MBA Internationaal Management - Bedrijfsstrategie
DUUR
3 Semesters
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Vraag de vroegste startdatum aan
COLLEGEGELD
EUR 9.600
STUDIE FORMAAT
Op de campus
Invoering
Grijp de kans om essentiële strategische competenties onder de knie te krijgen die slimme en duurzame besluitvorming mogelijk maken om bedrijfswaarde op de lange termijn te creëren. In een zeer interactieve en internationale omgeving leer je over klassieke en innovatieve strategiemethoden, zoals de 5 krachten van Porter, scenario-ontwikkeling en het toekomstwiel. Bovendien draag je bij aan het creëren van psychologische veiligheid in de cursus, omdat het een open, respectvolle, creatieve en effectieve leeromgeving mogelijk maakt. De ESB MBA in Business Strategy helpt u uw strategische denkvaardigheden te verbeteren en uw ideeën uitvoerbaar te maken door middel van kritische en op data gebaseerde analyses, overtuigende communicatie en door uitstekend teamwerk.
Galerij
Ideale studenten
Afgestudeerden in alle disciplines kunnen worden ingeschreven als zij na het behalen van hun bachelordiploma minimaal twee jaar beroepservaring hebben. Afgestudeerden in techniek, natuurwetenschappen of geesteswetenschappen zullen afgestudeerde kwalificaties behalen om hun carrièremogelijkheden te vergroten.
toelatingen
leerplan
ECTS: 90
Vier van de tien specialisaties
Kernmodules: semester 1/ wintersemester (oktober tot februari)
- Zakendoen in cijfers: boekhouding en financiën
- Het beheren van vraag en aanbod
- Strategie voor de toekomst
- Het beheren van mensen en cultuur
- Juridische managementkaders
- Duits 1 / Zakelijke taal 1
- Duits 2 / Zakelijke taal 2
- Bedrijfsonderzoeksmethoden
- Bedrijfsplaatsing en projectrapport
- Masterproef
Keuzevakken: semester 2/ zomersemester (maart tot juli)
- Lean ondernemingsbeheer
- Onderhandelen over de grenzen heen
- Internationaal verkoopmanagement
- Datagestuurde marketing
- Diversiteit, gelijkheid en inclusie (DEI) benutten als organisatorische drijfveren
- Gegevensanalyse en besluitvorming
- Duurzaamheidsdynamiek
- Organisatie- en bedrijfstransformatie
- Bedrijfsmodellen voor een circulaire economie
- Strategiecreatie en -uitvoering
IN-Company Project: Zomervakantie/ semester 3/ wintersemester (augustus t/m november)
Verplichte module
- Strategie en ondernemen
- Het beheren van vraag en aanbod
- Economisch en juridisch bestuur
- Boekhouding en financiën
- Organisatorisch gedrag
electieve
- Internationaal technologiemanagement
- Internationale marketing en verkoop
- Internationale strategie en bedrijfsontwikkeling
- Vier van de tien specialisaties
Masterproef: semester 3/ wintersemester (november tot februari)