MBA in sportmarketing
SMS - Sports Management School
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Paris, Frankrijk
Talen
Frans
Studieformaat
Op de campus
Duur
2 jaar
Tempo
Deeltijd
Collegegeld
EUR 19.400 *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* 1e jaar: 9700 €; 2de jaar: 9700 €
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
Het 2de jaar MBA in sportmarketing is voor toekomstige experts in de marketingwereld. Na het MBA-1ste jaar in sportmanagement, wat een gemeenschappelijke kern is, gericht op de expertise van het sportbedrijf, streeft de MBA 2 in sportmarketing naar professionele integratie. Het biedt de vaardigheden die nodig zijn om in het universum van deze optie te oefenen en om begrip en problemen van sportmarketing te krijgen. Het volgende schooljaar zal in oktober zijn.
Het 2de jaar MBA in sportmarketing heeft veel voordelen:
- Basiscursussen die alle belangrijke punten van marketing behandelen
- Specifieke cursussen om voorop te lopen bij marketing
- Bouw van een professioneel project
- Professioneel geheugen ter ondersteuning van de bouw van het professionele project
- Opening naar de wereld van marketing
Programma resultaat
Via dit programma kun je de volgende vaardigheden verwerven:
- Word een deskundige professional in de marketingindustrie als geheel
- Een algemene kennis van de wereld van marketing
- Een beheersing van tools en strategieën
- Beheersing van strategische en operationele communicatietechnieken met beheersing van DTP-tools
- Doorgewinterde zakelijke vaardigheden
- Managementvaardigheden (financieel, boekhoudkundig, budgettair) en een beheersing van kantoorautomatiseringstools
- Een project of een groep kunnen managen (projectmanagement en HR-management)
- Mogelijkheid om een marketingproject te organiseren en te plannen
- Start een bedrijf
- Een vaardigheid hebben in professioneel Engels
- Verhoogd zelfbewustzijn en professioneel profiel
- De vervulling van zijn professionele en persoonlijke project
Carrièremogelijkheden
- Marketingmanager, productmanager, netwerkmanager
- Winkelmanager
- Sportfederaties en clubs
- Adverteerders en bedrijfsmarketingafdelingen
- Bedrijven die sportevenementen organiseren
- Technisch directeur, logistiek manager, projectmanager, stagemanager, communicatiemanager, mediacoördinator, hospitality, sponsoring, beheer VIP-ruimtes
- Marketing- en communicatieconsultancybureaus door middel van sport
- Lokale en regionale overheden
- Sector fitness, welzijn en sportrecreatie
leerplan
Middelkennis
- Marktspelers op de markt en hun specifieke kenmerken
- E-business strategie
- Sportmarketing
- Middelen van activaties
* Niet-limitatieve lijst
Communicatie - Evenementen
Exploitatie en activering van de media rond een sportevenement
Digitale optimalisatie van sportevenementen en structuren
* Niet-limitatieve lijst
Professionele tools - aanvullende activiteiten
Professionele hulpmiddelen
- Reflecterende en professionele benadering van zijn project
- Bouw je imago op via sociale netwerken
- DTP-tools
- Spreken in het openbaar
- Professionele scriptie rond een marketingvraagstuk
Aanvullende activiteiten
- Reis om de sport van gisteren en vandaag te ontdekken
- Sport business conferenties met erkende experts in de sportwereld over verschillende thema's. (PR, community management, organisatie van evenementen, vrijwilligerswerk in de sport)
- Zakelijke focus (Interventie van een executive, algemeen directeur, marketing / communicatie directeur van een federatie, een club, een merk)
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Master of Business Administration (MBA) in mobiele en digitale marketing
- Zürich, Zwitserland
- Online Switzerland
Master of Business Administration
- Online Malta
Master in digitale marketing en communicatie (MDMC) (Europese en Amerikaanse accreditaties)
- Geneva, Zwitserland