
MBA in marketing - Woolf, Malta
DUUR
14 Months
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Vraag de vroegste startdatum aan
COLLEGEGELD
AED 35.000 / per course
STUDIE FORMAAT
Afstand leren
Invoering
Het MBA in Marketing-programma biedt studenten een uitgebreid inzicht in marketingprincipes en -praktijken in zowel binnenlandse als internationale contexten. Het programma bestaat uit kernmodules en specialisatiemodules, die een breed scala aan onderwerpen bestrijken.
De kernmodules richten zich op het ontwikkelen van leiderschapsvaardigheden, strategisch denken, effectieve managementcommunicatie, technologie en operationeel management, op bewijs gebaseerde besluitvorming, supply chain management, strategische economie, integratief en strategisch denken, samenwerken met anderen en ethische kwesties voor managers. De specialisatiemodules gaan dieper in op onderwerpen als mondiale marketing, analyse van consumentengedrag, ontwikkeling van marketingstrategieën, merkbeheer, marktsegmentatie, verkooporganisatie en verkoopmanagementstrategieën.
Aan het einde van het programma zullen studenten zijn uitgerust met de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om uit te blinken in marketingrollen en bij te dragen aan het succes van organisaties in de huidige dynamische zakelijke omgeving.
toelatingen
leerplan
Core Modules
Leidende mensen, teams en organisaties: organisatietheorie
Deze module is bedoeld om de studenten te informeren en te helpen, zodat ze zich voldoende bewust worden van de verschillende aspecten van teamwerk, coördinatie en leidinggeven in de organisatie. Een van de meest essentiële vereisten in elke organisatie is de vaardigheid om het werk door de mensen gedaan te krijgen en een inspiratiebron te zijn die de mensen gaande houdt. Deze cursus behandelt verschillende aspecten van leiderschap, bespreekt de redenen voor een gebrek aan motivatie in het team en tips voor communicatie en leidinggeven op een manier dat de medewerkers niet alleen geïnspireerd raken, maar ook betrokken blijven bij de organisatie. De leerlingen zullen ook diepgaande inzichten verwerven over samenwerking en verschillende culturele waardeoriëntaties.
Zakelijk leiderschap en strategie
De kernconcepten die in deze module aan bod komen, hebben betrekking op de strategische aspecten van het bedrijf. De leerlingen zullen strategisch management en verschillende vaardigheden kunnen begrijpen die een leider of topmanagement nodig hebben om de visie en missie van het bedrijf te bereiken. Deze module is erop gericht om de leerlingen voldoende kennis te geven over het strategieformulerings- en implementatieproces. Verder is het ook gericht op verschillende veranderingen die een organisatie kan doorvoeren op basis van de huidige marktsituatie. Deze veranderingen zijn onvermijdelijk en daarom zal de module de leerling voorbereiden op het kiezen van de juiste soorten leiders om de juiste strategieën te implementeren in tijden van verandering.
Effectieve managementcommunicatie
De module is zo gestructureerd dat de leerlingen zich bewust worden van het concept van communicatie op de werkplek. Het enige dat de ene persoon met de andere verbindt, is communicatie. Verbaal of non-verbaal, het is de communicatie die mensen helpt het doel of de agenda van het gesprek te begrijpen. Hoe eenvoudig het concept ook lijkt, wanneer communicatie onderdeel wordt van een professionele kijk, moet het heel duidelijk worden begrepen.
Daarom zal de belangrijkste focus van deze module liggen op het blootleggen van de details van communicatie op de werkplek, de vormen ervan en de barrières. Nadat ze de basisprincipes van het concept hebben begrepen, worden de leerlingen bewust gemaakt van de organisatiestructuren en verschillende managementstijlen en hun verband met organisatorische communicatie. Ten slotte zal de module worden voltooid door de leerlingen te informeren over de technologie en de invloed ervan op het effectief beheren van communicatie op de werkplek.
Technologie en operationeel management
Technology and Operations Management biedt een uitgebreid overzicht van het technologiegebruik om een concurrentievoordeel voor de bedrijfsactiviteiten te genereren. Leerlingen verkennen verschillende technologische oplossingen voor de automatisering van bedrijfsprocessen, inclusief analyse van waardeproposities voor alle organisatiefuncties.
Je analyseert ook hoe technologie kan worden ingezet om de productontwikkeling tijdens de vier levenscyclusfasen te verbeteren. De cursus biedt een gedetailleerd overzicht van de impact van technologie op verschillende bedrijfsmodellen, zoals productie, supply chain management, klantgerichtheid, productontwikkeling en ondersteunende functies (bijvoorbeeld HR en financiën).
Op bewijs gebaseerde besluitvorming
Deze cursus biedt je een basisinleiding tot postdoctoraal onderzoek om te begrijpen hoe bewijsmateriaal wordt gebruikt voor besluitvorming. Door de wetenschappelijke literatuur te verkennen, raak je vertrouwd met de doelstellingen en het belang van kwaliteitsonderzoek, en de methoden voor gegevensverzameling met behulp van beschrijvende statistieken en de processen die betrokken zijn bij de uitvoering ervan. Het begrijpen van onderzoek en de processen die betrokken zijn bij het uitvoeren, ontwerpen, rapporteren, interpreteren en evalueren van onderzoek is van het allergrootste belang voor succes in een postdoctorale studie.
Voorraadketenbeheer
Deze module ondersteunt strategische besluitvormers en operationele managers op internationale en binnenlandse markten bij het beheren van succesvolle logistiek binnen hun bedrijf. Het demonstreert de concepten van supply chain in detail en helpt bij het onderzoeken van de relatie hiervan met de bedrijfsdoelstellingen. Logistiek en inkoop, die het cruciale gebied van elk bedrijf zijn, worden ook begrepen via de lessen van deze module. Deze cursus geeft de studenten de kans om een gedetailleerd beeld te krijgen van verschillende logistieke factoren en de manieren waarop bedrijven hun toeleveringsketen tot een concurrentievoordeel kunnen maken.
Strategische Economie
De cursus Economie onderzoekt economische basisprincipes (theorieën en toepassingen) die relevant zijn voor de zakelijke kern van het MBA-programma. Deze cursus gaat over het leren denken als een econoom en het verzamelen van de instrumenten die daarvoor nodig zijn, inclusief de studie van micro-economie en macro-economie.
De doelstellingen van de cursus zijn het leren kennen van de determinanten van marktvraag en -aanbod en hoe economen markten modelleren; productie- en kostenanalyse onderzoeken; leren hoe bedrijven het doen in competitieve en monopolistische omgevingen; het bestuderen van strategisch bedrijfsgedrag, inclusief de basisspeltheorie, toegang en afschrikking, collusie en samenwerking, en onderhandelen; om inzicht te krijgen in informatie, veilingen en prikkels; het analyseren van het bruto binnenlands product en zijn componenten, evenals het monetair beleid en de vraag en aanbod van geld; en om een sterke basis te bieden voor het begrijpen van de conjunctuurcyclus
Integratief en strategisch denken
Deze verzameling stapelbare onderwerpen introduceert de fundamentele principes van modern strategisch denken en de basisinstrumenten van strategische analyse, waardoor uw vermogen wordt vergroot om een betekenisvolle toekomstige richting voor een organisatie te schetsen. Deze cursus erkent de aard van organisaties als complexe open systemen en biedt een integrerend, praktisch perspectief op strategisch denken en brengt een visie naar voren op Strategisch Management als begeleide opkomst.
Werken met anderen
Deze module is een cruciale module waarmee de leerlingen de concepten van human resources in het bedrijf kunnen verkennen. Elke organisatie kan effectief en efficiënt werken als de mensen in het bedrijf in harmonie samenwerken en hun teammanagementvaardigheden benutten. Sinds de mondialisering is de wereld een kleinere plaats geworden waar mensen gemakkelijk nationale grenzen kunnen overschrijden en naar internationale grenzen kunnen verhuizen om meer ervaring op te doen en meer te groeien.
De inhoud van deze module zal daarom het internationale concept van human resource management benadrukken. Een deel van deze inhoud is gericht op de kernrol van de afdeling Human Resource Management, die toezicht houdt op en ondersteuning biedt aan het personeelsbestand. Deze cursus wordt als volledig voltooid beschouwd als en wanneer de leerling het belang van motivatie begrijpt door het leren van verschillende soorten motivatie en de tijd om deze te gebruiken om de problemen in de organisatie, vooral de internationale organisaties, op te lossen.
Ethische kwesties voor managers
De managers van vandaag moeten zich noodzakelijkerwijs bezighouden met ethische kwesties, omdat onethisch gedrag juridische risico's met zich meebrengt en schade toebrengt aan bedrijven, maar ook aan werknemers en consumenten. Bedrijfsethiek is een integraal onderdeel geworden van het bedrijfsonderwijs in het algemeen. Een student of manager die goed thuis is in ethisch gedrag in de praktijk, niet alleen op de binnenlandse markt maar ook internationaal, zal merken dat hij of zij beter voorbereid is op het omgaan met problemen of situaties die zich kunnen voordoen en die niet altijd gemakkelijke antwoorden of beslissingen met zich meebrengen. . Deze cursus introduceert het belang van ethiek in het bedrijfsleven. Studenten concentreren zich op de betekenis van ethiek voor belanghebbenden; onderzoeken wie de verantwoordelijkheid draagt voor het toezicht op de ethiek; en verken ethische situaties die veel voorkomen in organisaties.
Specialisatie Pathway
International Marketing Management
Deze module is bedoeld om de studenten inzicht te geven in en bewust te maken van de verschillende aspecten van marketing in een mondiale context. Het begrijpen van hedendaagse theorieën en hun toepassingen op het onderzoeksgebied van internationale marketing en management biedt de studenten de mogelijkheid om de mondiale marketingomgeving en de toepassing ervan voor originaliteit te begrijpen bij het ontwikkelen, toepassen en implementeren van ideeën op het gebied van internationaal management en internationale marketing. Het helpt de studenten ook bij het evalueren en identificeren van de factoren die helpen bij het ontwikkelen van geschikte strategieën voor markttoegang, gecombineerd met productontwikkeling en internationale promotie.
Consumentengedrag en marketingkanalen
Deze module is bedoeld om studenten te helpen begrijpen welke invloed consumentengedrag heeft op marketingactiviteiten. Studenten passen psychologische, sociale en culturele concepten toe op marketingbeslissingen. Onderwerpen zijn onder meer het belang van consumentengedrag en onderzoek; interne invloeden zoals motivatie en betrokkenheid, persoonlijkheid, zelfbeeld, levensstijl, perceptie, leren, houdingsvorming en -verandering, en communicatie; externe invloeden zoals cultuur, subcultuur, sociale klasse, referentiegroepen en familie, en de verspreiding van innovaties; en consumentenbeslissingen.
Verkoop management
Deze specialisatiemodule helpt studenten hun carrière in verkoop en marketing vooruit te helpen. Het behandelt vragen als: hoe succesvolle verkoop- en marketingstrategieën worden ontworpen, hoe geavanceerde verkoop- en marketinginstrumenten worden toegepast en hoe verkoopactiviteiten efficiënt worden gepland, bemand, geleid en gecontroleerd.
Programma resultaat
Wat je krijgt als masterstudent bij Exeed College
- Diepgaande kennis van uw vakgebied
- Verhoogde kansen
- Een hoger winstpotentieel
- Reputatie en geloofwaardigheid
- Betere netwerkvaardigheden
- Houdt u concurrerend