Het GSB MBA-programma is gestructureerd om je professionele kennis te verfijnen, je verbeeldingskracht te stimuleren en je de vaardigheden en het vertrouwen te geven die je nodig hebt om je ambities waar te maken. Je leert de wereld te zien voor wat het is en wat het zou kunnen worden en ontdekt hoe je eenvoudige inspiraties kunt omzetten in zinvolle bedrijfsoplossingen.

Het programma geeft je ook een solide basis in internationaal zakendoen met een sterke focus op opkomende markten. Opkomende markten worden geconfronteerd met een hoge mate van onzekerheid, complexiteit en vaak overmatige ongelijkheid. Zo'n wereld heeft nieuwe ideeën en oplossingen nodig en we richten onze energie op het ontwikkelen van onderwijs en onderzoek dat op deze behoefte inspeelt.

De MBA bij de GSB wordt aangeboden als een eenjarig, voltijds onderwijs of in een tweejarig, modulair format voor afgevaardigden die niet in staat zijn om voltijds te studeren. Beide programma's zijn gestructureerd rond 16 verplichte kerncurriculum ontworpen om de fundamenten van het management aan te pakken.

Studenten kunnen hun studie vervolgens aanpassen door extra vakken uit een selectie van 19 keuzevakken te selecteren.

Onze belangrijkste leerdoelen:

  1. Demonstreer de nodige managementkennis, hulpmiddelen en technieken om een ​​efficiënte en effectieve manager te zijn.
  2. Geef blijk van persoonlijke leiderschapsvaardigheden die op waarden gebaseerde oplossingen weerspiegelen en kan worden toegepast op de contexten waarin u opereert.
  3. In staat zijn om uw management- en leiderschapsvaardigheden aan te passen en deze toe te passen in diverse nationale en internationale contexten, met een goed begrip van duurzame ontwikkelingskwesties.
  4. Duidelijke ondernemerscompetenties aan op basis van innovatie en creativiteit.
  5. Beschikken over de pedagogische vaardigheden van kritisch denken, probleemoplossen, verzamelen en analyseren van gegevens en effectieve schriftelijke communicatie.

UCT GSB MBA

Het MBA-curriculum is opgebouwd rond 16 kerncursussen. Deze zijn ontworpen om het contextueel landschap waarin bedrijven opereren in kaart te brengen, studenten een goed begrip te geven van de fundamenten van management, hun zakelijk inzicht te vergroten en integratieve oefenmogelijkheden te bieden. Cursusontwerpen worden jaarlijks bijgewerkt en aangepast, daarom kunnen de vermelde onderwerpen voor elke cursus worden beschouwd als een leidraad voor wat studenten op elke cursus kunnen verwachten.

1. Organisaties, leiderschap en waarden

Deze cursus wil studenten kennis laten maken met leiderschapstheorieën, leiderschap in organisaties en de complexiteit van een aantal leiderschaps- en managementsituaties en om inzicht te geven in de onderliggende processen. De cursus nodigt studenten uit om een ​​kritische houding te ontwikkelen ten aanzien van leiderschapstheorieën en -praktijken. Het heeft tot doel een grondig begrip van de relaties tussen organisaties, mensen en leiderschap te ontwikkelen.

2. Op bewijs gebaseerde praktijk

Het doel van deze cursus is voor studenten om de capaciteiten te ontwikkelen om een ​​onderscheidende en goed geïnformeerde benadering van bestaand bewijsmateriaal en onderzoek naar hun bestuurlijke besluitvormingsprocessen te integreren.

3. Markten in opkomende landen

De cursus biedt een diepgaande analyse van markten vanuit verschillende perspectieven, waarbij de nadruk ligt op hoe ze verschillen binnen opkomende en ontwikkelingslanden.

4. Zaken, overheid en samenleving

Tijdens deze cursus worden studenten vertrouwd gemaakt met een verscheidenheid aan economische, sociale, ecologische en politieke trends en ontwikkelingen die direct of indirect van invloed kunnen zijn op de strategie en de activiteiten van bedrijven in een opkomende markteconomie zoals Zuid-Afrika. Ze zullen ook worden uitgedaagd om de rol en enkele van de huidige antwoorden van het bedrijfsleven op deze trends te overwegen.

5. Leiderschap en persoonlijke ontwikkeling

De cursus is bedoeld als katalysator voor persoonlijke reflectie en inzicht in processen en concepten die cruciaal zijn voor het succesvol voltooien van de MBA, en als een platform voor toekomstig werk en persoonlijk succes.

6. Economie voor het bedrijfsleven

De economie is de omgeving van het bedrijfsleven. Het doel van de cursus is dus om de belangrijkste principes van de economie te schetsen die van nut zullen zijn voor studenten in hun werkzame leven. Deze cursus is een cursus principes in micro- en macro-economie.

7. Boekhouding

De opleiding Accounting richt zich op het introduceren van MBA-studenten in de taal van de boekhouding en biedt studenten de mogelijkheid om financiële overzichten te lezen, interpreteren en begrijpen.

8. Organisatiegedrag en People Management

De OBPM-cursus biedt een algemene organisatorische benadering van strategieën voor people management en omvat drie hoofdthema's:

  • Het individu in de organisatie
  • Krachtige werkpraktijk
  • Mensen leiden en managen

9. Operations Management

Deze cursus heeft als doel studenten uit te rusten met het vermogen om operaties te beschrijven en te analyseren en de belangrijkste beslissingsgebieden voor operaties te begrijpen met betrekking tot proces, capaciteit, inventaris, personeelsbestand, kwaliteit en meting.

10. Financiën

De MBA Finance cursus richt zich op zowel theorie als praktijk op een corporate en investor niveau. Deze cursus stelt studenten in staat om een ​​beter begrip te krijgen van de praktische aspecten van financiën.

11. Marketing

Deze cursus biedt studenten een overzicht van de marketingfunctie en is ontworpen om studenten vertrouwen te geven in hun vermogen om marketingtheorie in de bedrijfspraktijk toe te passen.

12. Sociale innovatie Ondernemerschap

Deze cursus biedt MBA-studenten een inleiding tot het snel opkomende gebied van sociale innovatie. Hoewel er veel nieuwe perspectieven zijn op sociale innovatie, kan een sociale innovatie over het algemeen worden begrepen als een opzettelijke, positieve, creatieve verschuiving in systemische sociaal-ecologische patronen.

13. Strategie

De cursus heeft tot doel studenten kennis te laten maken met de fundamentele principes en concepten van strategisch management. Het dient als een kans om hun vaardigheden te ontwikkelen voor strategisch denken en analyseren. Studenten leren over de bedrijfsstrategie en de formulering van bedrijfsstrategieën die relevant zijn voor de macro-milieu-industrie en concurrerende bestuurders waarmee de organisatie wordt geconfronteerd, evenals de rol die doel, middelen en vermogens spelen bij het vormen en uitvoeren van strategieën. Een belangrijk doel is dat de student strengheid en vertrouwen ontwikkelt in zijn eigen vermogen om te denken en te werken in een strategische context.

14. Social Innovation Lab

Deze cursus legt de nadruk op de praktische toepassing van sociale innovatieconcepten in reële contexten. Het is gestructureerd als een laboratorium dat voortbouwt op het conceptuele materiaal dat is geïntroduceerd in de kerncursus Social Innovation Entrepreneuring.

15. Business Model Innovation Lab

Het Business Model Innovation Lab biedt studenten de mogelijkheid om kritisch te verkennen, door het gecombineerde gebruik van integratief en systeemdenken, bedrijfsmodellen en innovatie. In overeenstemming met de bredere visie van de GSB, gebruikt deze cursus de opkomende marktcontext als achtergrond voor het verkennen van de intrigerende ontwikkelingen van innovatie als reactie op een zeer volatiele, onzekere en toch veelbelovende economie zoals Zuid-Afrika.

16. Onderzoeksmethoden en onderzoeksrapport

Deze cursus wordt in twee delen afgeleverd. Het eerste deel zal helpen bij het voorbereiden van studenten op het MBA-onderzoeksproject, door hen te trainen in het ontwikkelen van een goed onderbouwd, empirisch rigoureus argument en hoe beslissingen te nemen op basis van bestaand bewijs en onderzoek. Tijdens het tweede deel van de cursus zullen de studenten nemen wat ze hebben geleerd en dit toepassen op het schrijven van hun onderzoeksonderwerp.

Toelatingseisen

Het GSB MBA-programma is gericht op getalenteerde en volwassen volwassenen met bewezen academische vaardigheden en zakelijke ervaring, en die zeer gemotiveerd zijn om te slagen. Studenten worden onder meer geselecteerd op hun vermogen tot persoonlijke en professionele ontwikkeling. De GSB gebruikt een aantal criteria bij het selecteren van kandidaten.

Om in aanmerking te komen voor de GSB MBA-kandidaten moeten:

  • Wees 25 jaar of ouder
  • Minimaal drie jaar werkervaring.
  • Wees vloeiend in het Engels. Kandidaten van wie de moedertaal geen Engels is, moeten een TOEFL-certificaat overleggen om de spreekvaardigheid in het Engels te controleren.
  • Heb een Bachelor Honours diploma of Postgraduate Diploma of een verwant bachelordiploma-equivalent afgerond op niveau 8 via relevante werkervaring. Kandidaten die niet aan de diplomavereiste voldoen, kunnen een aanvraag indienen via de Erkenning van voorafgaand leren (RPL) -route en het formulier Portfolio of Learning (POL) indienen.
  • Alle aanvragers zijn verplicht om de Graduate Management Admissions Test (GMAT) te schrijven en een acceptabele GMAT-score te behalen. Een GMAT-score van 550 is normaal gesproken vereist. De GSB biedt een GMAT-voorbereidingscursus van vijf dagen om studenten te helpen zich voor te bereiden op de GMAT.

Naast de bovenstaande criteria gebruikt de GSB een aantal andere indicatoren, waaronder essays over levenservaring, doelen, attitudes en waarden, evaluaties van twee scheidsrechters en details over werk, educatieve en extra-murale activiteiten.

Opleiding te volgen in:
Engels

Zie 1 andere vakken van University of Cape Town Graduate School of Business »

Deze cursus is Campus gesitueerd
Begindatum
feb 2020
Duration
1 - 2 jaar
Deeltijd
Voltijd
Op locaties
Op datum
Begindatum
feb 2020
Aanmeldingslimiet

feb 2020