Roemeens - Canadese MBA-programma
Bucharest Business School
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Bucharest, Roemenië
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
24 maanden
Tempo
Deeltijd
Collegegeld
EUR 11.500 *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* Het collegegeld voor de 24 maanden
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
De MBA-programma
De Roemeens - Canadese MBA-programma is een van de meest prestigieuze programma's beschikbaar in Roemenië en een echt internationaal MBA. Het onderwijzend personeel bestaat uit Canadese en Roemeense leraren verdubbeld door succesvolle ondernemers en specialisten als gastsprekers. Met een internationale curricula en leesmateriaal niet ouder dan 3 jaar Het programma brengt nieuwe informatie uit de nationale en mondiale markten en draagt bij aan de echte internationale MBA-ervaring. Het schema is gemaakt met de behoeften van de student in het achterhoofd en het belang van hun huidige banen en loopbaanontwikkeling plannen. De lezingen worden twee keer per week geprogrammeerd, op woensdag 's middags (18:00-21:00) en zaterdag (9:00-16:30) zodat ze niet zozeer met kantooruren bemoeien.
Onze campus is gelegen in het centrum van Boekarest en beschikt over alle moderne faciliteiten die u mag verwachten van een MBA-programma en nog veel meer. We nemen grote belangstelling voor de meningen en behoeften van onze studenten en ook proberen om hun eisen te voldoen.
Elke generatie draagt bij aan de RoCa MBA ervaring en we hopen dat elk jaar wordt geleverd met iets nieuws en brengt ons dichter bij onze studenten en partners.
Short History
Opgericht in 1993, de Roemeens-Canadese MBA-programma is het resultaat van een vruchtbare samenwerking tussen de regeringen van de twee landen. Het hebben van de financiële en technische expertise royaal aangeboden door de Canadese gedeelte en de interne kennis van de markt en de lokale voorzieningen van de Roemeense kant van het programma was zijn tijd ver vooruit en het werd al snel erkend als een concurrerende en performant MBA.
Vanaf 2006 tot heden het programma is ontwikkeld door de Universiteit van Boekarest voor Economische Studies en de Telfer School of Management vormen de Universiteit van Ottawa.
Programma
Het bouwen van een sterke curriculum is de enige manier om ervoor te zorgen dat de studenten zullen worden blootgesteld aan alle benodigde informatie om te excelleren en haal het meeste uit de MBA ervaring. Een uitgebreide meerjarige studie wordt uitgevoerd sinds het 1e jaar van ons programma om de klas pakket up-to-date te houden en gericht op de werkelijke behoeften van de moderne zakelijke omgeving.
De lessen zijn gegroepeerd in 4 semesters (volg de link op elke klasse voor de volledige syllabus) voor de 1e en 2e jaar van studies:
- Managementvaardigheden en Organizational Behavior
- De wereld van de algemeen directeur en Strategisch Management
- Managerial Data Analysis
- Marketing Management
- Managerial Micro- en macro-economie
- internationale bedrijfsleven
- FINANCIËLE EN Managerial Accounting
- Managerial Finance
- Exploitatie en Supply Chain Management
- Het beheren van Human Resources
- Risico, Investments en Corporate Financial Directies
- Ondernemerschap en leiderschap
- Duurzame ontwikkeling en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
- Strategische en Research Issues in Marketing
- Juridische en fiscale kwesties in Business / Project Management
- Strategic Management of Information Technology
- Verandermanagement
- Strategievorming en implementaties
- zakelijke Simulation
- Afstudeerproject
Inrichting
Onze campus is gelegen in het centrum van Boekarest, Gemakkelijk te bereiken met de auto, het openbaar vervoer of de metro (5 minuten lopen van Piata Romana station). Parkeerruimte is niet verzekerd, maar een aantal privé parkeerplaatsen zijn beschikbaar in de buurt van de campus.
De lessen worden gehouden in een recent gereviseerde historisch gebouw, de eerste in Roemenië om te profiteren van de revolutionaire aardbeving-stabilisator technologie die het gebouw volledig isoleert van de aarde.
De zalen zijn volledig ingepakt met alle technologie die nodig is voor een volledige lezing ervaring (sound-systeem, climate control systeem met lucht verfrissend, interactief bord, hoog contrast video-projector, 5 groothoek camera video-conference-systeem, PC, laser printer, hoge snelheid Wi-Fi en individuele stopcontacten).
Studenten kunnen ook toegang krijgen tot onderzoek kamers voor individuele of team projecten en de IT-labs zijn altijd beschikbaar voor zakelijke simulatie en computer gerelateerde onderwerpen.
Omdat alle leesmateriaal behoren tot de wereldwijde top rated publicaties en niet ouder dan 3 jaar worden de studenten uitgenodigd om toegang te krijgen tot de MBA bibliotheek waar ze de gewenste boeken kan lezen erts lenen ze voor thuisstudie.
Sterke vers gezette koffie, thee en koud water zijn altijd beschikbaar tijdens de lessen.
Partners
In de afgelopen 20 jaar een sterke nationale en multinationale ondernemingen die actief zijn op de Roemeense markt vertrouwde ons programma met de opleiding van hun specialisten en we zijn blij om te zeggen dat geen van hen was niet minder dan tevreden met de resultaten.
Dat na verloop van deze bedrijven omgezet in traditionele afnemers, met ten minste één student in elke generatie, en nu worden beschouwd als partners. Elk jaar wordt de verzameld van de studenten en hun bedrijven feedback wordt zorgvuldig geanalyseerd en gebruikt als primaire gegevensbron voor het verbeteren van zowel de leerplannen en de pedagogische aanpak.
De Roemeens-Canadese MBA-programma Advantage
De Roemeens-Canadese MBA-programma is uniek op de lokale markt, waardoor de MBA ervaring dichter bij de leerlingen dankzij een bepaalde configuratie, gebouwd op de behoeften van de zakelijke omgeving. Voor zowel bedrijven als professionals op hun weg naar de top te bereiken. mogelijkheid om de MBA te krijgen, terwijl ze tegelijkertijd werken meer dan een eenvoudige voorkeur is een vereiste.
Het hebben van een specialist niet in staat om te werken voor 14 weken / jaar, 2 jaar op rij is niet langer een optie voor de meeste van onze partner bedrijven en potentiële studenten, daarom zijn onze MBA programma komt met een betaalbare schema van de middag (woensdag 06:00-09:00) en in het weekend (zaterdag 9:00-16:30) klassen.
Een ander belangrijk voordeel van ons programma is het gemengde docententeam bestaat uit internationale gereputeerde Canadese en Roemeense docenten en gastsprekers van sterke bedrijven en succesvolle ondernemers. Deze aanpak biedt alle hoeken op het onderwerp en draagt bij aan de waarde van de verzamelde informatie.
Het programma is gebaseerd op een zeer toepasselijke benadering die gericht is op het brengen van de student zo dicht mogelijk bij de real life experience. De hands-on aanpak werd met open armen ontvangen door onze partners en aangemoedigd met hun betrokkenheid bij het aanbieden van real life consultancy projecten voor onze studenten.
De Alumni is een van onze sterkste eigenschap, het 1.000+ internationaal netwerk van afgestudeerden ondersteunt onze inspanningen en draagt bij dankbaar voor de ervaring van onze studenten en hun toekomstige carrière ontwikkeling.
Onze gemeenschap
MBA-programma's zijn allemaal over netwerken en het opbouwen van sterke multinationale gemeenschappen en de Roemeens-Canadese MBA-programma is geen uitzondering. Een van de belangrijkste kenmerken van ons programma is het samenbrengen van befaamd Roemenië en Canadese professoren, succesvolle ondernemers, business specialisten, multinationals, alumni en studenten.
Na een onderwerp verkend uit zoveel verschillende standpunten kan alleen genereren prestaties en waardevolle real life experience.
Studenten
Als een student in onze 24 maanden programmeren uw rechten en voordelen uit te breiden tot ver buiten het bijwonen van lessen. De kern van de MBA ervaring is alles over het team van projecten, consultancy opdrachten op real-life organisaties, netwerken sessies en andere activiteiten buiten de curricula.
Onze studenten worden permanent aangemoedigd om mee te doen in zo veel activiteiten mogelijk te krijgen en om het maximale uit de twee jaar van de MBA klassen krijgen. De internationale docenten, lectoren en consultants zijn altijd van plan nieuwe ervaringen voor de studenten in verschillende en innovatieve manieren te testen en om hen voor te bereiden op het echte werk.
Veel van onze studenten kiezen om betrokken te raken in uitdagende projecten te krijgen door het aanbieden van consultancy in de non-profit sector of voor kleine en middelgrote ondernemingen met een groot groeipotentieel, om hun vaardigheden te testen en te presenteren een scriptie die simpelweg opvalt door zijn resultaten en sociale impact.
Toelating
Een MBA-graad en de kennis en ervaring zeker verbonden aan staat voor een carrière booster en de beslissing in te schrijven in de Roemeens-Canadese programma kan gewoon een van de belangrijkste beslissingen in uw professionele leven. Praat gewoon met onze afgestudeerden en volgen hun carrière hemelvaart.
Hier, aan de Roemeens-Canadese MBA, doen ons best om voortdurend te brengen van het programma dichter bij onze toekomstige studenten en de resultaten spreken van zichzelf. Wij zijn er voor u en zal u graag begeleiden bij de documentatie van het podium en de aanvraagprocedure.
Afgezien van de formele juridische toelatingsprocedures, het proces om een van onze studenten is eenvoudig en logisch. Gewoon beginnen door het nemen contact met ons op. Een bezoek aan de campus, het voldoen aan de leraren, het bijwonen van open lessen of opleiding voor de toelatingsproef staan altijd open opties voor u en onze wens is om te zorgen dat u zich zo comfortabel mogelijk met de MBA-student ervaring voor ons mee.
toelating Kalender
Voor de Roemeens-Canadese MBA-programma de toelating sessie is geopend van februari tot september. Bestanden kunnen tijdens deze periode en toelatingsproef worden ingediend en interviews zijn gepland voor de klant gemak.
Kandidaten kunnen inplannen 1-op-1 campus bezoeken, deelnemen aan gratis toegang voorbereiding van de proef en seminars bij te wonen open lessen in de campus.
Beoordelingscriteria
Elke kandidaat zal een bestand te presenteren met de vereiste toelating documenten die met het oog zullen worden geëvalueerd om de rang van de kandidaten en presenteren ze in geordende lijst op basis van de behaalde scores.
De toelating dossier van elke kandidaat zal geëvalueerd worden door twee onafhankelijke beoordelaars op een systeem van maximaal 60 punten. De eindscore is het gemiddelde van de twee evaluaties en zal worden opgeteld bij de GMAT evaluatie / Admission Test van de maximale 40 punten.
De 60 punten bestand evaluatie bestaat uit de volgende:
- 10 punten - het gemiddelde van de initiële cursus kwaliteiten;
- 10 punten - het gemiddelde cijfer van de bacheloropleiding;
- 20 punten - het werk en leidinggevende ervaring (elk 10 punten);
- 10 punten - motivatie;
- 10 punten - twee aanbevelingsbrieven (elk 5 punten).
Kandidaten met een totaal score onder de 60 punten zal de evaluatie mislukken en de toepassing ervan zal worden weggegooid.
toelating File
Dienovereenkomstig aan de Roemeense wet van het onderwijs alle kandidaten moeten voldoen aan 3 belangrijke formele voorwaarden om in aanmerking te komen voor het aanvragen van het MBA-programma:
- Universitair diploma erkend door het internationaal recht (Roemeense of gelijkwaardig);
- Minimaal 3 jaar werkervaring;
- Kennis van het Engels.
Alle buitenlandse diploma's moeten worden vertaald in het Engels / Roemeens en passeren de validatie van de Roemeense ministerie of opleidingen.
Als aan deze voorwaarden wordt voldaan moeten de kandidaten een bestand met de volgende documenten voor te bereiden:
- Ingevuld aanvraagformulier;
- Voltooid persoonlijke achtergrond plaat;
- Gedetailleerde bijlage over werkervaring;
- Twee vertrouwelijke aanbeveling brieven in verzegelde enveloppen;
- Bachelor diploma (notariële kopie);
- Academic transcript (notariële kopie);
- Geboorteakte (notariële kopie);
- Huwelijksakte van toepassing is (notariële kopie);
- Gezondheidscertificaat (waaruit blijkt dat de kandidaat heeft geen besmettelijke ziekte of aandoening die onverenigbaar is met het volgen van lessen of het toekomstig beroep);
- 4 ID-type foto's;
- Bewijs van toelating / inschrijfgeld betalen;
- Kopie van de identiteitskaart of paspoort;
- CV (Europass-formaat) in het Engels;
Als de kandidaat is een Roemeense student die in het buitenland een verklaring van het ministerie van onderwijs bestudeerd is vereist.
Voor buitenlandse burgers, na de evaluatie van de toelating bestand, een tijdelijke studie beslissingen zullen worden uitgegeven door de vice-rector van de ASE, dat tot het MBA-programma zal worden uitgezonden. Elk dossier wordt verzonden ter beoordeling en goedkeuring aan het ministerie van onderwijs, onderzoek en de jeugd bij de afdeling internationale betrekkingen, student mobiliteit divisie.
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Parttime internationale MBA
- Trieste, Italië
Master of Business Administration
- Alba Iulia, Roemenië
Master of Business Administration (MBA) parttime
- Berlin, Duitsland