
MBA in protocol, creatie, ontwerp en evenementenbeheer
DUUR
1 Years
TALEN
Spaans
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Vraag de vroegste startdatum aan
COLLEGEGELD
Vraag collegegeld aan
STUDIE FORMAAT
Op de campus
Invoering
De MBA in PROTOCOL, CREATIE, ONTWERP EN BEHEER VAN EVENEMENTEN , van de Escuela Internacional de Protocolo is een zeer competitief programma dat de student voorbereidt en professioneel in staat stelt om de creatie, het ontwerp en het beheer van evenementen en institutionele relaties te ontwikkelen.
Se desarrolla este programa, en base al crecimiento del sector que todas las previsiones indican con el consiguiente aumento del presupuesto que las organizaciones destinarán a la creación de eventos corporativos.
Momenteel heeft de overgrote meerderheid van de bedrijven behoefte aan de figuur van een expert op het gebied van institutionele relaties en evenementenorganisatie, gericht op zakelijk management en bereid om deel uit te maken van raden van bestuur en stuurgroepen.
Dit programma beantwoordt aan een zeer belangrijke vraag van evenementenprofessionals, niet alleen bij grote bedrijven, maar ook bij middelgrote en kleine bedrijven.
Het is ontwikkeld in 60 ECTS Credits en is gericht op praktische inhoud die is ontworpen om de ondernemerszin en het beslissende karakter te ontwikkelen.
Het is bedoeld voor mensen die training zoeken in het creëren, ontwerpen en beheren van elk type evenement, en zich ontwikkelen tot leiders met een strategische visie en ondernemend initiatief, op verschillende niveaus van organisaties.
Het programma ontwikkelt, als onderscheidend element van andere studies van dit type, niet alleen de traditionele technieken voor het creëren, ontwerpen en beheren van evenementen, maar ook de kennis van de parameters die de activiteiten met betrekking tot de organisatie van evenementen zullen configureren, zoals hierboven geïdentificeerd alle drie Duidelijke trends die in programma’s moeten worden opgenomen:
- BEDRIJFSWAARDEN
In de eerste plaats de prominentie die de behandeling van professionele ontwikkeling niet alleen binnen het recht zal krijgen, maar ook binnen de ethiek, waarden en sociale verantwoordelijkheid die de instelling ontwikkelt, waarbij de professional wordt betrokken bij de ontwikkeling van die waarden. - NIEUW PUBLIEK EN NIEUWE BERICHTEN
Studies zijn gericht op aanpassing aan een nieuwe generatie consumenten met nieuwe kenmerken, behoeften en eisen die een overtreffende trap hebben op de transformaties van bedrijven. - HET GEBRUIK VAN MOBIELE APPS BIJ EVENEMENTEN
Kennis van dit soort technologieën zal worden ontwikkeld als een manier om de wereldwijde communicatie uit te breiden en deelnemers met elkaar te verbinden om de betrokkenheid van deelnemers te optimaliseren.
Differentiële aspecten
- Het is de eerste masteropleiding die uitgebreide training biedt op het gebied van marketingprotocol, reclame, public relations en communicatie, bij de organisatie van evenementen.
- De faculteit bestaat in gelijke mate uit gespecialiseerde docenten en actieve professionals, die een dubbele visie, academisch en praktisch, op de inhoud bieden.
- Het professionele en internationale profiel van de studenten van dit programma betekent dat de netwerkmogelijkheden exponentieel toenemen.
- Het platform waarop de master wordt ontwikkeld, biedt de nieuwste innovaties op het gebied van online lesgeven, beschikt over een veelheid aan middelen om de onderwijservaring te vergemakkelijken en biedt constante monitoring van de student.
- Er worden verschillende masterclasssessies gegeven waarin prestigieuze professionals de syllabus toelichten en hun uitgebreide ervaring delen.
Vaardigheden en competenties
De student verwerft de nodige tools, vaardigheden en capaciteiten om de nodige beslissingen te kunnen nemen in het hele proces van het organiseren van een evenement, vanaf het begin en de implementatie tot het beheer van het post-evenement, door het leren van specifieke onderwerpen van creatie, ontwerp en management van evenementen en transversale onderwerpen waarmee u de noodzakelijke functies kunt ontwikkelen die bij een evenement moeten worden toegepast op het gebied van strategische marketing, management, bedrijfscommunicatie, protocol en alle gerelateerde disciplines op het gebied van communicatie.
Het gaat erom studenten te voorzien van transversale kenniswapens die hun eigen specialisatie overstijgen in de noodzaak om in coördinatie met de rest van de afdelingen op het gebied van institutionele communicatie te werken door de ontwikkeling van bedrijfsevenementen.
Hun hoofddoel is het ontwikkelen van een reeks competenties, vaardigheden en attitudes van studenten voor de uitoefening van hun functie van coördinatie en management van teams bij de ontwikkeling van evenementenbeheer, altijd vanuit een globale visie op de algemene doelstellingen van het bedrijf het helpen van het algemeen management bij het optimaliseren van de bedrijfsresultaten.
Door de ontwikkeling van de verworven kennis zal een reeks vaardigheden en competenties worden verbeterd die het mogelijk maken om de vaardigheden en competenties die overeenkomen met de intrinsieke kennis van het bedrijf te combineren met de vaardigheden en competenties die overeenkomen met het omgaan met mensen op het gebied van onderhandeling, communicatie en leiderschap zelf en al die vaardigheden en vaardigheden die ze nodig hebben. zijn noodzakelijk voor de creatie, het ontwerp en het beheer van bedrijfsevenementen.
-Zichtbaarheid en strategie:
Krijg een duidelijk beeld van wat het momenteel is, en wees duidelijk over het mondiale bedrijfs- en communicatieplan om volgens gemeenschappelijke doelstellingen te werken
-Beoordeling van informatie:
Beheers de werking van alle interne informatiesystemen, marktonderzoekstechnieken en alle beschikbare interne en externe bronnen om te weten waar u moet zoeken om informatie vast te leggen. Contacten op hoog niveau, werknetwerken, gezinsleven, vriendschappen, publicaties, enz. moeten uw middelen zijn voor voortdurende kennis die de visie opnieuw bevestigen of vormgeven.
-Inzicht in de zakelijke en mondiale visie:
Ken perfect alle bijzonderheden van het bedrijf en de technieken en methodologieën om de strategische kaart van het evenement te ontwikkelen, qua ontwerp en de onderdelen die zullen worden beïnvloed. U moet over een mondiaal denken beschikken, waardoor u de organisatie kunt zien in relatie tot alle onderdelen waaruit de organisatie intern bestaat en waarmee zij extern in verband staat.
-Behandeling van mensen:
Teams aansturen en aansturen zodat hun leden hun doelstellingen bereiken, de nodige motivatie hebben en zich als mens en professional kunnen ontwikkelen.
-Communicatie:
Beheers zowel communicatietechnieken als effectieve presentatietechnieken. Communicatieve vaardigheden zijn fundamenteel.
-Onderhandelingstechnieken
Bereik een hoog onderhandelingsvermogen, door middel van de nodige technieken om de beste resultaten te bereiken in de relaties tussen de verschillende doelgroepen die door het evenement worden beïnvloed.
-Project Ontwikkeling:
In staat zijn de gedefinieerde strategieën te implementeren en uit te voeren
-Evaluatie en controle:
Zet managementcontrolesystemen op voor de ontwikkeling van functies en voor de evaluatie van resultaten.
-Persoonlijke vaardigheden:
Vaardigheden ontwikkelen die verband houden met emotionele intelligentie (zelfkennis, zelfbeheersing en zelfmotivatie) en sociale intelligentie (vertrouwen in de groep, inbreng van ervaring, actief luisteren, enz.)
-Evolutie en verandering:
Weet hoe u veranderingen in externe en interne omgevingen en de mogelijke crises die door deze veranderingen worden veroorzaakt, op de juiste manier kunt beheren.
-Eigen acteerstijl:
Creëer uw eigen leiderschapsstijl waarmee u mensen kunt motiveren en verenigen voor hetzelfde doel.
Programa
Module 1: Ontwerp, creatie en planning van evenementen - 6 ECTS-
- De briefing
- Creatividad e innovación para eventos
- Planificación estratégica
- Gestión de Proyectos
- Gestión del tiempo
- Business plan
Module 2: Regie en management van bedrijfsevenementen – 8 ECTS
- Fundamentos de Economía
- Habilidades directivas
- Liderazgo y Gestión de equipos
- Beheer op basis van doelstellingen
- Coaching
- RSC y Sostenibilidad
- Formación de portavoces
Module 3: Globaal communicatiemanagement voor evenementen - 4 ECTS-
- Algemene communicatietheorie
- De persdienst op evenementen
- De media op evenementen
Module 4: Marketing op evenementen - 3 ECTS
- Marketing para eventos
- Behandeling van markten
- Het bedrijfsimago op evenementen
Module 5: Reclame en public relations op evenementen - 3 ECTS
- Public Relations op evenementen
- Reclame en evenementen
- Behandeling van het publiek
- Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Module 6: Organisatieprotocoltechnieken - 6 ECTS
- Concepto de Protocolo
- Tratamiento del anfitrión
- Las presidencias
- Sistemas de ordenación
- Tipos de mesas
- El Programa y sus técnicas
Module 7: Protocol en gebeurtenissen -8 ECTS
- Legislación protocolaria
- Protocolo Oficial
- Protocolo de empresa
- Protocolo social e imagen personal
- Restauración y Catering
- Protocolo Internacional
- Protocolo Militar
Module 8: Organisatie van gewone evenementen – 5 ECTS
- Inauguraciones
- Recibimientos y recepciones
- Conferencias
- Presentaciones de productos
- Organización de Cumbres
- Las primeras piedras
- Los presupuestos
- Organización de Congresos
Module 9: Management en praktische uitvoering van evenementen – 10 ECTS
- Escenografía y Puesta en escena
- Productie van evenementen
- Catering op evenementen
- Taller de Eventos oficiales
- Taller de Eventos corporativos
- Taller de Eventos culturales
- Taller de Eventos deportivos
Module 10: Externe professionele stages -5 ECTS
Inhoud:
De stages zijn verplicht en worden uitgevoerd bij evenementenorganisatie-, protocol- en communicatiebedrijven, evenals in de overeenkomstige afdelingen van zowel openbare instellingen als particuliere bedrijven. Deze stages worden begeleid door een professionele docent in het bestemmingsbedrijf en een academische docent op de school.
Module 11: Mastereindproject - 6 ECTS
Modalidades de estudio
Los programas se desarrollan de manera modular con el fin de hacerlos más legibles y manejables en la evolución lógica del proceso de aprendizaje y la metodología de estudio se basa en tres cuestiones fundamentales:.
B-LEARNING
Se establece un sistema combinando la enseñanza presencial en las aulas con el trabajo en línea en donde el alumno adapta el estudio a sus circunstancias particulares de tiempo, lugar y espacio de trabajo.
Het is een hybride leerproces waarbij de leraar bij face-to-face werk de inhoud uitlegt, het werk organiseert, vraagt om de ontwikkeling van taken, axioma’s voorstelt, twijfels oplost, enz. Dit alles wordt gecombineerd met online werk waarbij onderzoek wordt aangemoedigd om taken uit te voeren, hetzij individueel, hetzij door middel van samenwerking, waardoor hun capaciteiten worden ontwikkeld en voortdurende zelfevaluatiecontroles worden uitgevoerd.
DE CASE-METHODE
De casusmethode, geïnitieerd aan de Harvard Universiteit, lijkt de noodzaak voor studenten om reële situaties onder ogen te zien en beslissingen te nemen, acties te evalueren, weloverwogen oordelen te vellen, enz.
Het is een actieve leertechniek, gericht op het onderzoek door de student van een reëel en specifiek probleem, dat de student helpt de basis voor inductieve studie te verwerven.
Het vertrekt vanuit de definitie van een specifiek geval, zodat de student de volledige context en de variabelen die in het geval betrokken zijn, kan begrijpen, kennen en analyseren.
De doelstellingen van deze techniek zijn:
- Train toekomstige professionals die in staat zijn om voor elk specifiek probleem de deskundige, persoonlijke oplossing te vinden, aangepast aan de gegeven sociale, menselijke en juridische context.
- Werk vanuit een professionele aanpak aan de problematiek van een specifieke omgeving.
De professionele benadering is gebaseerd op een reëel probleem, met zijn elementen van verwarring, die soms tegenstrijdig zijn, net zoals ze in werkelijkheid voorkomen. Er wordt gevraagd om een professionele beschrijving, die theoretisch goed gefundeerd is, waarbij de specifieke situatie wordt vergeleken met het theoretische model, waarbij de problemen worden geïdentificeerd. eigenaardigheden van de zaak, strategieën voor het oplossen van de zaak voorstellen, de resultaten toepassen en evalueren. - Creëer leercontexten die de constructie van kennis vergemakkelijken en de verwoording, uitleg, contrast en herwerking van ideeën en kennis bevorderen.
Prácticas y bolsa de trabajo
La Escuela Internacional de Protocolo tiene a disposición de los alumnos un servicio de orientación laboral desde el que se gestionan las prácticas educativas y se canalizan las ofertas de empleo que las empresas hacen llegar a la EIP.
Prácticas educativas
De stages zijn bedoeld om de student een uitgebreide opleiding te bieden via een parallel onderwijsprogramma aan de universiteit en in het bedrijf, waarbij theorie en praktijk worden gecombineerd. De MBA in Protocol, Creatie, Design en Event Management omvat 5 ECTS aan stages in het studieplan
La Escuela cuenta actualmente con numerosos convenios firmados con empresas e instituciones públicas , lo que posibilita que cada año todos los alumnos que lo deseen o acrediten tener los conocimientos mínimos requeridos puedan hacer sus prácticas reales en organización de actos y en otras responsabilidades afines a los gabinetes de organización de eventos, marketing, publicidad, comunicación corporativa y relaciones institucionales.
Op dezelfde manier promoot het EIP zijn eigen evenementen die, onder leiding van gekwalificeerde experts, door de studenten zelf worden beheerd, waardoor ze nog een kans krijgen om de echte markt te benaderen. Ten slotte moedigt de school, via haar evenementenorganisatiebedrijf NHV, de deelname aan van studenten als assistenten, junioren, senioren en coördinatoren aan alle evenementen die zij organiseert, wat niet alleen een perfecte aanvulling vormt op hun opleiding, maar ook het begin vormt van hun ontwikkeling. en professionele volwassenheid.
Requisitos de ingreso
Estar en posesión de cualquier licenciatura o diplomatura universitaria, o bien, tener una experiencia profesional mínima de tres años en el área de protocolo, producción y la gestión de eventos en la empresa (plazas limitadas).