
MBA internationaal modebeheer
Coventry, Verenigd Koninkrijk
DUUR
1 up to 2 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time, Deeltijd
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Jan 2026
COLLEGEGELD
Vraag collegegeld aan
STUDIE FORMAAT
Op de campus
Invoering
Ontwikkel de visie, het leiderschap, het bedrijfsmanagement en de ondernemersvaardigheden die nodig zijn om een succesvolle carrière op te bouwen in de wereldwijde mode-industrie.
Cursus overzicht
Nu de mode-industrie een grote bijdrage levert aan de economie van het Verenigd Koninkrijk, is er behoefte aan een nieuwe generatie bedrijfsprofessionals met een sterke basis in interculturele communicatie en internationaal modebedrijfsmanagement om in te spelen op de behoeften van een gevoelige consument en een concurrerende wereldwijde modemarkt.
- Studeer in onze uitdagende en stimulerende cursus die de hoogste kwaliteit van academische en professionele discipline combineert, gebaseerd op actueel onderzoek en geavanceerde wetenschap, met directe input van en blootstelling aan de mode-industrie.
- Begrijp de toonaangevende theorieën en concepten van strategie, leiderschap, financiën en ondernemerschap, samen met gespecialiseerde kennis in fashion business management, communicatie, duurzaamheid, creativiteit, merkontwikkeling en digitale handel/onderneming.
- Ervaar gesimuleerd leren (geïntegreerd in de vlaggenschipmodules), ervaringsgerichte activiteiten en interdisciplinaire bedrijfsgerelateerde live projecten met klanten uit de industrie.
- Personaliseer je leerervaring in het laatste semester, waarin je de kans krijgt om een ondernemerschapsmodule, een stage-adviesproject of een proefschrift te volgen, die je gekozen toekomstige carrière vorm zullen geven.
Waarom je deze cursus zou moeten volgen
- CMI accreditatie
Volg een cursus met professionele accreditatie1 van een van de toonaangevende professionele managementorganisaties in het Verenigd Koninkrijk - het Chartered Management Institute (CMI). Maak van de gelegenheid gebruik om het CMI Level 7 Diploma in Strategic Management and Leadership Practice te behalen (afhankelijk van de succesvolle afronding van specifieke modules).
- Ervaring uit de praktijk
Je krijgt de kans2 om deel te nemen aan teamwork, bedrijfssimulaties en modeprojecten in de echte mode-industrie met klanten en professionals uit de mode-industrie (afhankelijk van beschikbaarheid), waaronder klanten als The Accessories Circle, Nubian Skin, London Hat Week, Pringle of Scotland, PINKO, Sarah Haran, Endrime en Laura Lee Jewellery. Al deze projecten worden ondersteund door academische analyse en synthese en bieden je de mogelijkheid om je academische kennis en vaardigheden toe te passen in de beroepspraktijk.
- Inzicht in de industrie
Je krijgt les van behulpzame, ondersteunende en hooggekwalificeerde academici met uitgebreide internationale carrière-ervaring in fashion management in verschillende disciplines. Ze passen hun ervaring toe om je leerproces te illustreren en ze kunnen hun uitgebreide netwerk van contacten gebruiken om netwerkmogelijkheden voor studenten te creëren. Houd er rekening mee dat het personeel kan veranderen.
- Locatie in Londen
De cursus maakt gebruik van de unieke locatie van de campus, Londen, als een van de belangrijkste modesteden ter wereld. In het hart van Londen heb je gemakkelijk toegang tot grote internationale en lokale winkelketens en luxewinkels, zoals Harrods, Selfridges, Harvey Nichols, Bond Street en Savile Row, om er maar een paar te noemen. Je krijgt ook de kans om spannende musea en galerieën te bezoeken, zoals het Victoria and Albert Museum, het Fashion and Textile Museum, Design Museum, Vogue Archives, Museum of Brands, Tate Modern, en nog veel meer, waar je de mogelijkheid hebt om tentoonstellingen te bezoeken, je onderzoeksinteresses na te streven en je toekomstige fashion business netwerk te observeren en op te bouwen (afhankelijk van extra kosten).
- Bereid je voor op je toekomst
Je krijgt de kans om te netwerken met werkgevers en je CV op te bouwen. Mocht je je eigen bedrijf willen starten, dan bieden we via onze Enterprise Hub advies en ondersteuning bij het opstarten van een bedrijf. MBA-studenten hebben ook de mogelijkheid om een optionele module Ondernemerschap te volgen en deel te nemen aan ons Professional Development Programme, dat is ontwikkeld in samenwerking met specialisten op het gebied van bedrijfsleren en -ontwikkeling om je te helpen belangrijke competenties in de sector te ontwikkelen.
toelatingen
leerplan
Je belangrijkste studieonderwerpen zijn:
- Het identificeren van wereldwijde en lokale markttrends
Leiders moeten reageren op de verandering die inherent is aan mode. Het vermogen om snelle verschuivingen in consumentenbehoeften en ontwerperssmaken te identificeren en erop te reageren is cruciaal voor duurzaam succes. - Verandering en leiderschap
Deze veranderende microtrends, gecombineerd met snel veranderende macrovraagstukken (wereldeconomie, beschikbaarheid van grondstoffen, digitaal ondernemen, milieuzorgen en geopolitiek), vereisen dat modeleiders de onvermijdelijkheid van verandering accepteren en ermee omgaan. Daarnaast moeten ze flexibel zijn in hun aanpak en besluitvorming. - Profileren van consumenten en merken
Mode omvat elke mogelijke socio-demografie en elke cultuur. Leiders moeten de juiste klanten voor hun merken identificeren, begrijpen en met hen communiceren in een tweerichtingsgesprek waarbij zowel geluisterd als geïnformeerd wordt om een sterke commerciële onderneming te behouden. - Duurzaamheid en toekomstige verbeteringen
Mode is de tweede grootste industriële vervuiler, na olie. Leiders in de mode moeten daarom oplossingen vinden om het milieu, de hulpbronnen, de mensen en de industrie zelf te beschermen. De consumptie van luxe- en modeproducten is de belangrijkste focus om de complexiteit van de toeleveringsketen te begrijpen en om de toekomst van deze toeleveringsketen voor toekomstige generaties te bouwen.
modules
- Leiderschap naar meesterschap van het leiden van jezelf en mondiale culturen
- Marketing in een mondiaal tijdperk
- Wereldwijde markttrends en strategische modebranding
- Leiderschap op weg naar meesterschap in het leiden van verandering en inclusiviteit
- Ondernemerschap en innovatie
- Modemerk Immersion: Retail, Financiën en Risicomanagement
- Onderzoeksmethoden
- Eindproject - kies uit een van de volgende opties:
- Stage Consulting Project
- Proefschrift
- Ondernemerschap Businessplan
- Stage Consulting Project
- Proefschrift
- Ondernemerschap Businessplan
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
Na succesvolle afronding van deze cursus kunt u:
- De invloed van complexe, dynamische en contextuele krachten op wereldwijde modeorganisaties inschatten en hierop adequaat reageren: inclusief rechtssystemen; ethische, economische, ecologische, sociale en technologische factoren; internationale modetrends en corporate governance.
- Voer een kritische analyse uit van de wereldwijde modemarkten en -klanten: de trends in de ontwikkeling en werking van markten voor modebronnen, -goederen en -diensten; verwachtingen van klanten en belanghebbenden, service en oriëntatie.
- Pas concepten en processen efficiënt toe op de ontwikkeling en marketing van modeproducten en/of -diensten; het beheer van middelen en activiteiten in de wereldwijde mode-industrie.
- Evalueer kritisch de beschikbare opties voor de financiering van de mode-onderneming of andere vormen van organisaties: bronnen, gebruik en beheer van financiën; gebruik van boekhouding voor management- en financiële rapportagetoepassingen.
- Houdt zich bezig met het management en de ontwikkeling van mensen binnen modeorganisaties: organisatietheorie, gedrag, arbeidsrelaties, personeelsmanagement en verandermanagement.
- Pas op professionele wijze een scala aan onderzoeksmethoden toe, zowel kwalitatief als kwantitatief, en evalueer hun sterke en zwakke punten bij het werken met informatie en het evalueren van opties in een onzekere organisatorische omgeving in de mode-industrie.
- Maak efficiënt gebruik van de relevante mode-informatiesystemen en -technologieën en evalueer hun impact op de communicatie van organisaties binnen een internationale kenniseconomie.
- Ontwikkel en pas passende bedrijfsprocessen en strategieën toe binnen een veranderende wereldwijde modecontext, waarbij rekening wordt gehouden met de belangen van belanghebbenden.
Waar onze afgestudeerden werken
Eerdere afgestudeerden van deze opleiding hebben een goed ontwikkeld analytisch vermogen, strategisch denken en communiceren, effectieve besluitvorming en zijn goed toegerust om de leiderschapsuitdagingen van vandaag en morgen aan te gaan. U kunt na het afstuderen een succesvolle carrière opbouwen in een reeks disciplines binnen de mode, waaronder kledingproductie, de toeleveringsketen, inkoop, reclame, modedetailhandel, retailmanagement, financiën, merkbeheer, visuele merchandising, digitale communicatie, marketing, PR, publiceren, journalistiek, IT, evenementenproductie of consultancy. U kunt ervoor kiezen om in loondienst te gaan of uw eigen bedrijf te starten.
Oud-studenten hebben interessante carrières gehad bij toonaangevende merken zoals Ralph Lauren, Hermes, Net-a-Porter, Karlo Otto PR, Louis Vuitton, Fortnum & Mason, Uniqlo, Coach en warenhuis Emporium, om er maar een paar te noemen, in Europa, Japan, China en Thailand.