
Master of Business Administration (University of West of Scotland)
Singapore, Singapore
DUUR
12 up to 24 Months
TALEN
Engels
TEMPO
Full time, Deeltijd
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Mar 2025
COLLEGEGELD
SGD 25.615
STUDIE FORMAAT
Op de campus
Invoering
Cursusdoel
Hoogtepunten van de cursus
onderscheiding
Galerij
toelatingen
leerplan
Integratie van zakelijke functies (10 studiepunten) (18 uur)
Managers opereren binnen steeds complexere en veranderende organisatorische en contextuele omstandigheden, of het nu in de markt, de publieke sector of de 'derde' sector is, ongeacht de omvang van hun organisatie of het soort goederen of diensten die deze ondernemingen voor hun klanten produceren. Deze inleidende module biedt leerlingen inzicht in de belangrijkste interne en externe omgevingscontexten van hedendaagse organisaties, inclusief de management- en zakelijke context, waarbinnen bedrijven opereren. Deze gebieden zullen in andere modules dieper worden onderzocht. Het primaire doel van deze module is om leerlingen kennis te laten maken met deze concepten. Deze module laat leerlingen ook kennismaken met een aantal bedrijfsstructuren, culturen en de politieke, sociale, economische, technologische, juridische en ethische overwegingen die van invloed zijn op het bedrijfsleven. De module onderzoekt de vraag 'Wat is een bedrijf?' Het onderzoekt zakelijke functies, waaronder human resource management, boekhouding en financiën, operations en marketing, en beschouwt de verbanden daartussen en de uitdagingen die worden ervaren bij het beheren over functionele grenzen heen. Deze module beoogt een geïntegreerd en kritisch inzicht te bieden in bedrijven en hun kernactiviteiten, inclusief interne en externe factoren die daarop van invloed zijn. Het stelt leerlingen in staat te analyseren hoe deze functies in een real-life context werken door gebruik te maken van business case studies en online activiteiten die toegankelijk zijn via de UWS 'MBA online interactieve leerwereld'-website die alle verschillende functionele elementen samenbrengt om 'echte wereld'-problemen na te bootsen die aangepakt moeten worden. Er zullen specifieke scenario's worden gemaakt om problemen te simuleren die van invloed zijn op het algehele succes van het bedrijf.
Beoordeling: 80% individuele schriftelijke opdracht, 20% online discussie
Analytisch denken en besluitvorming (20 studiepunten) (36 uur)
Deze module laat studenten kennismaken met de besluitvormingstheorie en de hulpmiddelen die kunnen worden gebruikt om de besluitvorming en het oplossen van problemen te ondersteunen. Het zal de student in staat stellen inzicht te verwerven in verschillende benaderingen van analytische besluitvorming. Studenten zullen het vermogen ontwikkelen om relevante informatie te verzamelen en belangrijke kwesties te identificeren op basis van informatie; het verbinden en vergelijken van gegevens uit verschillende bronnen. Ze zullen de kennis en vaardigheden ontwikkelen om oorzaak-gevolgrelaties te identificeren; risico's bepalen en evalueren en conclusies trekken met behulp van verschillende analytische besluitvormingstechnieken ter ondersteuning van het analytische denken en het oplossen van problemen die nodig zijn bij complexe besluitvorming. De module stelt studenten in staat zich te concentreren op het definiëren van kansen en het ontwikkelen en implementeren van goede oplossingen. Ze zullen kritieke problemen identificeren en aanbevelingen implementeren; het begrijpen van de verschillende rollen en verantwoordelijkheden van individuen bij beslissende besluitvorming.
Beoordeling: 60% individuele schriftelijke opdracht, 40% schriftelijke groepsopdracht
Organisatorische gezondheid beheren (20 studiepunten) (36 uur)
In deze module wordt gekeken naar de prestaties van de organisatie. Studenten maken kennis met het evalueren van de prestaties van de organisatie en de externe en interne maatregelen die kunnen worden gebruikt. Studenten analyseren en evalueren organisaties (op verschillende niveaus) zodat ze competitiever kunnen worden. De module gaat in op het verband tussen prestaties en organisatorische richting, doelen en doelstellingen. Studenten zullen nadenken over hoe de doelstellingen van de organisatie worden bereikt, de rol van systemen voor het beheren van prestaties en de hulpmiddelen voor het beheren van prestaties. Er wordt een holistische kijk op het beheer van prestaties (economie, efficiëntie, effectiviteit, gelijkheid en doeltreffendheid) gehanteerd. Het is belangrijk dat alle organisaties goed presteren en hun middelen zo goed mogelijk gebruiken. Als gevolg daarvan worden managers niet alleen beoordeeld op de winst die ze maken, maar ook op de manier waarop die winst is gemaakt. Steeds meer organisaties staan nu meer open voor kritiek en kunnen voor hun activiteiten te maken krijgen met juridische uitdagingen. Er zijn veel interne en externe invloeden op de gezondheid van de organisatie. Structuur, cultuur, geschikte systemen/processen, interne prestatiemaatstaven, het beheren van de behoeften van belanghebbenden en interne politiek zijn typische invloeden.
Beoordeling: 30% individuele schriftelijke opdracht, 70% case study
Beïnvloeding van de organisatiestrategie (20 studiepunten) (36 uur)
Deze module gaat in op de rol van managers bij het vormgeven en opstellen van een strategie. Studenten ontwikkelen kennis van strategie en strategisch management. Studenten onderzoeken het strategieontwikkelingsproces en hoe organisaties kunnen reageren op factoren die hun beoogde strategieën beïnvloeden. Inhoud – strategie, strategisch management, factoren die de ontwikkeling en implementatie van strategie beïnvloeden. De behandelde onderwerpen bestrijken een aantal gebieden: de rol en taken van het topmanagement, de aard van strategisch management, strategische verandering en beslissingen. Bedrijfsbeleid, organisatieanalyse, concurrentiepositie, SWOT-analyse, waardeketenanalyse, vergelijkende analyse, door hulpbronnen geleide strategie waarbij de rol van mensen, technologie en informatiebeheer op de strategie wordt onderzocht. Sociale en politieke invloed, organisatiedoelstellingen, macht. Strategische keuze, generieke strategieën, strategieontwikkeling, technieken en benaderingen van strategie-evaluatie. Strategie-implementatie, planning en toewijzing van middelen. Rol van organisatiestructuur, systemen en cultuur. Het managen van strategische veranderingen.
Beoordeling: 90% casestudy, 10% individuele reflectie
Innovatie Ondernemerschap en de markt (20 studiepunten) (36 uur)
Deze module gaat na hoe creativiteit en innovatie leiden tot duurzaam ondernemen. Studenten zullen waardering ontwikkelen voor de cultuur, gedragsstructuren, systemen, procedures en beleid die innovatie ontwikkelen en ondersteunen. De module onderzoekt ook de toepassing van creatieve probleemoplossing en het proces van creativiteit en innovatie, met de nadruk op de rol van teamleiderschap en management en hun invloed op de bedrijfscultuur. Studenten zullen vertrouwd raken met de tools en processen die hen in staat zullen stellen creatiever, innovatiever en ondernemender/intrapreneurialer te worden in hun zakelijke attitudes en praktijken.
Beoordeling: 80% individuele schriftelijke opdracht, 20% e-examen
Strategisch bedrijfsproject (60 studiepunten) (45 uur)
Deze module is ontworpen om de onderzoeksvaardigheden, kennis en vertrouwen te ontwikkelen bij het ontwerpen, ontwikkelen, samenstellen en opleveren van strategische zakelijke projecten. In samenwerking met een geïdentificeerde gastorganisatie zal de student onderzoek doen en aanbevelingen doen in een praktische zakelijke omgeving. In het eerste trimester nemen studenten deel aan een reeks workshops die hen kennis en inzicht geven in een reeks bedrijfsonderzoeksmethoden en -technieken. De workshops worden ondersteund door leersets van studenten. Elke set wordt gefaciliteerd door een academisch adviseur en zal de focus zijn voor studenten die hun projectvoorstellen ontwikkelen die het strategische zakelijke project zullen vormen. In het tweede trimester zullen de studenten hun onderzoeksvoorstellen indienen en de dataverzameling voor het project op zich nemen. De leersets zullen steun en aanmoediging blijven bieden en een forum blijven bieden voor het delen van informatie en vaardigheden. Vervolgens krijgt iedere student een passende begeleider toegewezen met wie hij gedurende de hele masterfase van trimester drie rechtstreeks communiceert. Het ingediende project moet ongeveer 9.000 - 13.500 woorden bevatten.
Beoordeling: 75% individuele schriftelijke opdracht, 25% voorstel
Toonaangevende verandering (10 studiepunten) (18 uur)
Leiders creëren een visie op de toekomst en positioneren de organisatie om daar naartoe te bewegen. Tijdens deze reis gebruikt de leider een reeks hulpmiddelen om het proces te begeleiden. Deze module behandelt hoe leiderschap het succes van de organisatie beïnvloedt en de toekomstvisie van een duurzame organisatie creëert en inspireert. Het reflecteert op de ontwikkeling van de leiderschapstheorie en evalueert de instrumenten die leiders gebruiken bij het oplossen van problemen en organisatorische transformatie. Vanuit een specifiek op vaardigheden gebaseerd perspectief en aan de hand van casestudies van leiders in actie analyseren de studenten de effectiviteit van leiders in verschillende contexten, reflecteren ze op hun eigen leiderschapsvaardigheden en overwegen ze hoe deze kunnen worden verbeterd.
Beoordeling: 70% casestudy, 30% groepsopdracht
Zakelijke creativiteit (10 studiepunten) (18 uur)
Deze module is bedoeld om de student in staat te stellen de rol van creativiteit te verkennen, zowel als individuele vaardigheid als binnen de organisatorische context. Naast het ontwikkelen van kennis en begrip van het belang van creativiteit in het organisatieproces, laat de module studenten kennismaken met een aantal creativiteitsinstrumenten en praktische technieken om individuele en groepsvaardigheden te verbeteren.
Assessment
Beoordelingen omvatten een combinatie van individuele en/of groepsopdrachten, zoals projectvoorstellen, rapporten, bedrijfsplannen, schriftelijke opdrachten, essays, casestudies, presentaties, online discussies, dagboeken, dagboeken, leerlogboeken en/of syndicaatswerk.
Carrièremogelijkheden
Graduates may choose to pursue a future(but not limited to) in these departments/industries.
- Business Operations Manager
- Entrepreneur
- Management Consultant
Programma levering
Deze cursus wordt volledig in Singapore gegeven. Studenten hebben toegang tot lokale docenten en hulpmiddelen van het Nanyang Institute of Management .
Er zal een combinatie zijn van lezingen, tutorials, workshops, seminars en presentaties. Studenten kunnen ook extra werk krijgen om buiten de geplande lessen te voltooien. Hulpmiddelen en materialen die aan studenten worden verstrekt, omvatten aantekeningen en referenties voor verder lezen in boeken, publicaties, artikelen en websites.
Leren en uitwisselen vinden plaats via een dynamische mix van face-to-face, virtuele leerhubs: de UWS Online MBA World, die studenten de mogelijkheid biedt om op internationale basis deel te nemen en samen te werken binnen hun modules.
Duration
- Full-time: 12 months
- Part-time: 24 months