
MBA in
MBA digitale marketing en innovatie ESLSCA Business School

Invoering
De 2-jarige MBA in Marketing Digital & Innovation (M1-M2) heeft tot doel ethische managers op te leiden in digitale marketing die in staat zijn om vaardigheden in digitale marketing, bedrijfsontwikkeling en gegevens te verzoenen in een resoluut ondernemende en startende aanpak.
Het onderwijs is opgedeeld in 2 vakken:
Algemeen opleidingstraject:
- Strategie (digitale transformatie, businessmodellen, innovatie, businessplan, consumptiesociologie)
- Business development (commerciële strategie, management, afsluiting, MVO)
- Digitale marketing (webmarketing, beheer, social media content)
- Ondernemerschap en projectmanagement (collectieve financiering, agile projectmanagement, leiderschap, zakelijk Engels)
Beroepsopleiding in 2 specialiteiten:
Growth Marketing Specialiteit met het oog op de complementariteit tussen groeimarketingstrategieën (korte termijn) en die van inbound marketing (lange termijn); In die zin combineert de cursus digitale marketingvaardigheden en data-analyse en testvaardigheden, waarbij de laatste essentieel is voor groeimarketing.
- Klantreis en ervaringsgerichte marketing
- Digitale marketingstrategie
- Groeimarketing
- Gegevensanalyse en testen
Marketing Data Specialty heeft als doel vaardigheden te beheersen in strategie en digitale marketing enerzijds, ontwikkeling, datawetenschap, data-analyse en big data anderzijds om een volledig datapad te garanderen:
- Moderne data- en big data-infrastructuren
- Taal, verkenning en manipulatie van gegevens
- Analytics en datawetenschap
- Gegevensbeheer
De sterke punten van de Digital Marketing & Innovation MBA
De MBA voor digitale marketing en innovatie benadrukt een volledige beheersing van de waardeketen van de digitale economie en combineert een academische en praktische benadering om professionals met multidisciplinaire talenten op te leiden. De training draait om een gemeenschappelijke kern en een specialisatiemodule waarmee onze studenten bepaalde gebieden kunnen verdiepen om zich te oriënteren op beroepen die zeer specifieke vaardigheden vereisen.
De basislessen van de cursus stellen u in staat een gevoel voor leiderschap en loopbaanplanning te ontwikkelen. Met de nadruk op innovatie en de digitalisering van de economie, nodigt deze module studenten uit om projectmanagement op innovatieve manieren te begrijpen. Ze worden uitgenodigd om hun reflecties op te nemen in een logica van financiële waardering en het imago van het bedrijf.
Aan de solide basis die de eerste module biedt, wordt praktische kennis toegevoegd over de implementatie van campagnes, het ontwerpen en maken van websites en communicatie in het digitale tijdperk. De Digital Marketing MBA richt zich op het opleiden van experts op het gebied van digitale strategie die zich volledig bewust zijn van de economische uitdagingen die dit met zich meebrengt. Nieuwe kanalen, inkomende en uitgaande marketing, merkcontentstrategie of zelfs SEO, sociale media, e-commerce, data ... alle onderwerpen met betrekking tot de digitale wereld zijn het onderwerp van cursussen die zijn ontworpen volgens lesmethoden die zijn aangepast aan hun bijzonderheden.
We onderhouden samenwerkingen en partnerschappen met bedrijven die digitale transformatie leiden. Onder hen staan de grootste digitale spelers (waaronder Apple, Microsoft, Adobe, SalesForce, enz.), innovatieve start-ups en de meest erkende specialisten in hun vakgebied aan onze zijde. Zo kunnen we opleidingen aanbieden die even verrijkend als professioneel zijn.
Voordelen:
- Een uitgebreid programma waarmee je de hele waardeketen van de digitale economie onder de knie krijgt, met een precieze focus op marketing en de ondernemersdimensie, gestimuleerd door technologieën die een revolutie teweegbrengen in bedrijfsplannen
- Een aanpak die zowel academisch als praktisch is
- Een toekomstvisie voor maximale inzetbaarheid
- Certificatieproces (DiGiTT en Google Analytics)
Ideale studenten
Voor wie is de training bedoeld?
De MBA voor digitale marketing en e-business is bedoeld voor studenten die digitale beroepen willen uitoefenen, evenals professionals die toegang willen krijgen tot managementfuncties op dit gebied.
toelatingen
leerplan
Cursus programma
Module 1: Strategie
- Digitale transformatie
- Strategie, bedrijfsmodellen
- EMS, disruptieve innovatie
- Businessplan, begroting
- Digitaal gebruikersgedrag
- digitale wet
Module 2: Digitale marketing
- De basis van internetmarketing
- Online marketingplan
- Beheer van de prestaties van webmarketing
- Sociale netwerken-inhoud
- E-commerce
Module 3: Bedrijfsontwikkeling
- Commerciële strategie
- Management van commerciële prestaties
- Onderhandeling-afronding
- MVO
Module 4: Ondernemerschap en projectmanagement
- Fondsenwerving en crowdfunding
- Agile projectmanagement
- Leiderschap, teammanagement
- VBA
- Zakelijk Engels
Leermethode
De educatieve engineering van de ESLSCA is gebaseerd op drie pijlers:
- The Academic: Het uitgangspunt is de academische pijler die de leerling in staat stelt om technische, wetenschappelijke en managementkennis te verwerven.
- Knowhow: relativeren met de reële situatie in het bedrijfsleven of een opdracht uitvoeren op een bedrijfsvraagstuk of CCMP-casestudies (Centrale des cas) uitvoeren.
- Expertise: Verhogen van expertise door certificeringen aangeboden aan de student en deelname aan conferenties, masterclasses.
Evenementen
- Inbound Marketing Dag 2022 (M1 en M2)
- Vivatech 2022 tentoonstelling
- Hackathon (Test & Lean) (Specialisatie Growth Marketing)
- Capstone (Data) (Data Marketing Specialisatie)
Academische projecten
- Voorbereiding op Google-certificeringen: Digital Marketing (M1), Google Ads (M1), Google Analytics (M2)
- Microsoft Power BI-certificering
- Voorbereiding op de Inbound Marketing certificering (Hubspot)
- Voorbereiding en passage van de TOEIC
- Hackathon, Capstone
- AWS (Amazone Web Service) Academy-partnerschap: Dit partnerschap biedt een bevoorrecht pad om al onze studenten praktijkervaring op te laten doen om de AWS Academy Cloud Foundations-certificering te behalen, erkend door professionals in de sector.
Ranglijsten
De Master in Business Administration (MBA) Digital Marketing and Innovation staat in de top 15 van de categorie "Master in Digital Marketing and E-Business" van de Eduniversal 2022 ranking
Programma resultaat
Doelstellingen van het programma
- Train 4.0 ethische managers in digitale marketing, zowel op strategisch als op operationeel niveau, die in staat zijn om posities in te nemen op zowel marketing- als datagebied
- Gebruik een functieoverschrijdende marketingbenadering om een digitale marketingstrategie voor de lange en korte termijn te implementeren in een context van digitale transformatie
- Ontwikkel en consolideer de geest van groeimarketing en bedrijfsontwikkeling, zowel in de context van start-ups/kmo's als grote bedrijven in een innovatieve marketingbenadering
- Begrijp de kansen en uitdagingen die data bieden om de nieuwe uitdagingen van marketinginnovatie (kunstmatige intelligentie, machine learning, enz.) aan te gaan en te voldoen aan de vereisten van personalisatie en klantbetrokkenheid
Vaardigheden
- Ontwikkeling van de digitale strategie van het bedrijf
- Ontwikkeling van de digitale zichtbaarheid van het bedrijf en zijn merken
- Ontwikkeling van de communicatiestrategie van het bedrijf op sociale media
- Ontwikkeling van de bedrijfsstrategie van het bedrijf op het web
- Organisatie van de informatiesystemen en webapparaten van het bedrijf
Carrièremogelijkheden
De kansen voor onze Digital Marketing & Innovation MBA zijn talrijk en vormen banen waar veel vraag naar is op de arbeidsmarkt, zowel in digitale marketing als in databeroepen.
De specialiteit Datamarketing biedt, net als de specialiteit Growth Marketing, interessante bruggen tussen de digitale marketing- en databeroepen volgens de interesses en professionele projecten van elk.
Groeimarketing
- Inkoopmanager
- Manager klantbeleving
- SEM-manager
- social media manager
- UX-ontwerper / UI-ontwerper
- Webanalist / Digitaal Analist
- Growth Hacker / Growth Marketeer
Marketinggegevens
- Datawetenschapper (de tolk)
- Data-analist (de popularisator)
- De data-engineer (de technicus)
- De data-architect (de ontwerper)
- De Chief Data Officer (de beheerder)
- marketing analist
- Projectmanager CRM
- Hoofd marketing
- Projectleider digitale marketing
- Manager inkomende marketing
Het aantal vacatures voor leidinggevenden op internet explodeerde begin 2016 (Commercial Marketing: 11%, Innovation R&D: 18%) (Bron APEC).