
MBA in
MBA Management en marketing van luxe en mode ESLSCA Business School

Invoering
De Luxury and Fashion Management and Marketing MBA staat vandaag, na 15 jaar bestaan, bekend en erkend als een van de beste manieren om de verschillende luxesectoren te integreren.
Het is bedoeld om studenten een schat aan kennis en hulpmiddelen te bieden om de economische, artistieke en culturele sectoren van luxe te analyseren. Het biedt de essentiële vaardigheden om een professionele managementactiviteit op dit gebied te hebben. Studenten worden ook opgeleid in modemarketing op het gebied van modeontwerp en -management, en creatie.
Het programma maakt het mogelijk om de stromingen van kunst, design en mode in vraag te stellen... De training is ook gericht op digitale en e-commerce, vaardigheden waarnaar bedrijven vandaag de dag op zoek zijn. Ook staat er een 3-daagse studiereis naar Italië op het programma, om Italiaanse ambachtslieden te ontdekken en de Made in Italy (een referentie in de mode) te verdiepen. Tot slot, om de nodige ruimdenkendheid te verwerven in de wereld van 2020-2025, krijgen 2e jaars MBA-studenten de kans om hun cursus te verrijken met een internationale ervaring in het tweede semester, met onze partner ROME BUSINESS SCHOOL.
Ideale studenten
Voor wie is de training bedoeld?
- Aan studenten in deze sector die een verdieping van het marketinggedeelte van luxe en mode willen integreren dat past bij hun gekozen sector.
- Aan studenten in handel, management, financiën, die zich de historische, economische en culturele determinanten van deze activiteiten willen toe-eigenen en tegelijkertijd de menselijke en artistieke componenten van de praktijken van de sector, bijvoorbeeld detailhandel, visuele merchandising.
- Aan studenten op wetenschappelijk gebied die hun visie op de wereld in zijn componenten willen ontwikkelen, zowel dromerig als economisch.
- Aan professionals met slechts gedeeltelijke ervaring van de beoogde vakgebieden (alleen in een bedrijf in een bepaalde sector en activiteit) die hun gezichtsveld en inzicht willen verbreden en hun vaardigheden willen verrijken.
- Aan professionals die voornamelijk in verantwoordelijke posities hebben gewerkt en hun kennis van de sector willen verdiepen om hun actiepotentieel te versterken.
- Aan mensen in omscholing zonder directe ervaring met de praktijk van het beroep.
toelatingen
leerplan
Cursus programma
Module 1: grondbeginselen van marketingmanagement en -management
- Digitale transformatie
- Businessplan, begrotingen
- Bedrijfsstrategie
- Ondernemerschap & startups*
- Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO)
- Projectmanagement in AGILE-modus
- Adobe-suite (Photoshop, Illustrator, Indesign)
- VBA Visual basic voor toepassing (excel
- Leiderschap en teammanagement
- Professioneel Engels, TOEIC
Module 2: Specialisatie Luxe en Mode
Module 3: Luxe, ambachten
Module 4: Werkervaring
Leermethode
Dit programma combineert de overdracht van vaardigheden, kennis en leertechnieken van reflectie om zich te specialiseren in luxe. Ook de grondbeginselen van bedrijfsvoering, management en leiderschap worden er aangeleerd om een compleet programma te hebben.
Digitale technologieën staan centraal in de lessen. De training wordt gegeven met hoorcolleges, maar ook met praktische casestudy's, klassikale presentaties en groepsdiscussies.
Evenementen
MBA1
- Open Innovation Challenge: Case gegeven door Accenture over een probleem van een luxemerk (beheerd door Agorize, 2021-2022)
- Masterclass & gasten – Ervaring delen van experts uit de wereld van luxe (artistiek directeur, boutique directeur, MVO-expert, etc.)
- Bezoeken aan werkplaatsen en luxe huizen: fijne lederwaren, fijne juwelen, Bonjour Paris
- Bezoek aan Versailles & ontmoeting met ambachtslieden
- Begeleide casestudy's
- Bezoeken aan gespecialiseerde beurzen en professionele tentoonstellingen (volgens kalender)
- Stage in een bedrijf (min 2 maanden)
Ranglijsten
11e in de Eduniversal 2022-ranglijst - categorie "Luxebeheer".
Programma resultaat
Doelen
- Verwerf een solide cultuur van de wereld van luxe en mode
- De grondbeginselen van luxe beheersen
- Verdiepen van marketing- en managementtechnieken aangepast aan luxe en mode
- Zakelijke en op groei gerichte training in luxe verwerven
Vaardigheden
- Ontwikkel autonomie, het vermogen om initiatieven te nemen
- Ontwikkel aanpassingsvermogen, creativiteit en pragmatisme
- Toon leiderschap in hun houding en gedrag
- Benader de realiteit van marketing via verschillende dimensies
Carrièremogelijkheden
Met de Luxury and Fashion Management and Marketing MBA kun je de professionele wereld integreren in functies zoals:
- Productmanager, Producteigenaar
- Hoofd verkoop, winkelmanager,
- Marketing, communicatie, digital, PR manager
- Merchandising & e-merchandising manager,
- Hoofd onderzoek, competitieve informatie, bedrijfsanalist,
- Galeriemanager, ondernemer,
- Communitymanager, CRM-manager, klantenservice
Activiteiten gebied
- Mode- en textielmerken (fast fashion, premium, luxe)
- Luxe woningen, alle sectoren
- Communicatiebureau, pers, digitaal bureau
- Adviesbureaus gespecialiseerd in luxe en mode