.
- Chief Business Strategist bij een multinational.
- Profitability Analyst voor opkomende bedrijven.
Overzicht van het 2-jarige opleidingsplan
Jaar 1
Semester I
- FIN 510 Financiële boekhouding
- FIN 520 Economie voor managers
- MGT 550 Organisatietheorie
- MGT 560 Marketingmanagement
Semester II
- FIN 530 Bedrijfsadministratie
- MGT 610 onderzoeksmethoden voor bedrijven
- MGT 520 Strategisch Management
- MGT 501 Bedrijfsstatistieken
Jaar 2
Semester I
- MGT 510 Ondernemingsrecht
- MGT 530 Financieel Management
- MGT 540 Operationeel Beheer
- FIN 540 Geld en bankieren
Semester II
- MGT 620 onderzoeksproject
Programma resultaat
Het algemene doel van de MBA aan de American University of Malta is om de nodige kennis, vaardigheden en competenties bij te brengen die nodig zijn om succesvol een bedrijf in de wereldeconomie te leiden. Succesvolle managers nemen de verantwoordelijkheid op zich om een strategie te ontwerpen en te implementeren die consistent is met de langetermijndoelen van een bedrijf, kosten en winstgevendheid te beheersen en werknemers te begeleiden. Ze zijn verantwoordelijk voor het oplossen van complexe problemen die te maken hebben met financiële kwesties, bedrijfsstrategie, organisatieontwerp, onderzoeksresultaten, wettelijke richtlijnen en het beheer van werknemers. De omgeving waarin succesvolle managers opereren is vaak onzeker en onderhevig aan moeilijke beperkingen. Afgestudeerden van de American University of Malta beschikken over het kritische denkvermogen en het analytische kader om moeilijke zakelijke beslissingen te nemen die van invloed zijn op meerdere kiesdistricten. De cursus is bedoeld voor personen met een bachelordiploma (MQF niveau 6) en minimaal 3 jaar werkervaring.
De cursus biedt een rigoureuze bedrijfsopleiding op basis van een solide basis in de functionele gebieden van het bedrijfsleven, aangevuld met vaardigheden op het gebied van analyse en kritisch denken. Het curriculum bouwt voort op fundamentele kennis met de bevindingen van huidig onderzoek, wat leidt tot het multidisciplinaire perspectief dat nodig is om een succesvol bedrijf in een wereldeconomie te leiden.
Kennis
Afgestudeerden zullen kennis verwerven van de volgende velden die nodig zijn om een bedrijf of non-profitorganisatie te beheren:
- Boekhouding
- Zakenrecht
- Economie
- Financiën
- Beheer
- Marketing
- Operationeel beheer
- Onderzoeksmethoden
- Statistieken
Vaardigheden
Afgestudeerden zullen de volgende vaardigheden ontwikkelen die worden gebruikt bij het managen van een bedrijf:
- Evalueer strategieën en tactieken
- Selecteer strategieën en tactieken
- Identificeer concurrentiebedreigingen.
- Identificeer externe invloeden op een bedrijf.
- Identificeer relevante informatie voor budgettering en besluitvorming
- Passende statistische technieken toepassen op bedrijfsgegevens om beslissingen te nemen.
- Demonstreer begrip van de fundamentele concepten van macro-economie, inclusief maar niet beperkt tot financiële systemen, conjunctuurcycli, arbeidsmarkten, monetair en fiscaal beleid
- Demonstreer inzicht in de fundamentele concepten van micro-economie, zoals vraag en aanbod, elasticiteit, nut, vormen van concurrentie en marktefficiëntie
- Demonstreer inzicht in kasstromen, netto contante waarde en kapitaalmarkten.
- Demonstreer inzicht in de juridische kwesties die relevant zijn voor het bedrijfsleven, waaronder contracten, aansprakelijkheid, fraude en geschillenbeslechting.
- Demonstreer begrip van de voordelen, nadelen en haalbaarheid van verschillende benaderingen van onderzoek.
- Demonstreer inzicht in verschillende benaderingen van kostenberekening en kostenbeheer.
- Gebruik onderzoeksresultaten om nieuwe strategieën en tactieken te ontwikkelen.
- Ontwerp, implementeer en evalueer onderzoeken.
- Ontwerp geschikte operationele strategieën en benaderingen voor supply chain management
- Interpreteer hulpmiddelen voor financiële boekhouding, zoals balansen en resultatenrekeningen, om de financiële gezondheid van een bedrijf te beoordelen.
- Bereken geldstromen.
- Schat de vraag in.
- Schat de omvang van een markt.
- Bereken rendement op investering.
- Bereken de netto contante waarde.
- Identificeer obstakels in een toeleveringsketen.
- Identificeer de meest waardevolle klanten van het bedrijf.
- Analyseer de concurrentieomgeving van een bedrijf om strategieën voor groei te identificeren
- Ontwikkel strategische plannen en de middelen voor de uitvoering ervan.
- Evalueer de prestaties van medewerkers.
Competenties
Afgestudeerden ontwikkelen de volgende competenties:
- Creëer innovatieve oplossingen voor complexe bedrijfsproblemen.
- Verantwoordelijk zijn voor activiteiten die de bedrijfsresultaten beïnvloeden, inclusief maar niet beperkt tot financieel beheer en rapportage, strategieontwikkeling en -implementatie, operaties, marketing en personeelsbeheer.
- Neem onbevooroordeelde beslissingen die worden ondersteund door gegevens in plaats van onderbuikgevoelens.
- Leef professionele normen en wetten na en toon de hoogste zakelijke en professionele ethiek.
- Maak bedrijfsplannen die waarde creëren voor het bedrijf en zijn belanghebbenden.
Carrièremogelijkheden
- Marketing Director bij een wereldwijde winkelketen.
- Chief Business Strategist bij een multinational.
- Winstgevendheidsanalist voor opkomende bedrijven.
leerplan
Wijze van levering en beoordelingen
Beoordelingsmethoden en -beleid verschillen per module. Over het algemeen worden basis- en kernmodules beoordeeld door middel van schriftelijke examens en huiswerkopdrachten. Geavanceerde modules worden beoordeeld door schriftelijke examens, huiswerkopdrachten en casestudy's.
De MBA omvat 3 semesters voltijdse cursussen plus een vierde semester waarin een groot onafhankelijk onderzoeksproject wordt voltooid.
Overzicht 2-jarige opleidingsplan
Jaar 1
semester ik
- FIN 510 financiële boekhouding
- FIN 520 Economie voor managers
- MGT 550 Organisatietheorie
- MGT 560 Marketingbeheer
semester II
- FIN 530 Bedrijfsboekhouding
- MGT 610 Onderzoeksmethoden voor bedrijven
- MGT 520 Strategisch beheer
- MGT 501 Bedrijfsstatistieken
Jaar 2
semester ik
- MGT 510 Bedrijfsrecht
- MGT 530 Financieel beheer
- MGT 540 Operationeel beheer
- FIN 540 Geld en bankieren
semester II
- MGT 620-onderzoeksproject
toelatingen
Programma collegegeld
Programma Toelatingseisen
Toon uw toewijding en bereidheid om te slagen op de business school door het GMAT-examen af te leggen - het meest gebruikte examen voor toelating dat uw kritisch denk- en redeneervermogen meet.
Download de GMAT-miniquiz om een voorproefje te krijgen van de vragen die u in het examen zult tegenkomen.