MBA Modemanagement - Media Major
IFA Paris
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Paris, Frankrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
24 - 24 maanden
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 14.800 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* Aanvraagkosten 150 EUR
Invoering
IFA Paris MBA gecertificeerd door FEDE (Fédération Européenne Des Écoles)
- Duur: programma van 24 maanden in het Engels
- Campus: Parijs
- ECTS-credits: 120
- Aanvraagkosten: € 150
- Collegegeld: € 14.800
- Beperkt tot: 25 studenten per klas
"Mode in het tijdperk van sociale media is zeer opwindend"
Invoering
Meer dan ooit moeten modeprofessionals blijk geven van flexibiliteit en het vermogen om zich aan te passen aan een moeilijker economisch klimaat, maar ook aan veranderende consumententrends en verschuivingen in het modesysteem, met een toenemende vraag naar duurzamere en ethischere bedrijfspraktijken. Bedrijven zijn op zoek naar managers die meer boeiende en sociale ervaringen kunnen ontwikkelen om consumenten aan te moedigen om verbinding te maken, en die met vertrouwen door innovatieve strategieën in een digitale omgeving kunnen navigeren.
Onze MBA Fashion Management, die sinds 2008 is geleverd, is volledig vernieuwd om volledig te profiteren van IFA Paris ' erfgoed en culturele specificiteiten en onze expertise in geavanceerde technologieën en in het aanpassen van duurzamere praktijken voor de mode-industrie.
Onze prioriteit: onze afgestudeerden de uitstekende marketing- en managementvaardigheden bieden die nodig zijn om door dit veranderende landschap te navigeren. Terwijl de industrie zich richt op het creëren van meer niches om de winstgevendheid van haar producten of diensten op lange termijn te behouden, hebben we DRIE majors ontwikkeld die een vermenging bereiken tussen de Franse traditionele savoir-faire en een diepgaand begrip van de toekomstige behoeften van de mode kleding, modemedia en de luxe-industrie:
- Media (dit programma)
- Luxe
- Kleding
Afbeelding: een mentale representatie van iets of iemand... Als we mode als een taal beschouwen, is de rol ervan als voertuig van perceptie duidelijk. Onze lichaamsvormen, onze persoonlijkheden, onze stijlen worden allemaal tot op zekere hoogte gevormd door het beeld dat wordt weerspiegeld door de spiegel van modemedia.
De industrie maakt een psychologische verschuiving door. Tot voor kort streefden individuen er altijd naar om een 'gewenst zelf' te bereiken dat een perfecte kopie zou zijn van wat wordt weerspiegeld op de glanzende pagina's van tijdschriften. Nu wordt dat 'gewenste zelf'-begrip geleidelijk verworpen en eisen consumenten dat ze zichzelf kunnen zien zoals ze zijn, door de lens van mediakanalen.
De MBA in Fashion Management - Media Major is geherstructureerd om kandidaten in staat te stellen het idee van nauwkeurige representatie te verdedigen. Door een mix van experimentele en creatieve modules zullen ze visuele en artistieke artefacten produceren die door een antropologische lens naar mode kijken.
Al onze programma's zijn gearticuleerd rond het ECTS-kader zoals gedefinieerd door de Bologne-conventie. Na afronding van hun cursus ontvangen studenten in totaal 120 ECTS die gemakkelijk kunnen worden overgedragen als ze besluiten verder te studeren. Dit programma is ook gecertificeerd door FEDE (Fédération Européenne des Écoles).
Meer informatie over dit MBA-programma per e-mail? Klik hier → Stuur me meer info!
Dit MBA-programma is ook beschikbaar voor online studie op onze website voor afstandsonderwijs IFA Paris - Online leren. Ga voor alle informatie over de volledige online versie van deze cursus naar: MBA Fashion Management - Media Major (online).
toelatingen
leerplan
Cursusstructuur
Jaar 1:
Het eerste jaar is gewijd aan het verwerven van kernvaardigheden en competenties in een klassikale omgeving.
Deze intensieve en praktische training wordt gegeven via aangeleerde modules die zijn georganiseerd in vier modulegroepen.
Twee van deze modules vormen de kerncomponenten van de MBA Fashion Management. Het is gebruikelijk voor alle drie de majors (Luxe, Kleding, Media):
Marketing Management
Deze groepering omvat een reeks modules die sequentieel worden gepland op basis van de structuur van een marketingplan. De algemene kennis die de studenten hebben verworven, zal hen voorbereiden op:
Analyseer complexe marketinguitdagingen op basis van praktische casestudy's
Wijs middelen strategisch toe om vooraf bepaalde doelstellingen te bereiken
Maak merk-DNA's die zorgen voor een duurzaam concurrentievoordeel.
Zakelijke kwesties
Het vermogen om te luisteren naar en de signalen van markten te interpreteren is een belangrijk onderdeel van de managers van vandaag. Het moet continu worden gecultiveerd. Binnen deze module groepering zullen studenten de eigenaardigheden van de mode-industrie ontdekken vanuit een economisch en financieel oogpunt.
Naast de kernmodule is deze Media Major gecentreerd rond twee modulegroepen, die bijna de helft van het curriculum vertegenwoordigen:
Mode contextualisering
Deze modulegroepering zal studenten helpen een dieper inzicht te verwerven in de modewereld als een cross-over tussen kunst en industrie.
Afbeelding & Communicatie
Studenten worden in een reële context geplaatst en ontwikkelen hun technische vaardigheden door middel van een reeks praktische workshops, variërend van fotoshoots tot creatieve journalistiek.
Hoewel het programma is gestructureerd rond unieke modules en leerervaringen, is het hoogtepunt onze faculteit van bekwame en gemotiveerde docenten die uit meer dan 20 verschillende landen komen. Deze ware educatieve smeltkroes stelt je in staat om te profiteren van verschillende culturele perspectieven, wat op zijn beurt je neiging stimuleert om problemen op creatieve en onconventionele manieren te analyseren en op te lossen.
jaar 2:
Het tweede jaar is gewijd aan de implementatie en het experimenteren met deze vaardigheden door het voltooien van een verplichte stage en de ontwikkeling van de Capstone-thesis, een uniek en individueel project dat veel te danken heeft aan IFA Paris learning by doing pedagogiek.
In het Capstone-project wordt van de studenten verwacht dat ze een verband leggen tussen de cursuskennis en hun praktische kennis van de actuele best practices in de branche om een volwaardig plan voor een zakelijke onderneming op te stellen.
IFA Paris , vanaf het begin tot het afstuderen, en ongeacht hun locatie, profiteren van de steun van een unieke afdeling, het 'Carrière- en Alumnicentrum'.
Voortbouwend op sterke samenwerkingen met groepen zoals LVMH, Richemont of Kering, zal het Career and Alumni Center toegang geven tot exclusieve merklanceringsevenementen, modeshows, kunsttentoonstellingen of professionele beurzen om het eigen professionele netwerk van de studenten op te bouwen.
Credits:
Jaar 1: 60 ECTS
Marketing & Management - 18 ECTS
Zakelijke vraagstukken - 13 ECTS
Modecontextualisering - 7 ECTS
Beeld & Communicatie - 22 ECTS
Jaar 2: 60 ECTS
Stage - 20 ECTS
Capstone-project - 40 ECTS