MBA in luxe merkbeheer
Glasgow Caledonian University, London (GCU London)
Belangrijke informatie
Campuslocatie
London, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
1 - 2 Jaar
Tempo
Full time, Deeltijd
Collegegeld
GBP 16.800 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* full time
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
Dit innovatieve MBA-programma speelt in op een groeiende vraag naar bekwame managers met een grondige kennis van strategieën en tools voor luxe merkbeheer.
Het programma bouwt voort op het succes van de MBA Luxury Brand Marketing en blijft een uitstekend platform bieden voor het verkennen van de evolutie van de wereldwijde luxemarkt.
Het MBA Luxury Brand Management- programma is ontworpen om kandidaten met relevante managementervaring uit te rusten met specialistische geavanceerde kennis en vaardigheden om door te gaan naar het volgende niveau van hun carrière.
Het ontwerp van het programma zal studenten helpen een diep begrip te krijgen van de complexiteit van management binnen de context van luxeorganisaties, vooral nu luxemarkten concurrerender en meerdimensionaal worden en luxeconsumenten meer gepolariseerd raken.
In het hele programma ligt een sterke nadruk op het verzamelen en analyseren van gegevens ter ondersteuning van complexe besluitvorming. Studenten zullen de analytische vaardigheden ontwikkelen die nodig zijn om een breed scala aan problemen die van invloed zijn op de luxesector te onderzoeken en het vermogen om creatieve oplossingen te bedenken. Actief ervaringsleren stelt studenten in staat strategisch denken, leiderschap, interpersoonlijke en groepsvaardigheden en een diepere ondernemersvisie te ontwikkelen. Het probleemoplossend vermogen zal ook worden gecultiveerd door middel van case studies, business games en live briefs projecten, gecreëerd in samenwerking met toonaangevende luxe organisaties.
Luxemerken zullen blijven slagen door de belangrijkste elementen van authenticiteit, exclusiviteit en vakmanschap, maar vandaag moeten deze worden afgewogen met 24/7 toegang en directheid en de vooruitgang in digitale technologieën en de toenemende macht van de consument weerspiegelen. De MBA Luxury Brand Management onderzoekt hoe luxemerken innovatieve manieren moeten vinden om de klassieke wisselwerking tussen zeldzaamheid en wereldwijde expansie aan te pakken.
toelatingen
leerplan
Kernmodules
Luxe perspectieven en praktijk
Ontworpen om de complexiteit van het luxeconcept en de evolutie van de wereldwijde luxesector kritisch te beoordelen. Studenten analyseren hoe percepties van luxewaarde evolueren in verschillende product- / marktcontexten en onderzoeken hoe individuele consumentenkenmerken, sociale dynamiek en merkgerelateerde factoren van invloed zijn op beslissingen om luxeproducten en -diensten te kopen.
Financiën en Vermogensbeheer
Ontwikkelt een kritisch bewustzijn van modern vermogensbeheer en bouwt voort op de eerdere blootstelling van studenten aan principes en technieken voor financieel beheer. De module zal zich richten op alle drie de belangrijkste aspecten van vermogensbeheer, namelijk: vermogenscreatie, vermogensbehoud en vermogensoverdracht.
Luxe distributie en detailhandel
Biedt een kritische analyse van managementtrends en -ontwikkelingen met betrekking tot de detailhandel en distributie van luxegoederen en -diensten. De dimensies van de luxe winkelervaring worden overwogen - met een bijzondere nadruk op het creëren van differentieel voordeel door het creëren van een winkelimago en klantenservice.
Strategisch leiderschap en maatschappelijke verantwoordelijkheid
Stelt studenten in staat om de rollen die managers spelen bij het formuleren, implementeren en evalueren van strategieën binnen organisaties in de luxesector kritisch te analyseren. Studenten worden aangemoedigd om na te denken over het belang van leiderschap bij het ontwikkelen, beschermen en exploiteren van strategische capaciteiten binnen organisaties. De module is ontworpen om studenten te helpen een belangrijke leidende rol op zich te nemen in hun toekomstige loopbaan in de luxesector.
Strategisch merkmanagement
Onderzoekt de aard en rol van het product vanuit het perspectief van merklevering en -ervaring in een reeks luxesectoren. Het benadrukt het belang van effectief merkbeheer in de sector van luxegoederen en -diensten door een gedetailleerde bestudering van de relatieve literatuur, ondersteund door contextuele voorbeelden.
Juridische aspecten van merkbeheer
Richt zich op en contextualiseert niche-aspecten van het recht om toegankelijk te zijn voor mensen zonder een voorafgaande juridische studie van wet- of regelgeving op het gebied van intellectueel eigendom. Het biedt de basis voor kritisch, analytisch en juridisch creatief denken, terwijl het juridische kwesties onderzoekt met betrekking tot handelsmerken, domeinnamen, passing-off, ontwerprechten, octrooirechten, auteursrechten en kwesties met betrekking tot advertentienormen.
Onderzoeksproject: ontwerp en methoden
Introduceert studenten tot onderzoeksbenaderingen en tijdmanagementvaardigheden, essentieel voor hun onderzoeksproject. De module biedt essentiële kennis van onderzoeksontwerp op belangrijke gebieden en hanteert een kritisch perspectief bij het vergelijken en contrasteren van alternatieve onderzoeksmodellen.
Proefschrift
Het laatste onderdeel van het programma is het proefschrift, dat u de mogelijkheid biedt om origineel onderzoek te ontwerpen en uit te voeren op een selectief gebied van Luxury Brand Marketing. Als onderdeel van het onderzoek hebben studenten de mogelijkheid om theorieën, concepten, theorieën en kaders toe te passen die zijn geïntroduceerd in de modules die eerder werden onderwezen. Het proefschrift kan drie vormen aannemen: een toegepast onderzoeksproject, een onderzoeksproject of een bedrijfsadviesproject.
Onderwijzen en leren
Studenten die de MBA Luxury Brand Management volgen, zullen deel uitmaken van een kleine en gerichte klas, een mix van lokale en internationale studenten die managementexpertise delen en profiteren van onderwijs door professoren van wereldklasse, met onderzoek en professionele ervaring, evenals nauwe banden met de industrie.
De diversiteit en ervaring die elk individu in de klas brengt, is een van de belangrijkste sterke punten van de MBA in GCU London . Het programma is ontworpen om informele ondersteuning door collega's en netwerken voor het delen van kennis te bevorderen en hen te helpen effectieve, onafhankelijke, levenslange leerlingen te worden. Internationale academici uit Frankrijk, Spanje, Italië, Taiwan, China en de VS hebben GCU London bezocht om inzicht te krijgen in ons onderwijs.
Carrièremogelijkheden
Afstudeermogelijkheden
Eerdere MBA-afgestudeerden hebben een sterke carrière opgebouwd binnen wereldwijd erkende organisaties. Onze internationale afgestudeerden hebben werk gevonden in hun thuisland in Europa, India, Pakistan, Nigeria, Canada, Mexico, Indonesië en China.
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
MBA in luxe merkbeheer
- Montreux, Zwitserland