Keystone logo
© BIMM University
The Academy of Contemporary Music

The Academy of Contemporary Music

The Academy of Contemporary Music

Invoering

Waarom kies ACM? Het leren door Ethos te doen

ACM begrijpt hoe de muziekindustrie vandaag werkt en heeft een immersieve en uitgebreide leeromgeving gecreëerd, die direct aansluit bij de industrie. Ons leren door ethos te doen helpt bij het vereenvoudigen van hoe de industrie werkt en geeft een duidelijk beeld van carrièrepaden en opties. Deze duidelijke en praktische aanpak versnelt het leren.

De gedetailleerde blootstelling aan alle aspecten van de industrie zoals het gebeurt (live!) Onthult opties en bestemmingen, die onze studenten helemaal helpen bij het maken van duidelijke keuzes en het opbouwen van de kaarten die ze nodig hebben om hen daar te leiden. Als u een producent bent, weet u dat u een fundamentele greep op liedstructuur en liedje nodig hebt, maar u moet ook fundamenteel weten over inkomstenstromen en intellectuele eigendommen, waaruit u inkomsten trekt.

U zult ook moeten begrijpen hoe uw muziek wordt geconsolideerd door liveprestaties, songwriting credits en publicatie, inclusief sync en licenties. We leren u dit alles op ACM grondig door u te koppelen aan de teams die dit elke dag bij Metropolis doen.

Evenzo kan je een drummer zijn, waarvan de primaire focus zich uitstrekt en zoveel mogelijk ervaring opdoen door sessies te spelen. In dit geval moet u nog begrijpen hoe u betaald wordt, en hoe, als u een track beïnvloedt, kunt u mogelijk het mede schrijven en het creëren van een product helpen. In dit geval wordt het afspelen van sessies eigenlijk aan het schrijven. Je moet het verschil weten hoe je betaald wordt voor spelen en schrijven.

Terwijl u leert, bouwt u uw portefeuille en zullen we u helpen begrijpen hoe u het lichaam van het werk dat u creëert kunt u gebruiken om uw eigen fanbase op te bouwen, in plaats van gewoon een werkende muzikant te zijn. Dit maximaliseert uw inzetbaarheid als professionele muzikant door te doen wat je wenselijk vindt door jezelf als primaire actief te bemarken. We zullen je dit leren, want we hebben elke dag de beste professionals in de industrie.

Honing van je ambacht als kunstenaar in de hoop door een groot label te worden ondertekend, is een achterhaald concept en is niet langer de manier waarop het bedrijf werkt. Ons doel is om elke kunstenaar die door middel van ACM komt, het geloof, het verlangen en het begrijpen van hoe een geloofwaardige, zelfvoorzienende kunstenaar te worden. Zodra u in die positie bent, moet u uitgerust zijn om met vertrouwen te communiceren met een band, een producent, een manager, een label en een uitgever. Wij zullen u uitrusten om uw eigen carrière te beheren, in tegenstelling tot dat u zich met een manager op het afstuderen ondertekent zonder volledig te begrijpen hoe u uw eigen carrière en kansen kunt beheren.

Door onze diepe geïntegreerde relatie met Metropolis heeft ACM zijn vinger op de pols, dit helpt onze studenten om hun plaats erin te bepalen. We weten waar de industrie op dit moment is, want in Metropolis werken de teams op alle niveaus, waaronder de grote, onafhankelijke en directe ondertekende en ongetekende kunstenaars, merken, distributiepartners en content creators.

ACM encapsuleert de industrie van eind tot einde, waar vandaag en morgen de muziek wordt geschreven, geproduceerd, gemengd, beheerd, gedistribueerd, verkocht en gepubliceerd. Onze leerlingen leren niet uit een boek maar door praktische ervaring van het bedrijf van muziek. Het is de intrinsieke, levende, ademende verbinding tussen ACM en Metropolis, die onze studenten dit unieke perspectief en kansen geeft.

De intrinsieke verbinding tussen ACM en Metropolis geeft onze studenten de gelegenheid om te leren van de deals die we maken als ze gebeuren. Ian Brenchley, CEO van Metropolis, heeft zeven jaar de studio uitgevoerd. Hij heeft al meer dan vijftien jaar gewerkt bij belangrijke labels, waaronder Universal. Door zijn ontmoetingen met professionals op het hoogste niveau van de industrie en de aanbiedingen die eruit voortvloeien, brengt Ian de meest relevante inzichten en learnings direct naar ACM-studenten. Hier zijn een paar voorbeelden van het inbedden van praktische industrie-inhoud in onze ervaringsleer in de woorden van Ian:

"Ik ontmoette Andy Ross en Charles Barsamian op een recente zakenreis naar LA. Ze beiden bezig waren met cutting edge films en verantwoordelijk voor sync, muziek supervisie en het plaatsen van orkest scores. Zij startten een nieuw bedrijf genaamd Exit Strategy Productions, gespecialiseerd in muziek toezicht en publicatie. Vervolgens hebben we hen als consultants aangenomen voor het genereren van publieke mogelijkheden voor ons via Hollywood-films en kernactiviteiten via orkestscores voor de studio die we in Doha, Qatar, Katara Studios door Metropolis runnen. De learnings uit het opbouwen van deze nieuwe relatie en hoe we de strategie ontwikkelden om hierbij onze kernactiviteiten te profiteren, werden vervolgens gebruikt als masterclass inhoud voor ACM Business studenten. We zullen doorgaan met het bijwerken van studenten over de verdere evolutie van dit Metropolis project in real-time. Daarnaast zullen de studenten van de Business School die bij ons bij Metropolis als stagiairs meedoen, ons helpen bij het ontwikkelen van echte synchronisatiecatalogi, waaruit we op de films kijken die we in de gaten houden.

We hebben ook onlangs ontmoet met Shazam die we gevraagd hebben om ons te helpen onze optredens in de studio te promoten. Dit resulteerde in het bedrijf dat ons ons merkverkoopteam aanbiedde om onze twee tv-formaten te verkopen aan blue chip merken. Zij zullen ook onze Virtual Vinyl app aansturen. Dit geeft ons toegang tot 600 miljoen consumenten. Dit is een perfect voorbeeld van hoe we samenwerken met andere merken en organisaties om commercieel te exploiteren wat we kunnen aanbieden en het effect ervan versterken. Samenwerking is essentieel voor de effectieve werking van de muziekindustrie zoals het vandaag functioneert. In dit geval zullen de learnings worden gepresenteerd aan ACM-studenten via mijn wekelijkse podcast, die ze kunnen kijken, om te analyseren hoe het bedrijf is gedaan en dan de kans te hebben om met me te communiceren via een live Q & A. Zij zullen hun eigen contentidees kunnen voorstellen, die in aanmerking komen als we onze toekomstige producten in samenwerking met de grootste spelers in de huidige industrie creëren. "

Ian Brenchley CEO Metropolis Studios

Locaties

  • Guildford

    Rodboro Buildings, Bridge Street, Guildford, GU1 4SB, Guildford

  • London

    London, Verenigd Koninkrijk

    • Birmingham

      Birmingham, Verenigd Koninkrijk

      Opleidingen

        Instelling biedt ook:

        Vragen