MBA International Management - Datagestuurde marketing
Reutlingen, Duitsland
DUUR
3 Semesters
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Vraag de vroegste startdatum aan
COLLEGEGELD
EUR 9.600
STUDIE FORMAAT
Op de campus
Invoering
De ESB MBA aan de Universiteit van Reutlingen biedt een boeiende mix van theoretische kennis en praktische vaardigheden om toekomstige marketingleiders uit te rusten. Studenten leren een breed scala aan onderwerpen, van de grondbeginselen van digitale marketing tot toepassingen van kunstmatige intelligentie, door middel van interactieve lesmethoden, samenwerking in projecten en praktijkvoorbeelden. Dit omvat het verwerven van expertise op het gebied van statistische analyse om problemen te begrijpen, het ontwikkelen van concrete datagestuurde oplossingen en het mogelijk maken van effectieve communicatie met belanghebbenden. MBA-afgestudeerden zullen geen problemen hebben met het aanpakken van complexe marketinguitdagingen door datagestuurde marketing te gebruiken om weloverwogen beslissingen te nemen en ethische praktijken te bevorderen.
Galerij
Ideale studenten
Afgestudeerden in alle disciplines kunnen worden ingeschreven als zij na het behalen van hun bachelordiploma minimaal twee jaar beroepservaring hebben. Afgestudeerden in techniek, natuurwetenschappen of geesteswetenschappen zullen afgestudeerde kwalificaties behalen om hun carrièremogelijkheden te vergroten.
toelatingen
leerplan
ECTS: 90
Vier van de tien specialisaties
Kernmodules: semester 1/ wintersemester (oktober tot februari)
- Zakendoen in cijfers: boekhouding en financiën
- Het beheren van vraag en aanbod
- Strategie voor de toekomst
- Het beheren van mensen en cultuur
- Juridische managementkaders
- Duits 1 / Zakelijke taal 1
- Duits 2 / Zakelijke taal 2
- Bedrijfsonderzoeksmethoden
- Bedrijfsplaatsing en projectrapport
- Masterproef
Keuzevakken: semester 2/ zomersemester (maart tot juli)
- Lean ondernemingsbeheer
- Onderhandelen over de grenzen heen
- Internationaal verkoopmanagement
- Datagestuurde marketing
- Diversiteit, gelijkheid en inclusie (DEI) benutten als organisatorische drijfveren
- Gegevensanalyse en besluitvorming
- Duurzaamheidsdynamiek
- Organisatie- en bedrijfstransformatie
- Bedrijfsmodellen voor een circulaire economie
- Strategiecreatie en -uitvoering
IN-Company Project: Zomervakantie/ semester 3/ wintersemester (augustus t/m november)
Verplichte module
- Strategie en ondernemen
- Het beheren van vraag en aanbod
- Economisch en juridisch bestuur
- Boekhouding en financiën
- Organisatorisch gedrag
electieve
- Internationaal technologiemanagement
- Internationale marketing en verkoop
- Internationale strategie en bedrijfsontwikkeling
- Vier van de tien specialisaties
Masterproef: semester 3/ wintersemester (november tot februari)