
Gemengde online MBA
Halifax Regional Municipality, Canada
DUUR
2 up to 7 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Deeltijd
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Vraag de vroegste startdatum aan
COLLEGEGELD
Vraag collegegeld aan
STUDIE FORMAAT
Blended, Afstand leren
Invoering
Dalhousie's Blended Online MBA is ontworpen voor drukke professionals in het midden van de carrière en stelt studenten in staat om hun carrière op hun eigen voorwaarden voort te zetten door middel van programma's. Omdat 90% van het programma asynchroon online wordt afgeleverd, kunt u leren waar u ook bent zonder dat u drastische veranderingen in uw persoonlijke of professionele leven hoeft aan te brengen. Voltooi de rest van het programma in intensieve sessies van twee tot vijf dagen aan het einde van elk academisch semester in geselecteerde steden in heel Canada, waar je rijke contacten onderhoudt met je klasgenoten, professoren en instructeurs.
Krijg meer autonomie over uw leerervaring door dit deeltijdprogramma in slechts drie en een half jaar tot wel zeven jaar te voltooien, waardoor u de flexibiliteit krijgt die u nodig hebt om uw leerbehoeften in evenwicht te brengen met uw levensstijl en huidige professionele verantwoordelijkheden.
Het Blended Online MBA-curriculum is ontwikkeld en wordt geleverd door academici en financiële dienstverleners en leiderschapsexperts van wereldklasse die nauw samenwerken met werkgevers en brancheverenigingen, waardoor studenten de kans krijgen zich te specialiseren in financiële dienstverlening of leiderschap.
Onze faculteit en staf
Onze hoogleraren zijn zeer toegankelijk en zijn vernieuwers en beïnvloeders in hun vakgebied. Ze streven naar baanbrekend onderzoek en door leiderschap dat informeert wat ze onderwijzen en een echte impact heeft op bedrijven in concurrerende industrieën over de hele wereld.
Door met hen samen te werken, leer je van experts uit de industrie die praktijkervaring naar de klas brengen, je leren hoe je prestaties kunt optimaliseren, duurzaamheid winstgevend kunt maken en kunt managen vanuit een mondiaal perspectief.
Onze faculteit heeft vele boeken geschreven, bewerkt of mede-bewerkt, evenals ontelbare hoofdstukken en artikelen. Ze zijn lid geweest van en hebben zitting gehad in een breed scala aan besturen en beroepsverenigingen, en velen hebben onderwijsprijzen ontvangen.
Naast onze faculteit zetten de medewerkers van het Blended Online MBA-programma zich in om u tijdens uw afstudeertraject te ondersteunen.
accreditatie
De Blended Online MBA wordt beheerd door Dalhousie's Rowe School of Business, die is geaccrediteerd door AACSB International. Slechts 5% van 's werelds business schools heeft deze onderscheiding.
Galerij
Ideale studenten
De ideale kandidaat voor dit Pathway van ons MBA-programma is een werkende professional in het midden van de carrière die zijn of haar carrière vooruit wil helpen. Het is vereist dat aanvragers meer dan 5 jaar relevante professionele werkervaring hebben.
Hoewel dit programma openstaat voor zowel binnenlandse als internationale studenten, is het vanuit het perspectief van de studentenervaring ideaal dat kandidaten in Canada wonen.
We vragen dat internationale aanvragers het volgende overwegen voordat ze zich aanmelden voor ons programma:
- Dit programma wordt aangeboden in een parttime Online/Blended-model en is geen programma op de campus.
- Dit omvat synchrone online live lessen die plaatsvinden na 18:00 uur AST (let op: Canadese tijdzone is van toepassing).
- De meeste studenten wonen in Canada. Groepswerk maakt een aanzienlijk deel uit van het curriculum en de resultaten en vindt 's avonds plaats in Canadese tijdzones.
- Elke cursus omvat aan het einde een verplichte persoonlijke intensieve sessie van 2-3,5 dagen , gelegen in een stad in heel Canada (Vancouver, Calgary, Toronto, Halifax). Het boeken van reizen, accommodatie en alle daarmee samenhangende kosten zijn de verantwoordelijkheid van de student.
- Niet alle cursussen worden elk semester of in elke stad aangeboden en vaak moeten studenten wachten op het volgende semester voordat ze een cursus kunnen volgen die nodig is voor de voltooiing van hun programma.
- Internationale studenten betalen een extra vergoeding bovenop het reguliere collegegeld en collegegeld, waardoor elke cursus ongeveer $ 5000 CAD bedraagt.
- De vergoedingsstructuur voor dit programma biedt studenten geen volledige toegang tot Dalhousie-diensten
- Houd er rekening mee dat dit programma internationale studentenniet kwalificeert om in aanmerking te komen voor een postdoctorale werkvergunning en dat internationale studenten mogelijk niet in aanmerking komen om in Canada te werken terwijl ze het programma volgen.
- Het is de verantwoordelijkheid van de student om tijdig de benodigde studievisa en verlengingen etc. aan te vragen , vooral voordat zijn visum verloopt, zodat hij/zij door kan gaan met het programma.
toelatingen
leerplan
Core Curriculum
Students within this Pathway develop a diverse set of fundamental business skills through our core curriculum. The Dalhousie edge is its blended online learning model which allows for the flexibility of online learning while providing the opportunity to develop rich personal connections with your classmates through face-to-face intensives.
Core Course Intensives
Studenten brengen aan het einde van elk semester 2 tot 3,5 dagen door op locaties zoals Halifax, Toronto, Calgary of Vancouver in een intensieve sessie, waarbij ze persoonlijk samenkomen met hun klasgenoten en de professor. Activiteiten en doelen van intensives kunnen variëren, afhankelijk van de aard van de klas en de instructeur. Het kan gaan om lezingen, presentaties, simulaties, groepsactiviteiten, individuele opdrachten en gastsprekers.
Core Courses
Quantitative Decision Making for Managers
This course will introduce students to some basic quantitative techniques used to solve business problems. The course is designed to provide an understanding of techniques that are based on statistical concepts and decision analysis. Topics include descriptive statistics, statistical sampling, statistical inference, regression modelling, linear programming, risk analysis, and decision-making with probabilities. In addition, students will learn and practice how to use Microsoft Excel to employ these techniques. Group case studies and class discussions prepare students to be real problem-solvers.
Business Microeconomics
Domestic and international markets, government policy, and central bank decisions present opportunities, challenges, and threats to the operating and competitive decisions of business owners, managers, and investors. The main objective of this course is to provide a concise treatment of the fundamentals of economics, as the study of how economic agents allocate scarce resources to satisfy their unlimited wants in a modern market economy such as Canada.
Accounting for Managers
This course introduces the principles and practices used to process and communicate financial information about an organization to various stakeholders. To be a competent manager, you must have some degree of accounting literacy and a critical appreciation of the subject. A portion of this course examines the challenges of financial accounting and is focused on understanding and interpreting financial statements. The other portion of the course explores the use of accounting information to assist managers with internal decision making. This is a user-oriented course that emphasizes hands-on exploration, analysis, and evaluation of accounting concepts. We will use Microsoft Excel, cases, and real financial statements during this class.
Marketing Management
Marketing Management goes beyond an Introductory marketing course and focuses on the fundamental marketing strategy concepts and frameworks. Current and relevant strategic issues in marketing will be covered. In many instances, students are asked to assume the role of a marketing manager, critically examine marketing scenarios, and suggest appropriate marketing strategies. Marketing Management provides the student with an introduction to the practical application of marketing theory and practice. Topics covered within the course include, but are not limited to, identifying target markets, building customer relationships, building strong brands, and designing and building communication and promotion strategies.
Financial Management
This course is designed to provide the student with a broad overview of the analysis, techniques and knowledge needed to perform the central tasks and make the main decisions required of a corporate financial manager. The core topics covered are Capital Analysis (what something is worth), Capital Budgeting (what investments to make), Capital Structure (how to raise the money for investment), Working Capital Management, (management of day-to-day cash flows) and Financial Risk Management, (managing uncertainty). To support and supplement the discussion of these central themes, the course will also cover Corporate Governance, Triple Bottom Line, Structure of Financial Markets, Financial Statement Analysis, Fixed Income Mathematics, Monte Carlo Simulation, and International Finance.
Mangement Skill Development
Focused primarily on skill set development, this course provides the student with an introduction to the practical application of theory in managing people for success, all within the context of the external and organizational forces that impact management. We will address specific organizational behaviour and general management knowledge requirements for today’s managers and focus on enhancing the student’s capacity for creative application of that knowledge to achieve success. In particular, the course builds the student’s qualitative managerial skills and the student’s ability to reason from both qualitative and quantitative information as a means for integrating knowledge with other MBA courses.
Operations Management
All managers should be familiar with the key concepts and techniques related to the production function of an organization regardless of their areas of responsibilities. Operations Management can broadly be defined as the design, operations, and improvement of the systems that create and deliver the firm’s primary products and services. It is therefore a discipline that is critical to the sustainability of all organizations focusing on managerial issues of the operations. The course covers the key concepts and the latest developments in the field.
Management Information Systems
In today's environment, it is essential that business managers & executives understand the basic concepts of contemporary information systems (IS), how IS are managed as well as their potential effects on organizations. To this end, this course is designed to provide MBA students with a fundamental understanding of key IT issues with the belief that these individuals will be the primary decision-makers in major IT initiatives and investments. Therefore, it is necessary to provide future managers with the basic knowledge required for effective IT-related decision-making.
International Business
This course provides a survey treatment of international businesses that will benefit all MBA students and build a foundation for those proposing future study in this area. For students not going on in the field, it provides the tools needed to manage the interdependence between domestic and international markets.
Strategic Management
This course focuses on the formulation and implementation of strategy. Specific topics include: the management of strategy and organization structure, leadership, organizational culture, and large-scale organizational change. Students are exposed to a wide variety of organizations through case discussions, a case assignment, and a final case examination. In addition, students will have the opportunity to conduct a detailed study of a partner organization through the Make a Difference (MAD) group project.
Electives
n addition to the core curriculum students in this Pathway complete 9 credit hours of specialized electives. Elective classes are designed to take your knowledge to the next level. The Dalhousie MBA program currently offers electives in six specialized areas. Students may choose electives from any of the specialized areas or combine MBA electives with graduate offerings from programs within and outside of Faculty of Management.
Areas of Specialization
- Finance
- Leadership
- Entrepreneurship and Innovation
- Enterprise Analytics
- Marketing
- Strategy
Programma collegegeld
accreditaties
Waarom studeren aan Dalhousie University
Onze faculteit
Onze hoogleraren zijn zeer toegankelijk en zijn vernieuwers en beïnvloeders in hun vakgebied. Ze voeren baanbrekend onderzoek uit en hebben, dankzij leiderschap dat bepaalt wat zij onderwijzen, een reële impact op het bedrijfsleven in concurrerende industrieën over de hele wereld.
Als u met hen samenwerkt, krijgt u te maken met experts uit de sector die echte werkervaring naar de klas brengen, u leren hoe u de prestaties kunt optimaliseren, duurzaamheid winstgevend kunt maken en kunt beheren vanuit een mondiaal perspectief.
Onze faculteit heeft vele boeken geschreven, geredigeerd of mede-redacteur, evenals ontelbare hoofdstukken en artikelen. Ze zijn lid geweest van en hebben zitting gehad in een breed scala aan besturen en verenigingen, terwijl ze vele onderwijsprijzen hebben ontvangen.
Ontdek onze faculteitsprofielen
De Dalhousie-gemeenschap
Dalhousie is gevestigd in Halifax, Nova Scotia aan de oostkust van Canada en heeft al meer dan 200 jaar uitmuntend onderwijs. In 2018 viert het zijn 200ste verjaardag. Als een van Canada's Research Intensive U15 Institutions beschikt de universiteit over meer dan $135 miljoen aan onderzoeksbeurzen, 49 Canada Research Chairs , en vanaf december 2021 93 Rhodes Scholars.
Dalhousie is een grote gemeenschap en heeft meer dan 20.000 studenten uit meer dan 115 landen en een sterk alumninetwerk van meer dan 150.000 afgestudeerden.
