Een doelstelling van wereldwijde en duurzame prestaties, ten dienste van organisaties, samenlevingen en individuen.
Montpellier Business School , een Grande Ecole, is erfgenaam van een lange traditie van lesgeven op basis van de behoeften van bedrijven en markten. Opgericht in 1897 door de Kamer van Koophandel en Industrie van Montpellier, is de school erin geslaagd haar gespecialiseerde onderwijs in managementwetenschappen voortdurend te verfijnen om haar cursussen aan te passen aan constante veranderingen in lokale en wereldwijde economische omgevingen.
De strategie van de instelling is om 'een leidende Europese managementschool in de regio Occitanie te zijn, internationaal erkend voor de waarden die het bevordert, zijn academische excellentie met betrekking tot managementinnovatie en ondernemerschap en de zorg voor wereldwijde verantwoordelijkheid en prestaties, die zijn activiteiten, belanghebbenden en resultaten kenmerkt ”.
Om deze strategische doelstelling van wereldwijde en duurzame prestaties te bereiken, heeft Montpellier Business School , die zich dankzij haar activiteiten positioneert op het gebied van managementinnovatie en ondernemerschap, de kernwaarden ethiek, diversiteit, openheid, verantwoordelijkheid en wereldwijde prestaties, die allemaal haar missie inspireren, namelijk: managers via programma's voor hoger onderwijs trainen die worden versterkt door hun diversiteit, zich bewust zijn van hun wereldwijde verantwoordelijkheid, in staat zijn om gebruik te maken van hun gevoel voor innovatie en bedrijfscultuur bij de uitvoering van hun professionele activiteiten en om zich aan te passen aan constante veranderingen in lokale, nationale en internationale omgevingen ”.
De kwaliteit van haar strategie en resultaten wordt internationaal erkend. De drievoudige internationale accreditatie (AACSB, AMBA en EQUIS), zijn plaats op de Financial Times Ranking van 's werelds beste Master in Management-programma's en zijn plaats op de Franse ranglijst getuigen van zijn uitstekende internationale reputatie.
Onze missie
Montpellier Business School missie van de Montpellier Business School is om "via hoger onderwijs programma's te trainen voor managers die worden versterkt door hun diversiteit, zich bewust zijn van hun wereldwijde verantwoordelijkheid bij het uitvoeren van hun missies en in staat zijn zich aan te passen aan veranderingen in lokale, nationale en internationale omgevingen".
Onze waarden: een commitment aan de basis van elke actie
Op de Montpellier Business School begeleiden drie grote families van institutionele waarden elk aspect van het functioneren en onderwijzen van de school en worden ze elke dag weerspiegeld in al haar acties en verplichtingen:
Ethiek: vermogen om kritisch na te denken over de regels van menselijk gedrag, wat deze ook mogen zijn; dat wil zeggen, voortdurend algemene acties in twijfel trekken door middel van de enkelvoudige handeling om het “juiste ding om te doen” te definiëren, gebaseerd op de waarden van eerlijkheid, billijkheid en integriteit.
Openheid en diversiteit: het vermogen om met diversiteit in al zijn vormen om te gaan, hetzij vrijwillig of onvrijwillig, zonder demagogische bedoeling, met de intelligentie van positieve openheid.
Wereldwijde verantwoordelijkheid en prestaties: de constante zoektocht naar economische, sociale en ecologische efficiëntie in iemands acties, een scherp bewustzijn van hun impact op alle belanghebbenden, samen met de bereidheid om ze op een transparante manier te rapporteren.
De implementatie van deze waarden wordt herkend door strikte labels:
- EESPIG
- verscheidenheid
- Professionele gelijkheid
- Verenigde Naties Compact
- Wereldwijd compact
Onze opleiding
Innovatie centraal in programma's
Montpellier Business School baseert zijn onderzoek en onderwijs op managementinnovatie en ondernemerschap en op maatschappelijk verantwoord ondernemen.
De onderzoekswerkzaamheden van de Faculteit Montpellier Business School , die bestaat uit vele permanente docenten-onderzoekers, helpen ervoor te zorgen dat het onderwijs up-to-date blijft in het bijzonder steeds veranderende gebied van managementwetenschappen.
Innovatieve onderwijsmethoden zijn bovendien gericht op het ontwikkelen van een gevoel van verantwoordelijkheid en kritisch denken dat de innovatie en ondernemersgeest van studenten bevordert.
Montpellier Business School streeft ook naar duurzame partnerschappen op het gebied van onderzoek en onderwijs.
Op de campus van de universiteit van Montpellier
- Lid van de COMUE LR-U, Montpellier Business School is lid van het managementlaboratorium «Montpellier Recherche en Management» dat meer dan 200 onderzoekers samenbrengt en een belangrijke rol speelt op nationaal niveau in managementwetenschappelijk onderzoek.
- Montpellier Business School is samen met SupAgro en de Universiteit van Montpellier ook een belangrijk lid van Labex Entreprendre, het enige "Laboratorium voor uitmuntendheid" gewijd aan ondernemerschap in Frankrijk.
Maar ook op nationaal en internationaal niveau
- Bestaande samenwerkingen met meer dan 50 universiteiten en bedrijfsscholen in Frankrijk.
- Actieve samenwerkingen met meer dan 25 landen (voornamelijk in Europa maar ook in de Verenigde Staten, Canada en China).