Lees de Officiële Beschrijving

MBA Luxe Brand Management, Eten en Wijn

Dit programma leert studenten om marketing-, commerciële en strategische specificiteiten van de luxemarkt te beheersen die toegankelijker worden. Daarmee trekt deze Master internationale managers in luxe merkmanagement, en precies op de gebieden die door Franse bedrijven worden geleid: Wijnen en Spirits, Hotelbedrijven en Gastronomie, Mode, Sieraden en Parfum, Art en Deco.

Dit programma wordt voornamelijk in het Engels geleerd, met enkele seminars in het Frans. Het verwelkomt deelnemers uit de hele wereld in twee erkende steden van prestige: Parijs, het epicentrum en de geboorteplaats van luxe, en Bordeaux, de wereldstad van fijne wijn.


Studenten profiteren van diepgaande inzichten in de culturele dimensies van luxe, praktische cursussen over verschillende branchesegmenten en analyse van bestaande en opkomende consumenten en markten.

Cursussen

LUXE BRAND MANAGEMENT

  • Inleiding tot Prestige en Luxe
  • Toonaangevende merk- en bedrijfsstrategieën
  • Consumentengedrag: een in-dieptebenadering
  • International Marketing en Brand Management
  • Communicatie Strategieën in een Global Environment
  • Online Luxe


CORE BUSINESS VAARDIGHEDEN IN DE LUXE INDUSTRIE

  • Financieel management en strategische planning
  • supply chain management
  • Juridische en regelgevende problemen
  • Organisatie en Human Resources Management
  • Internationale onderhandelingsstrategie
  • Luxe Retail


SLEUTEL SECTOREN IN DE LUXE INDUSTRIE

  • Champagne, Fijne Wijnen en Gastronomie
  • Luxe gastvrijheid
  • Mode en Haute Couture
  • Luxe Reizen en Toerisme
  • Luxe accessoires
  • Kunst en Veilingen
Opleiding te volgen in:
Engels
Deze cursus is Campus gesitueerd
Begindatum
sep 2019
Duration
Op locaties
Op datum
Begindatum
sep 2019
Aanmeldingslimiet

sep 2019