Lees de Officiële Beschrijving

MBA Luxe Brand Management, Eten en Wijn

Dit programma leert studenten om marketing-, commerciële en strategische specificiteiten van de luxemarkt te beheersen die toegankelijker worden. Daarmee trekt deze Master internationale managers in luxe merkmanagement, en precies op de gebieden die door Franse bedrijven worden geleid: Wijnen en Spirits, Hotelbedrijven en Gastronomie, Mode, Sieraden en Parfum, Art en Deco.

Dit programma wordt voornamelijk in het Engels geleerd, met enkele seminars in het Frans. Het verwelkomt deelnemers uit de hele wereld in twee erkende steden van prestige: Parijs, het epicentrum en de geboorteplaats van luxe, en Bordeaux, de wereldstad van fijne wijn.

Studenten profiteren van diepgaande inzichten in de culturele dimensies van luxe, praktische cursussen over verschillende branchesegmenten en analyse van bestaande en opkomende consumenten en markten.

Cursussen

LUXE BRAND MANAGEMENT


Inleiding tot Prestige en Luxe


Inzicht in de geschiedenis en ontwikkeling van luxe wereldwijd. Het analyseren van de sociale, artistieke en creatieve dimensies van luxe.
Decodering van de semiotiek van luxe en prestige.
Onderzoek naar de rol van erfgoed, innovatie en exclusiviteit in luxe merkmanagement, en de respons op uitdagingen van premie.


Toonaangevende merk- en bedrijfsstrategieën


Het ontwikkelen van een internationaal strategisch plan. Brand portfolio planning in internationale groepen.
Groei strategieën in volwassen en opkomende markten.
Beheer van internationale distributiepartnerschappen.
De rol van de onafhankelijke familiebedrijf.


Consumentengedrag: een in-dieptebenadering


Mapping van het veranderende resultaat van de wereldwijde luxe consumenten.
Het richten van de luxe consument op volwassen en opkomende markten.
Begrijpen van sociale, culturele en gedragseigenschappen van de consument.
Het onderzoeken van luxe retailconcepten en de ontwikkeling van nieuwe distributiekanalen.


International Marketing en Brand Management


Creativiteit en innovatie beheren.
Inzichten in bestaande en opkomende luxe goederenmarkten.
Internationale merkpositionering en competitieve analyse.
Marktintegratie strategieën, merkontwikkeling en internationale prijsstrategieën.


Communicatie Strategieën in een Global Environment


Onderzoek communicatiestrategieën en consumentgerichtheid.
Luxe reclame- en public relations programma's.
Sponsoring en celebrity endossement strategieën.
Internationaal exclusiviteit en merkbeeld beheren.


Online Luxe


Hoe het web de luxe klantenervaring transformeert, van online winkelen naar de laatste ontwikkelingen in sociale netwerken.
Beoordeling van luxe e-strategieën.

CORE BUSINESS VAARDIGHEDEN IN DE LUXE INDUSTRIE


Financieel management en strategische planning


Financiële planning en budgettering, kostenbeheersing, fusie en overname strategieën.
Brand equity en rendement op geïnvesteerd vermogen.
Corporate planning en de conjunctuurcyclus.


Voorraadketenbeheer


Inkoop en levering van grondstoffen.
Productieprocessen en controles.
Kwaliteitsborgingssystemen.
Toepassing van nieuwe technologieën.
Controleer het distributienetwerk.


Juridische en regelgevende problemen


Productlicenties, contracten en controle van het merkbeeld.
Bescherming van intellectuele eigendom.
Bestrijding van valse en parallelle invoer.
Internationale regelgeving en belastingomgeving.


Organisatie en Human Resources Management


Menselijke factoren in de luxeindustrie.
Organisatorisch gedrag en ontwerp.
Beheers- en trainingsvraagstukken in een internationale omgeving.


Internationale onderhandelingsstrategie


Voorbereiden en implementeren van een onderhandelingsstrategie.
Mastering van verschillende onderhandelingstechnieken.
Culturele, sociale en gedragsaspecten van onderhandeling.


Luxe Retail


Inzicht in geavanceerde ontwikkelingen in de consumentenservaring. Een herziening van retail strategieën van bakstenen en mortel tot de hedendaagse multi-channel inkoopactiviteit.

SLEUTEL SECTOREN IN DE LUXE INDUSTRIE


Champagne, Fijne Wijnen en Gastronomie


Product levenscycli en nieuwe productontwikkeling.
Ontwikkelingslijn uitbreidingen, visuele merchandising en promotiemateriaal.
Merkidentiteit en visueel ontwerp in verpakkingsontwikkeling.
Tasting sessies, vakantiereizen en bezoeken door toonaangevende chef-koks.


Luxe gastvrijheid


Begrijpen van ontwikkelingen in de luxe hotelindustrie, van grote paleizen naar boutique-hotels, en grote internationale ketens.
Een overzicht van historische en up-to-the-minute trends.


Mode en Haute Couture


Een inleiding tot de rol van haute couture in de luxe industrie. Inzicht in het beheren van een internationaal modebedrijf. Inzicht in de rol van creativiteit in een luxe merk. Succesvol internationaal prijsbeleid voor luxe merken.


Luxe Reizen en Toerisme


Inzicht in het bedrijfsleven van prive-jets, gepersonaliseerde routes en handtekening bestemmingen.
Hoe innovatie is het veranderen van maatwerk toerisme.
Successtrategieën, trends en ontwikkelingen.


Luxe accessoires


Democratisering en exclusiviteit in parfums, cosmetica en accessoires.
Globale trends in horloges, fijne juwelen en lederwaren.
Kunst, erfgoed en traditie in de luxe productmix.


Kunst en Veilingen


Hoe internationale kunstbedrijven en veilinghuizen een steeds grotere rol spelen in de zaken van luxe.
Een overzicht van hoe dit geavanceerde bedrijf werkt en van de globale kansen op dit gebied.

Opleiding te volgen in:
Engels

Zie 2 andere vakken van INSEEC Paris »

Deze cursus is Campus gesitueerd
Begindatum
sep 2019
Duration
Op locaties
Op datum
Begindatum
sep 2019
Aanmeldingslimiet

sep 2019