MBA in International Marketing
DUUR
1 up to 2 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time, Deeltijd
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Jan 2025
COLLEGEGELD
EUR 21.900 / per year *
STUDIE FORMAAT
Afstand leren, Op de campus
* Barcelona and Munich tuition fee. For Geneva tuition is CHF 39,750 per year. Online tuition is €18,300 per year
Invoering
Become a Game Changer!
Join us in our Online Information Session - Register now!
The marketing of products and services is an important aspect of any business. Understanding consumers’ needs and effectively delivering a company’s offer are key to its success. This program provides a framework for understanding markets, competitors, product portfolios, and consumer behavior from an international perspective. You will learn about the latest developments in e-marketing strategies, advertising, and media to prepare you for a career in international marketing.
- Duration: Three semesters/one year (90 credits)
- Locations: Barcelona, Geneva, Munich, Online
- Teaching Language: English
- Starting dates: October/January/March
- Admission: Year-round
Degree Awarded
- For students studying on our Barcelona and Switzerland campuses, a state-recognized, university MBA degree accredited by Universidad Católica de Murcia (UCAM), Spain.
- An EU Business School Switzerland private and internationally accredited MBA degree.
Galerij
toelatingen
leerplan
Een greep uit de cursussen van het International Marketing-programma:
- Verkoop management
- Digitale marketingstrategieën
- Advertentie media
Programma resultaat
Credits: 90 ECTS
Degree Toegekend
- Een universiteitsspecifiek masterdiploma (título propio), uitgereikt door Universidad Católica San Antonio de Murcia (UCAM), Spanje.
- Een certificaat in geavanceerde studies van EU Business School Zwitserland.
Leerresultaten
Afgestudeerden verlaten dit programma met alle tools die ze nodig hebben om effectieve spelers te zijn op het gebied van internationale marketing. Studenten zullen ook:
- Ontdek hoe bedrijven het meeste uit hun investeringen halen; van het beheren van gegevens tot communicatie.
- Pas belangrijke principes toe die de communicatie en effectiviteit verbeteren.
- Analyseer de functies van HR-management en verken het strategische belang ervan.
- Analyseer en creëer alternatieve investeringsprojecten.
Beurzen en financiering
Er zijn verschillende beursopties beschikbaar. Kijk op de website van het instituut voor meer informatie.
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
Studenten die deze belangrijke loopbaan vervolledigen, volgen:
- Marketing consulting
- Advertising
- Media
- Merkmanagement