MBA Internationaal management voltijds
ESB Business School
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Reutlingen, Duitsland
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 semesters
Tempo
Full time
Collegegeld
Informatie aanvragen
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Invoering
Een allesomvattende managementtoolkit voor toekomstige leidinggevenden in veranderlijke en mondiale markten
De International Management Full-Time MBA is met name gericht op afgestudeerden van technische, wetenschappelijke en academische studierichtingen zoals engineering, natuurwetenschappen en geesteswetenschappen voor management- en leiderschapstaken op het gebied van internationaal zakendoen.
Toegangspoort tot de Duitse industrie nog voor het afstuderen
Bouw en verfijn zakelijke, management- en leiderschapsvaardigheden in de kortst mogelijke tijd en pas ze toe in een bedrijfsplaatsing naar keuze.
Internationaal gericht
De inhoud van het programma is gericht op een internationale carrière; volledig in het Engels studeren terwijl je tegelijkertijd Duits leert.
Galerij
Ideale studenten
Afgestudeerden in alle disciplines kunnen worden ingeschreven als zij na het behalen van hun bachelordiploma minimaal twee jaar beroepservaring hebben. Afgestudeerden in techniek, natuurwetenschappen of geesteswetenschappen zullen afgestudeerde kwalificaties behalen om hun carrièremogelijkheden te vergroten.
toelatingen
leerplan
studierichting
Duur: 3 semesters
ECTS: 90
Vier van de tien specialisaties
Kernmodules: semester 1/ wintersemester (oktober tot februari)
- Zakendoen in cijfers: boekhouding en financiën
- Het beheren van vraag en aanbod
- Strategie voor de toekomst
- Het beheren van mensen en cultuur
- Juridische managementkaders
- Duits 1 / Zakelijke taal 1
- Duits 2 / Zakelijke taal 2
- Bedrijfsonderzoeksmethoden
- Bedrijfsplaatsing en projectrapport
- Masterproef
Keuzevakken: semester 2/ zomersemester (maart tot juli)
- Lean ondernemingsbeheer
- Onderhandelen over de grenzen heen
- Internationaal verkoopmanagement
- Datagestuurde marketing
- Diversiteit, gelijkheid en INclusie (DEI) benutten als organisatorische drijfveren
- Gegevensanalyse en besluitvorming
- Duurzaamheidsdynamiek
- Organisatie- en bedrijfstransformatie
- Bedrijfsmodellen voor een circulaire economie
- Strategiecreatie en -uitvoering
IN-Company Project: Zomervakantie/ semester 3/ wintersemester (augustus t/m november)
Verplichte module
- Strategie en ondernemen
- Het beheren van vraag en aanbod
- Economisch en juridisch bestuur
- Boekhouding en financiën
- Organisatorisch gedrag
electieve
- Internationaal technologiemanagement
- Internationale marketing en verkoop
- Internationale strategie en bedrijfsontwikkeling
- Vier van de tien specialisaties
Masterproef: semester 3/ wintersemester (november tot februari)