
MBA in
MBA met specialisatie in management of inkoop Alexander College - Cyprus

Invoering
- Duur: 18 maanden
- Kwalificatie toegekend: MBA met specialisatie in management / met specialisatie in inkoop
- Toekenningsorgaan: Alexander College
- (Geaccrediteerd door het 'Cyprus Agency of Quality Assurance and Accreditation in Higher Education' (CYQAA)
- Taal van de instructie: Engels
- Wijze van onderzoek: voltijds
- ECTS Credits: 90
Natuurlijk inzicht
Deze cursus is zowel flexibel en uniek in dat het biedt studenten en zakelijke professionals de kans om te leren, te beheren en de praktijk binnen hun favoriete specialisatie via de publiek / private Procurement Pathway of het beheer Pathway . De cursus biedt studenten ook de mogelijkheid om modules van beide Pathways te combineren als alternatief voor het kiezen voor slechts een van de twee specialisaties. Dit kan via de MBA General Pathway .
Welke Pathway je ook kiest te volgen, je studielast zal niet meer dan 3 modules per semester bedragen, je collegesessies hebben een maximale duur van slechts 2 uur en zullen plaatsvinden in de avonduren of zaterdagen en je wordt onderwezen en beoordeeld door ervaren academici en professionals. Je hebt ook een periode van zes maanden om je proefschrift voor te bereiden.
specialisaties
Pathway Dit MBA programma is de enige in Cyprus op dit moment naar de Procurement Pathway . Deze specialisatie wordt gekenmerkt door zijn interdisciplinaire inhoud en biedt een professioneel inkoopinzicht zodat studenten een directe impact kunnen hebben op de openbare en particuliere bedrijven en instellingen waarmee ze zijn geassocieerd. Het speelt in op recente onderzoeksprojecten van het Alexander Research Center on Public / Private Procurement Legislation and Implementation om een onderbouwde kijk op het onderwerp te krijgen. Deze Pathway is ideaal voor openbare kopers, particuliere inschrijvers en studenten die geïnteresseerd zijn in een carrière in het beheren van aanbestedingen. |
Management Pathway De specialisatie Management biedt een diepgaand perspectief en onderzoekt interne en externe invloeden op managementconcepten en -praktijken zoals een verandering bij multinationals en KMO's. Het profiteert van hedendaags onderzoek naar micro- en kleine bedrijven uitgevoerd door de aangesloten instelling, Alexander Research Center. Deze Pathway is ideaal voor studenten die zichzelf in een leidinggevende rol zien en streven naar gefocuste leiders in consultancy, internationaal management en leiderschap. |
Algemeen Pathway Met de General MBA Pathway kunnen studenten modules uit twee velden combineren in plaats van te kiezen voor slechts één specialisatie. Dit betekent dat u uw MBA-cursus kunt aanpassen aan uw gemengde individuele interesses, voorkeuren en loopbaanbehoeften door keuzemodules te kiezen uit zowel de Management- als de Procurement-specialisatie Pathways voor een flexibelere ontwikkelingsrichting terwijl u waardevolle kennis en de vaardigheden opdoet die nodig zijn om een Leidinggevende en ondernemende expert. |
Headway / Unsplash

Inhoud en duur
Dit MBA-programma heeft een totale kredietwaarde van 90 ECTS-credits (European Credit Transfer System) en een duur van 18 maanden gedurende drie semesters. De eerste twee semesters van de cursus zijn onderverdeeld in vier termijnen van 8 weken (termen A, B, C, D) en het hele derde en laatste semester wordt term E genoemd.
Hoorcolleges vinden plaats tussen twee en vier keer per week, afhankelijk van de studielast voor elke periode. De cursusstructuur concentreert zich op slechts drie modules per term die een beter werklastbeheer en meer kans op succes mogelijk maken. Tijdens het derde semester (periode E) zullen studenten slechts één module volgen naast het voorbereiden en voltooien van hun proefschrift. Startdata zijn onderhevig aan bevestiging en kunnen variëren, maar als algemene richtlijn begint het eerste semester meestal op de laatste maandag van september.
Om studenten beter voor te bereiden op het MBA-programma worden er voorafgaand aan de start van het MBA-programma ook twee basismodules Accounting en Economie aangeboden. Deze zijn optioneel en hebben geen kredietwaarde.
Cursus Doelstellingen
- Een grondig inzicht verschaffen in de belangrijkste managementdisciplines, namelijk organisatietheorie, de economische en juridische omgeving van een bedrijf, boekhoudkundige en onderzoeksmethoden, financiën, marketing, informatietechnologie en innovatie, en de processen en praktijken van management en inkoop;
- Studenten voldoende kennis en inzicht geven in de rol van bedrijfskunde en inkoop in het bedrijfsleven en de samenleving om professioneel te kunnen functioneren en te reflecteren op maatschappelijke vraagstukken;
- Studenten voorbereiden met de juiste academische kennis en capaciteiten om door te groeien naar leidende rollen en verantwoordelijkheden in het bedrijfsleven en de publieke sector, of om hun studie voort te zetten;
- Studenten een algemeen beeld geven van het management van een organisatie in een veranderende context;
- Het vermogen ontwikkelen om complexe inspanningen te organiseren, de resultaten van diverse onderzoeken en analyses integreren en het vereiste product produceren volgens de vastgestelde termijnen en specificaties;
- Gespecialiseerde theoretische en praktische kennis en competenties op het gebied van planning en beheer van moderne openbare en particuliere aanbestedingen verbeteren.
Onderwijzen en leren
De cursus wordt gegeven via een diverse mix van leeromgevingen, waaronder lezingen, seminars, door docenten geleide opdrachten en onafhankelijke door studenten geleide projecten plus essentiële onafhankelijke studie, waaronder onderzoek, online werk en voorbereiding op beoordeling.
Beoordeling
Je wordt beoordeeld door een combinatie van cursuswerk en examens die niet alleen bedoeld zijn om te beoordelen wat je weet, maar ook de kenmerken die door werkgevers worden gewaardeerd, waaronder teamwork, communicatie- en presentatievaardigheden, IT- en rekenvaardigheden, project- en tijdmanagementvaardigheden als evenals de intellectuele vaardigheden van probleemoplossing, kritisch denken, analyse en evaluatie, creativiteit en innovatie. De opdrachten zijn gevarieerd en omvatten essays, rapporten, businessplannen, toegepaste onderzoeksprojecten, presentaties en zelfevaluatie.
Graduatievereisten
Om de algemene MBA / MBA met specialisatie in inkoop / MBA met specialisatie in management te behalen, moet u de tien kernmodules (50 ECTS), uw drie keuzevakken / specialisatiemodules (15 ECTS) en uw proefschrift (25 ECTS) met succes voltooien behaal het vereiste totaal van 90 ECTS-credits om in aanmerking te komen voor afstuderen.
Toelatingseisen
Aanvragers moeten een bachelordiploma van de eerste cyclus hebben in een relevant studiegebied of een erkend equivalent van een beroepsorganisatie plus een referentiebrief van twee werkgevers of van één werkgever plus één academische referentie. Kandidaten met minimaal drie jaar professionele ervaring in administratieve functies krijgen voorrang. Mogelijk wordt u geïnterviewd voordat u wordt geaccepteerd.
Van aanvragers van wie de eerste taal geen Engels is, wordt verwacht dat ze voldoen aan onze vereisten voor Engelse taalvaardigheid. Afgestudeerden van Engelstalige programma's komen in aanmerking voor toelating zonder aanvullend Engelstalig bewijs. Niet-moedertaal Engels sprekende kandidaten moeten een van de volgende certificaten overleggen: TOEFL met graad 550, GCEOL met een minimum cijfer C, IELTS minimum cijfer 5.5. of een ander gelijkwaardig certificaat. Kandidaten zonder voldoende Engelse taalvereisten krijgen de gelegenheid om het voorbereidende Engelse examen van het college af te leggen.
Toelatingen op basis van ervaring zullen worden overwogen van personen met ten minste 5 jaar bestuurlijke ervaring maar geen eerste graad. Bewijs van alternatieve professionele ontwikkeling en prestatie moet bij de aanvraag worden ingediend.