
Internationale marketing MBA
City of London, Verenigd Koninkrijk
DUUR
1 up to 2 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time, Deeltijd
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Sep 2025
COLLEGEGELD
Vraag collegegeld aan
STUDIE FORMAAT
Op de campus
Invoering
Ontwikkel een reeks multidisciplinaire marketingvaardigheden en je vermogen om strategisch te denken en te werken, ter voorbereiding op een carrière in de internationale marketing en het bedrijfsleven.
Cursus overzicht
In deze cursus leer je theorieën en concepten over strategie, leiderschap en financiën, samen met gespecialiseerde kennis over marketingmanagement, creativiteit, merkcommunicatie en digitale marketing.
- Scherp je kennis en vaardigheden aan door je lessen toe te passen op een breed scala aan contexten via gesimuleerd leren, ervaringsgerichte activiteiten en interdisciplinaire bedrijfsgerelateerde projecten.
- Bereid je voor op het managen van belangrijke marketingelementen door kennis te maken met de nieuwste marketingpraktijken in een selectie van sectoren binnen een internationale context.
- Verken de aard en implicaties van snelle veranderingen in marketing en business.
Waarom je deze cursus zou moeten volgen
- CMI accreditatie
Volg een cursus met professionele accreditatie van een van de toonaangevende professionele managementinstanties in het Verenigd Koninkrijk - het Chartered Management Institute (CMI). Maak van de gelegenheid gebruik om het CMI Level 7 Diploma in Strategic Management and Leadership Practice te behalen, afhankelijk van de succesvolle afronding van specifieke modules (zie module sectie voor meer informatie). - Eigentijdse cursusinhoud
Deze MBA-cursus is gericht op de nieuwste trends en ontwikkelingen in een marketing- en managementpraktijk, waarbij je wordt aangemoedigd om vragen te stellen en oplossingen aan te dragen. De cursus is gericht op het uitbreiden van je vermogen om de gegevens en inzichten te vinden die je nodig hebt om goed geïnformeerde beslissingen te nemen. - Inzicht in de industrie
Je krijgt de kans om marketingprofessionals hun inspirerende verhalen te horen vertellen en om lezingen op maat bij te wonen van experts uit de academische wereld. Houd er rekening mee dat het personeel kan veranderen. - Ervaringen uit de echte wereld
Je docenten streven ernaar om zo min mogelijk gebruik te maken van conventionele onderwijsmethoden en geven de voorkeur aan blootstelling aan de wereld van het werk, zowel binnen als buiten het klaslokaal. Het laatste semesterproject biedt je mogelijkheden voor ondernemingsplannen, stages en consultingprojecten. - Bereid je voor op je toekomst
Je krijgt de kans om werkgevers te ontmoeten en je CV op te bouwen. Als je je eigen bedrijf wilt starten, bieden we je via onze Enterprise Hub advies en ondersteuning bij het opstarten van een bedrijf. MBA-studenten hebben ook de mogelijkheid om deel te nemen aan onze geïntegreerde bedrijfssimulaties, die zijn ontwikkeld in samenwerking met specialisten op het gebied van bedrijfsleren en -ontwikkeling om je te helpen bij het ontwikkelen van belangrijke industriële competenties.
toelatingen
leerplan
Het brede curriculum van deze cursus betekent dat je negen verplichte modules plus één keuze uit drie flexibele opties voor je eindtermproject bestudeert. In alle verplichte modules en verschillende van de major-projectopties is de leerbenadering gericht op teamwork, bedrijfssimulaties en real-world projecten, die allemaal worden ondersteund door uitstekend academisch onderwijs en je eigen persoonlijke studie.
Alle modules zijn verplicht:
modules
- Leiderschap: op weg naar beheersing van het leiden van jezelf en mondiale culturen - 15 studiepunten
- Mondiaal Strategisch Management - 15 studiepunten
- Management Financiën - 15 studiepunten
- Marketing in een mondiaal tijdperk - 15 studiepunten
- Leiderschap: op weg naar meesterschap in het leiden van verandering en inclusiviteit - 15 studiepunten
- Ondernemerschap en Innovatie - 15 studiepunten
- Creativiteit en merkcommunicatie - 15 studiepunten
- Digitale marketing - 15 studiepunten
- Onderzoeksmethoden - 0 studiepunten
Kies een van de volgende modules voor het laatste semester:
- Stage- en adviesproject
Het stageconsultingproject biedt u een unieke kans op praktische, zinvolle en hands-on werkervaring, om te leren hoe u samenwerkt met anderen en een beter perspectief te krijgen op carrières binnen het vakgebied van uw interesse. Deze module is gericht op het ontwikkelen van werkgerelateerde kennis, vaardigheden en capaciteiten die nodig zijn om verdere carrièregerelateerde kansen na te streven die verband houden met uw vakgebied. - Proefschrift
Uw dissertatie bouwt voort op 'Onderzoeksmethoden' en geeft u de mogelijkheid om het project uit te voeren dat is ontworpen en goedgekeurd door uw tutor. Er wordt een hoge prestatiestandaard verwacht en de dissertatie moet voortbouwen op de intellectuele en analytische vaardigheden en kennis die tijdens de cursus zijn ontwikkeld. De module biedt u ook de mogelijkheid om uw interesses in een bepaald gebied te ontwikkelen en om aan te tonen dat u in staat bent om individueel onderzoek te doen. Het geselecteerde onderwerp moet passend zijn voor de studie, logistiek haalbaar, voldoende middelen hebben en op adequate wijze ingaan op ethiek, veiligheid en alle vereiste toestemmingen. - Ondernemerschap Zakelijk Plan
Deze module is bedoeld om u te helpen leren hoe u een bedrijfsplan maakt. Tegen de tijd dat u met deze module begint, zou u de fundamentele elementen van ondernemerschap moeten hebben geleerd die essentieel zijn voor het succesvol afronden van deze module. Aan het einde van deze module zult u een gedetailleerd bedrijfsplan schrijven dat een strategisch, operationeel en financieel plan biedt voor uw eigen bedrijfsidee.
We herzien regelmatig onze cursusinhoud om deze relevant en actueel te houden voor onze studenten. Om deze redenen kunnen cursusmodules worden bijgewerkt.
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
De cursus is bedoeld om je te helpen je carrière in internationale marketing te versnellen na succesvolle afronding - of je nu een holistische benadering van alle marketingdisciplines hanteert of je richt op een specialisme naar keuze. Deze cursus biedt de mogelijkheid om jezelf uit te rusten met de hoogwaardige marketing-, zakelijke en financiële vaardigheden waar werkgevers naar op zoek zijn in hun toekomstige leiders. Na succesvolle afronding kun je mogelijk de professionele, senior management- en leiderschapsrollen nastreven die je interesseren in de private, publieke en non-profitsector. De internationale focus van je cursus betekent dat je bijna overal kunt werken. Je zou kunnen werken voor een multinational of een bedrijf dat importeert/exporteert, hetzij in het VK of in het buitenland. Na succesvolle afronding heb je ook een uitstekende vaardighedenset om organisaties te helpen voor het eerst internationaal zaken te doen.
Waar onze afgestudeerden werken
Wanneer je afstudeert, kun je ervoor kiezen om bij een bedrijf van elke omvang te gaan werken, van een start-up (misschien je eigen!) tot een MKB of een wereldwijde onderneming. Je werk kan je brengen naar de industrie en productie, de dienstensector of zelfs de liefdadigheids- of humanitaire sector. Je kunt ervoor kiezen om bij een marketingdienstverlener/-agentschap te gaan werken of er een te starten die diensten levert aan bedrijven. Dit kan je een bijzondere kans bieden om je te specialiseren in gebieden zoals marktonderzoek, branding, public relations, IT, digitale marketing, reclame of klantenservice. Een andere optie is consultancy, misschien bij een van 's werelds toonaangevende adviesbureaus. Je kunt ook in gerelateerde vakgebieden gaan werken, zoals journalistiek of productonderzoek en -ontwikkeling.