
MBA Tourism Strategic Management
Riga, Letland
DUUR
2 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
01 Aug 2025
EERSTE STARTDATUM
01 Oct 2025
COLLEGEGELD
EUR 3.550 / per year *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* voor EU/EER-burgers, Zwitserland, GOS-landen, Georgië en Oekraïne; 3330 EUR/jaar voor burgers van andere landen
Invoering

- Toegekend diploma: Professional Master's degree in Business Administration (MBA)
- Toegekende kwalificatie: Manager van ondernemingen en instellingen
- Stage: Letse of buitenlandse toerisme- en horecabedrijven, toeristische attracties en organisaties voor bestemmingsbeheer
- Studieduur: 2 academiejaren
- Studietaal: in het Engels
In het kader van het studieprogramma "Tourism Strategic Management", leer je hoe je complexe aspecten van toeristisch management redelijkerwijs kunt bespreken, bedrijfs- en institutionele strategieën kunt ontwikkelen in de veranderende omgeving van vandaag, oplossingen kunt vinden voor complexe en onvoorspelbare bedrijfsomstandigheden van bedrijven in de toeristenindustrie, onderzoek , analyseer en vergelijk toeristische bestemmingen in Letland en begrijp de interactie tussen toerisme en andere gebieden.
Het professionele masterprogramma "Tourism Strategic Management" biedt een brede kennisbasis van toerisme en hospitality management en biedt een strategisch perspectief op wereldwijde toeristische ontwikkelingen. Het studieprogramma is trots op zijn lecalt="turers - uitstekende beoefenaars van de industrie die toerisme en aanverwante gebieden vertegenwoordigen - hotelmanagement, toeristische beleidsplanning op nationaal niveau en restaurantzaken. Tijdens het studieproces ontwikkelen studenten levensvatbare strategieën voor de ontwikkeling van nieuwe toeristische bestemmingen die de mogelijkheid bieden om te leren over strategische toeristische planning in de praktijk.Studenten krijgen een waardevol inzicht in de ontwikkeling en trends van de wereldwijde toeristenindustrie door deel te nemen aan 's werelds grootste IT-tentoonstelling, ITB Berlin, die ook een waardevol platform is voor internationale contacten .
Nuttig
- 50% van de studenten komt uit landen die je tot nu toe alleen op de kaart hebt geïntroduceerd. Nu hebt u de gelegenheid om kennis te maken met mensen, culalt = tuur en begrip van deze landen!
- Er zijn ongeveer 1 miljard internationale reizen geweest in het jaar 2014
Professionele masteropleiding Strategic Management in Tourism heeft de prestigieuze UNWTO - UN World Tourism Organization TedQual-accreditatie verkregen voor de maximaal mogelijke termijn - vier jaar, tot het jaar 2022.
accreditatie

Toerismeprogramma's zijn bekroond met de prestigieuze UNWTO - United Nations World Tourism Organisation TedQual-accreditatie. Turiba University is de enige universiteit in de Baltische staten en Noord-Europa die deze prestigieuze accreditatie bezit.
toelatingen
leerplan
1e studiejaar | 2e studiejaar |
Keuzevakken
|
|
Galerij
Programma resultaat
In het 1e academiejaar verwerven studenten methoden en regelmatigheden van strategisch management, planning en projectie van toerisme. Je maakt kennis met de internationale toeristische omgeving en de huidige trends. Een van de doelstellingen van de cursus is het uitvoeren van onderzoekspapers op het gebied van toeristische planning en marketing. Tijdens studiereizen bezoek je toeristische bestemmingen; je maakt kennis met succesvolle ervaringen in de toeristenindustrie op internationaal niveau en ontmoet professionals in het veld.
In het 2e studiejaar wordt de theoretische kennis in de praktijk versterkt in toerisme- en horecabedrijven. Je voert creatieve en onafhankelijke onderzoekers uit die kennis van verschillende gebieden integreren en actuele problemen van de industrie en bedrijven oplossen. Door gebruik te maken van kennis die is opgedaan in de voorgaande vakken en ervaring opgedaan tijdens de premasterpraktijk, ontwikkel je een masterscriptie.
Carrièremogelijkheden
- Manager van toerisme- en horecabedrijven in Letland of in het buitenland
- Projectmanager toeristische ontwikkeling en onderzoeksproject
- Toerismespecialist in gemeenten, toeristische informatiecentra
- Senior manager in staats- of gemeentelijke instellingen