Keystone logo
EUSS Escola Universitària Salesiana de Sarrià

EUSS Escola Universitària Salesiana de Sarrià

EUSS Escola Universitària Salesiana de Sarrià

Invoering

centrum

De Escola Universitària Salesiana de Sarrià werd geboren als resultaat van de ervaring van de salesianen in de onderwijswereld, om gespecialiseerde universitaire studies op het gebied van engineering aan te bieden.

Sterke punten

De belangrijkste kenmerken die ons definiëren zijn:

  • 50% van de tijd oefenen, meer dan 1.000 uur oefenen, laboratoria uitgerust met de nieuwste technologieën.
  • Je leert door in teamverband projecten te doen.
  • Kwalificaties met een zeer goede arbeidsinzet in de markt.
  • Tevredenheid van afgestudeerden. 93,3% zou studies in hetzelfde centrum herhalen.
  • Je ontwikkelt je professionele vaardigheden met meer dan 1.000 uur stage in het bedrijf.
  • Wij geven om jouw persoonlijke groei.
  • We begeleiden je vanaf de eerste dag tot je de wereld van het werk betreedt.
  • Je kunt je werk combineren met een ingenieursopleiding.
  • Een studiebeursprogramma dat gezinnen helpt die hun studie niet kunnen betalen.

Missie en visie

  • missie

De Escola Universitària Salesiana de Sarrià ( EUSS ), gepromoot en onder toezicht van de Rinaldi Foundation, is een onderwijscentrum voor hoger onderwijs dat ingenieursstudies aanbiedt, bij voorkeur in de industriële sector.

Door middel van onderwijs, onderzoek en bijscholing EUSS de integrale ontwikkeling van jongeren en de verrijking van het industriële en culturele weefsel van ons land, en werkt zo mee aan de opbouw van een meer rechtvaardige en ondersteunende wereld.

Leraren, studenten en administratief en dienstpersoneel vormen een academische gemeenschap die de stijl van coëxistentie en interpersoonlijke relaties aanneemt die typerend zijn voor het salesiaanse charisma.

  • uitzicht

De Escola Universitària Salesiana de Sarrià ( EUSS ) streeft naar brede academische en sociale erkenning op het Catalaanse gebied van engineering in de industriële sector, door kennis over te dragen en te helpen bij het ontwikkelen van de competenties en vaardigheden die inherent zijn aan de verschillende specialiteiten.

waarden

  • Identiteitsomgeving

1. Als fundamentele waarden in onze school gaan we uit van vrijheid, rechtvaardigheid, solidariteit, verdraagzaamheid, vrede en duurzaamheid.

2. We maken ons het onderwijssysteem van Don Bosco eigen, gebaseerd op de trinomiale schatting, gedachte en transcendentie, en het netwerk van hoogwaardige persoonlijke relaties die een omgeving van nabijheid genereren die de integrale groei van jonge mensen bevordert.

3. We begeleiden het opleidingsproces van de studenten met constante beschikbaarheid, dialoog en actieve aanwezigheid.

4. We bevorderen de dialoog tussen technologie en humanisme en cultuur en geloof naar de universitaire dynamiek.

  • Onderwijs-leersysteemomgeving

5. We geven persoonlijke aandacht aan de student.

6. We koesteren de geest van initiatief en onderzoek.

7. We leggen speciale nadruk op het meer praktische aspect van de leringen.

8. We zijn voortdurend op zoek naar de meest geschikte onderwijsmethoden voor onze leringen.

9. We besteden speciale zorg aan de kwaliteit en geschiktheid van onze faciliteiten en technische apparatuur.

10. We bevorderen de toepassing van informatie- en communicatietechnologieën op onderwijskundig en technologisch gebied.

  • Universitaire omgeving

11. We integreren onderwijs en onderzoek in de leerplanontwikkeling van studenten en docenten.

12. Wij bieden de samenleving de resultaten van ons werk, studie en onderzoek.

13. We werken samen met bedrijven, sociale agenten en andere universitaire centra.

14. We evalueren en actualiseren ons universitaire project systematisch.

15. We promoten permanente vorming voor alle leden van de academische gemeenschap en promoten plannen gericht op de samenleving en het bedrijf.

  • Omgeving van onze ontvangers

16. We kozen voor een hechte, participatieve, transparante en kwaliteitsvolle stijl in het management en de dienstverlening van de school.

17. We hebben aandacht voor de eigen en opkomende waarden van de wereld van jongeren.

18. Wij stellen de studie voor als een verantwoord voorbereidingswerk op de beroepspraktijk.

19. We stimuleren de actieve, verantwoordelijke en toegewijde deelname van leerlingen aan verschillende activiteiten en associatieve vormen, binnen en buiten de school.

20. We zijn voorstander van arbeidsintegratie en internationale mobiliteit van onze studenten en stimuleren de ondernemersgeest.

21. We stemmen ons opleidingsaanbod af op mensen die in de wereld van werk zitten.

kwaliteit

Als strategisch onderdeel van haar educatief-sociale actie heeft de Escola Universitària Salesiana de Sarrià een intern kwaliteitsborgingssysteem (SGIQ) aangenomen dat ervoor zorgt dat studenten en andere groepen in de academische gemeenschap volledig aan hun behoeften en verwachtingen voldoen.

Als universitair centrum dat is opgenomen in het register van universiteiten, centra en graden (RUCT), voert de Escola Universitària Salesiana de Sarrià dit kwaliteitsbeleid uit volgens de richtlijnen en protocollen die zijn opgesteld door de verschillende overheidsdiensten, en met name het Nationaal Evaluatiebureau en Certificering (ANECA ), van de Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU) en de Salesiaanse instellingen voor hoger onderwijs (IUS). Dit beleid wordt gepland en vastgelegd in het strategisch meerjarenplan.

Gelijkheid in de EUSS

EUSS zich bewust van het belang van de universiteit als actieve agent in de transformatie van de samenleving en spreekt haar engagement uit om te werken aan het garanderen van volledige gelijkheid tussen vrouwen en mannen binnen en buiten de universitaire omgeving.

Locaties

  • Escola Universitària Salesiana de Sarrià Passeig Sant Joan Bosco, 74, 08017, Barcelona

Vragen