Keystone logo
© Eli Haney, Northwest University photographer
Georgia Institute of Technology

Georgia Institute of Technology

Georgia Institute of Technology

Invoering

De missie van de Georgia Tech School of Architecture is om onze studenten een levenslange nieuwsgierigheid naar de gebouwde omgeving bij te brengen, een waardering voor de sociale en culturele betekenissen en een passie voor het verbeteren van de toekomst. We streven ernaar het begrip van studenten van architectonisch en stedenbouwkundig ontwerp te cultiveren als esthetische, technische en op onderzoek gebaseerde bezigheden die op creatieve wijze traditionele disciplinaire grenzen moeten overschrijden.

132749_pexels-photo-3815533.jpeg
Yulia / pexels

Onze geschiedenis

De architectuur werd in 1908 opgericht als een studierichting aan Georgia Tech op verzoek van een student civiele techniek die medestudenten rekruteerde voor een inkomende klas van twintig. In de tussenliggende eeuw werd de afdeling Architectuur aangevuld met de toevoeging van disciplines (in volgorde van oprichting) van Industrial Design (1940), City & Regional Planning (1952), Building Construction (1958) en Music (1991).

Het multidisciplinaire College of Architecture (nu het College of Design genoemd) werd opgericht in 1975 en een belangrijke mijlpaal die snel volgde, was de oprichting in 1982 van de graad Doctor of Philosophy in Architecture en het multidisciplinaire Doctoral Program, een reflectie van de toenemende complexiteit van de ontworpen en gebouwde omgeving en de groeiende nadruk op toonaangevend onderzoek bij Georgia Tech. Naast de vijf scholen omvat het college zeven onderzoekscentra: het Centrum voor kwaliteitsgroei en regionale ontwikkeling, het Centrum voor geografische informatiesystemen, het Centrum voor ondersteunende technologie en milieutoegang, het Centrum voor alternatieve mediatoegang, het Digital Building Laboratory, het Construction Resource Center en het Center for Music Technology.

De School of Architecture in Georgia Tech omvat vijf verschillende opleidingen, een weerspiegeling van de verschillende missies van de school op het gebied van niet-gegradueerd onderwijs, professioneel onderwijs en geavanceerde studies en onderzoek. De undergraduate Bachelor of Science in Architecture draagt bij aan de algemene onderwijsmissie van Georgia Tech door middel van studio-gebaseerd ontwerponderwijs dat de basis biedt voor liberale en technologische kennis en de nadruk legt op creativiteit en het vermogen om problemen met betrekking tot de gebouwde en bewoonde omgeving te zoeken en op te lossen. Het hart van de school is de professionele graad in architectuur, de geaccrediteerde Master of Architecture, die voldoet aan één vereiste voor individuen die licentiëring willen bereiken als praktiserende architecten. Het M.Arch-programma van Georgia Tech, ingebed in een technologisch instituut en gesitueerd in een levendige metropool, bevordert een cultuur van design, geïnformeerd door onderzoek, aangewakkerd door verbeeldingskracht en doordrenkt van een ondernemingsgeest, innovatie en knowhow.

Door verbanden te leggen met de praktijk en de industrie, heeft de school verschillende postprofessionele opleidingen ontwikkeld: de nieuw opgerichte Master of Science in Urban Design, een partnerschap met de School of City and Regional Planning, die nationale en mondiale uitdagingen met betrekking tot stedelijke groei aanpakt ; en de Master of Science (met een major in Architectuur) graad met verschillende concentraties op het gebied van Digital Design & Fabrication, High-Performance Building en Health & Design. Deze concentraties weerspiegelen gespecialiseerde studiegebieden in onze Ph.D. programma: Design Computation, Building Technology & Performance, and Architecture, Culture, & Behavior, elk met een bijbehorend onderzoekslaboratorium en een substantiële financieringsbasis. We ondersteunen ook werk in Architectuur, Geschiedenis en Samenleving. Historisch gezien is de ontwikkeling van een cultuur van gefinancierd onderzoek op het gebied van architectuur achtergebleven bij de zusterdisciplines in techniek en wetenschappen. Maar wat we proberen te doen in de School of Architecture, is om de creatieve spanningen tussen onderzoek en ontwerp te benutten die innovatie in het veld kunnen stimuleren, om een betere toekomst voor te stellen door architectuur, ontwerp en onderzoek.

Onze faciliteiten

Primaire voorzieningen voor studenten, docenten en personeel van het College of Design omvatten drie gebouwen. Het College of Design-gebouw bestaat uit twee vleugels (Oost en West) die respectievelijk in 1952 en 1980 zijn voltooid en het Hinman Research-gebouw, gebouwd in 1939 en gerenoveerd in 2011.

College of Design Oost en West

Dit complex herbergt administratieve kantoren voor de school, niet-gegradueerde architecturale ontwerpstudio's, ontwerpjuryruimten, collegezalen in verschillende groottes en capaciteiten, seminarruimten, computerlabs en faculteitsbureaus. Andere faciliteiten die hier zijn ondergebracht, zijn onder meer een filiaal van de Georgia Tech Library met de architectuurgerelateerde collecties, een tentoonstellingsgalerij, ontwerp- en modelbouwworkshops en digitale output / printbronnen.

Het Hinman Research Building

Deze faciliteit herbergt ontwerpstudio's voor de Master of Architecture en Master of Science-opleidingen, juryruimtes, computerlab, faculteitsbureaus, Design Computation en Building Technology onderzoekslaboratoria voor onderzoekswetenschappers en Ph.D. werkplekken voor studenten.

Geen enkele andere faciliteit van de school belichaamt de geest en het traject van architectuurstudies bij Georgia Tech beter dan het Hinman Research Building. Alom erkend voor zijn uitmuntende ontwerp met talrijke professionele en industriële prijzen, combineert het gebouw een gevoelige rehabilitatie van vintage, modern en utilitair onderzoekslaboratorium met een architectonisch inventieve en ervaringsrijk rijke ruimtelijke aanpassing opnieuw geprogrammeerd voor ontwerp en onderzoeksinstructie. Strategische ontwerpbewegingen en een subtiel materiaalpalet zorgen voor een maximaal dramatisch effect in de schipachtige ruimte die nu opnieuw is gewijd aan creatieve productie. De nieuwe en bestaande constructie worden samengebracht in een creatieve spanning die alle poëtische mogelijkheden van materiaalkunst in combinatie met digitale processen uitstraalt.

Het Hinman Research Building is ook de thuisbasis van het Digital Building Laboratory. Het Digital Building Lab helpt de industrie te verbinden met onderzoek en de faculteit en het personeel van het lab ondersteunen studenten in de School of Architecture door les te geven, te adviseren en stages te creëren en mogelijkheden voor brancheverbinding voor studenten.

Extra School of Architecture-voorzieningen

  • Het Digital Fabrication Lab is een College of Design-lab dat de initiatieven van de school op het gebied van digitaal ontwerp en fabricage ondersteunt en bevindt zich aan de rand van de campus in Marietta Street. Deze faciliteit herbergt hoogwaardige fabricageapparatuur, kantoren en projectwerkruimte.
  • Het SimTigrate Design Lab , gelegen naast het Health Systems Institute, is een College of Design lab, een gezondheids- en ontwerpgericht lab dat ook de onderzoeksinitiatieven van de school op het gebied van evidence-based design ondersteunt.

accreditatie

In de Verenigde Staten vereisen de meeste registratieborden een diploma van een geaccrediteerde professionele opleiding als voorwaarde voor licentieverlening. De National Architectural Accrediting Board (NAAB), de enige instantie die is gemachtigd om professionele opleidingen in architectuur te accrediteren die worden aangeboden door instellingen met regionale accreditatie in de VS, erkent drie soorten graden: de Bachelor of Architecture, de Master of Architecture en de Doctor of Architectuur. Een programma kan een accreditatieperiode van acht jaar, drie jaar of twee jaar krijgen, afhankelijk van de mate van overeenstemming met vastgestelde onderwijsnormen.

Doctor of Architecture en Master of Architecture-opleidingen kunnen voor toelating een preprofessional undergraduate degree in architecture vereisen. Het diploma van beroepsopleiding wordt op zichzelf echter niet erkend als een erkend diploma. ”

Georgia Institute of Technology , School of Architecture biedt de volgende NAAB-geaccrediteerde opleidingen aan:

  • Master of Architecture, 3-jarige opleiding (niet-professionele graad + 102 semesteruren)
  • Master of Architecture, 2-jarige opleiding (vooropleiding + 60 semesteruren)

Volgende accreditatiebezoek voor beide programma's: 2022

Het werk van onze studenten

In het najaar van 2017 werden studenten van de Advanced Design Studio uitgedaagd om een nieuwe brug te ontwerpen voor de Atlanta BeltLine direct boven North Avenue. Studenten hadden drie weken de tijd om het project te voltooien. Er waren enkele praktische regels: beweging over het Pathway kon niet worden onderbroken; North Avenue moet op een doordachte manier aan de BeltLine worden gekoppeld en het ontwerp moest regenwater opvangen.

English Language Requirements

Certificeer uw Engelse taalvaardigheid met de Duolingo Engelse test! De DET is een handige, snelle en betaalbare online test Engels die wordt geaccepteerd door meer dan 4.000 universiteiten (zoals deze) over de hele wereld.

Locaties

  • Atlanta

    School of Architecture 245 4th Street, NW, Suite 351 Atlanta, GA 30332-0155, , Atlanta

    Opleidingen

      Instelling biedt ook:

      Vragen