Keystone logo
Universitas Gadjah Mada
Universitas Gadjah Mada

Universitas Gadjah Mada

Universitas Gadjah Mada (UGM) werd officieel opgericht op 19 december 1949 als een nationale universiteit. De UGM, die beschouwd wordt als een van de oudste universiteiten in Indonesië, fungeert als een pijler van het onderwijsontwaken in Indonesië en stelt zich op als verdediger en verspreider van Pancasila. Nu heeft de UGM 18 faculteiten, een postdoctorale school (Magister en Doctoraal) en een beroepsschool. De meeste faculteiten van de UGM bestaan uit verschillende afdelingen en studieprogramma's. De academische activiteiten van de Universitas Gadjah Mada worden uitgedrukt in de vorm van de hoekstenen van Tri Dharma's waarden voor hoger onderwijs, bestaande uit Onderwijs en Onderwijzen, Onderzoek en Dienstverlening aan de gemeenschap.

UGM heeft meer dan 50.000 studenten, 1.212 studentenprestaties, 2.635 intellectuele eigendommen, 339 professoren, 606 universitair hoofddocenten, 839 assistent-professoren en 684 docenten. UGM wordt beschouwd als een van de meest prestigieuze universiteiten in Indonesië die een onderwijssysteem van wereldklasse voor iedereen heeft geïmplementeerd. De Speciale Regio Yogyakarta, waar de UGM is gevestigd, is een van de kleinste provincies van Indonesië en staat algemeen bekend als een centrum van de Javaanse cultuur en als een centrum van onderwijs. Het heeft 3.689.000 inwoners, waarvan er 511.000 in de stad Yogyakarta wonen. Het feit dat het een centrum van onderwijs is, wordt gekenmerkt door het bestaan van 110 staats- en privéonderwijsinstellingen, met een studentenpopulatie van meer dan 300.000.

Visie en missie

Visie Een uitstekende en innovatieve universiteit van wereldklasse zijn, doordrenkt van de culturele waarden van de natie, gebaseerd op Pancasila als staatsideologie en toegewijd aan het belang van de natie en de mensheid.

Missie Onderwijs, onderzoek en dienstverlening aan de gemeenschap uitvoeren, evenals het behoud en de ontwikkeling van kennis die uitstekend en nuttig is voor de samenleving

accommodatie

Met behoud van de beste omgeving om de beste academische prestaties te bereiken, biedt Universitas Gadjah Mada ook accommodatie met volledige faciliteiten voor ingeschreven studenten en gastdocenten van andere universiteiten met het oog op wetenschappelijke, artistieke en culturele uitwisselingen, trainingen, faculteitsgasten, studieprogramma's, instellingen en studiecentra die direct of indirect verband houden met de universiteit.

Daarom biedt UGM 5 (vijf) slaapzalen (Darmaputera Baciro, Darmaputera Karanggayam, Ratnaningsih Bulaksumur, Ratnaningsih Kinanti en Ratnaningsih Sagan) die plaats bieden aan meer dan 1500 mensen voor permanente huisvesting en 5 (vijf) tijdelijke accommodatie-eenheden voor degenen die hun permanente huisvesting nog niet hebben gevonden, bestaande uit 2 (twee) eenheden van gastgezinnen, Wisma MM UGM , University Club Hotel en Wisma Kagama UGM .

uitrusting

Om het welzijn van de academische gemeenschap bij Universitas Gadjah Mada te vergroten, investeren we voortdurend in nieuwe en bestaande faciliteiten, training en technologie. Eenmaal ingeschreven bij UGM , wordt elke student uitgerust met een wifi-account en een studentenkaart of een internationale studentenkaart. Er zal een verplichte identificatievereiste zijn om toegang te krijgen tot alle aangeboden faciliteiten.

De academische gemeenschap van UGM heeft toegang tot onze bibliotheken in elke faculteit en afdeling, evenals tot onze hoofdbibliotheek. Deze is uitgerust met een volledig aanbod aan gedrukte materialen, een geautomatiseerd automatiseringssysteem en IT-ondersteuning waarmee bezoekers volledige toegang hebben tot meer dan 24.000 online tijdschriften. Daarnaast hebben studenten toegang tot alle formele en informele studieruimtes, de eetzaal en de minimarkt in elke faculteit, de 'sepeda kampus' voor lokaal vervoer binnen UGM , het non-profit gezondheidscentrum (GMC Health Center), universitaire ziekenhuizen, universitaire rondleidingen en reizen (Gamawisata), enz. Wat betreft dienstverlening biedt UGM haar academische gemeenschap een uitgebreid netwerk van ondersteunende diensten om ervoor te zorgen dat studenten hulp en advies kunnen krijgen over alle aspecten van het universitaire leven, waaronder academische, persoonlijke, financiële en praktische behoeften.

Alle aangeboden faciliteiten worden ondersteund door een geïntegreerd IT-systeem dat goede en geïntegreerde IT-oplossingen biedt op basis van softwareontwikkeling en informatiesystemen, consultancy en ontwikkeling van datacommunicatie-infrastructuur.

    Toelating voor masterstudenten aan de Universiteit van Gadjah Mada verloopt volgens de universiteitsregels. De toelating vindt online plaats via drie kanalen: regulier, partnerschap en internationaal. De toelating vindt twee keer per jaar plaats: in het eerste semester (mei-juli) en het tweede semester (november-december).

    Vereisten voor aanvragers

    Normaal (Indonesisch)

    • Bachelordiploma van een gerelateerde/goedgekeurde major
    • Afschrift met een minimale GPA van:
    • ≥2,50 van de 4,00, voor afgestudeerden van een A-geaccrediteerd programma
    • ≥2,75 van de 4,00, voor afgestudeerden van een B-geaccrediteerd programma
    • ≥3,00 van de 4,00, voor afgestudeerden van een C-geaccrediteerd programma
    • Het accreditatiecertificaat van de bacheloropleiding
    • Academisch Potentieel Testcertificaat
    • Engels bekwaamheidscertificaat
    • Aanbevelingsbrief van de vorige docent, baas
    • Gezondheidscertificaat
    • Projectie van aanvragers
    • Studievergunning van de werkplek van de aanvrager
      • ≥2,50 van de 4,00, voor afgestudeerden van een A-geaccrediteerd programma
      • ≥2,75 van de 4,00, voor afgestudeerden van een B-geaccrediteerd programma
      • ≥3,00 van de 4,00, voor afgestudeerden van een C-geaccrediteerd programma
      • Het accreditatiecertificaat van de bacheloropleiding
      • Academisch Potentieel Testcertificaat
      • Engels bekwaamheidscertificaat
      • Aanbevelingsbrief van de vorige docent, baas
      • Gezondheidscertificaat
      • Projectie van aanvragers
      • Studievergunning van de werkplek van de aanvrager

    Partnerschap (Indonesisch)

    • Bachelordiploma van een gerelateerde/goedgekeurde major
    • Afschrift met een minimale GPA van:
    • ≥2,50 van de 4,00, voor afgestudeerden van een A-geaccrediteerd programma
    • ≥2,75 van de 4,00, voor afgestudeerden van een B-geaccrediteerd programma
    • ≥3,00 van de 4,00, voor afgestudeerden van een C-geaccrediteerd programma
    • Het accreditatiecertificaat van de bacheloropleiding
    • Academisch Potentieel Testcertificaat
    • Engels bekwaamheidscertificaat
    • Aanbevelingsbrief van de vorige docent, baas
    • Gezondheidscertificaat
    • Projectie van aanvragers
    • Studievergunning van de werkplek van de aanvrager
    • MoU van de ontvanger van de beurs
      • ≥2,50 van de 4,00, voor afgestudeerden van een A-geaccrediteerd programma
      • ≥2,75 van de 4,00, voor afgestudeerden van een B-geaccrediteerd programma
      • ≥3,00 van de 4,00, voor afgestudeerden van een C-geaccrediteerd programma
      • Het accreditatiecertificaat van de bacheloropleiding
      • Academisch Potentieel Testcertificaat
      • Engels bekwaamheidscertificaat
      • Aanbevelingsbrief van de vorige docent, baas
      • Gezondheidscertificaat
      • Projectie van aanvragers
      • Studievergunning van de werkplek van de aanvrager
      • MoU van de ontvanger van de beurs

    Internationale

    • Bachelordiploma van een gerelateerde/goedgekeurde major
    • Afschrift met een minimale GPA van 3,00 van 4,00
    • Officiële pasfoto
    • Gekleurde scan van paspoort (alleen omslag- en persoonlijke informatiepagina)
    • Officieel academisch transcript, uitgegeven door uw academische instelling
    • Engelse taalvaardigheidstest (IELTS/TOEFL ITP/TOEFL IBT-certificaat), minimumscore 500 of gelijkwaardig. De score is hoger als de student een Double Degree Master volgt (zie de vereisten)
    • Persoonlijke verklaring
    • Verklaring financiële steun
    • Aanbevelingsbrief van de thuisuniversiteit
    • Studentenkaart (van thuis/vorige universiteit)

    Deze eisen zijn nodig om te garanderen dat toekomstige studenten de beoogde competenties van het programma kunnen behalen. Het programma houdt rekening met de opleidingsachtergrond van de aanvrager om te garanderen dat toekomstige studenten het leerproces kunnen volgen. Kandidaten met een opleidingsachtergrond in een godsdienst- of taalrichting komen niet in aanmerking, omdat deze zich in een ander kennisgebied dan stedelijke en regionale planning bevindt. Kandidaten hoeven geen vakspecifiek toelatingsexamen af te leggen. Na de selectie van de documenten moeten kandidaten een gesprek voeren over hun kennis van stedenbouw en hun ruimtelijke vaardigheden.

    Het toelatingsresultaat wordt door DPP per e-mail naar elke aanvrager verzonden. Aanvragers die niet aan de programma-eisen voldoen, worden niet toegelaten. Deze aanvragers kunnen zich opnieuw inschrijven bij de eerstvolgende toelatingsronde. Aanvragers die toegelaten worden, krijgen vóór aanvang van de studieperiode een academische oriëntatie om studenten basiskennis over ruimtelijke ordening bij te brengen.

    Selectie proces

    Stap voor stap

    • Studenten melden zich aan voor het programma
    • Na ontvangst van uw sollicitatiedocumenten zullen het lid van Office of International Affairs (OIA) en het faculteitslid deze verwerken in een selectieproces

    Aanvragers worden beoordeeld op de volgende criteria:

    • Academische competentie
    • Potentiële uitkomst, inclusief bijdrage aan de ontwikkelingsresultaten in uw thuisland
    • Professioneel en persoonlijk leiderschapsattributen
    • Als je wordt geselecteerd als een van de studentkandidaten van UGM , ontvang je per e-mail een aanbodbrief (LO) waarin je wordt verzocht het collegegeld en eventuele andere kosten te betalen met een niet-restitueerbaar bedrag.
    • Zodra het betalingsproces door de bank is bevestigd, verwerkt OIA de documenten voor een Letter of Acceptance (LoA)
    • Je ontvangt de LoA en andere informatie met betrekking tot de aangeboden cursussen, studiereglement, studentbuddy, etc
    • Het Office of International Affairs van UGM zal de aanvraagdocumenten voor een studievergunning verwerken bij het Directoraat Hoger Onderwijs van Indonesië. Het duurt doorgaans twee maanden voordat de studievergunning wordt afgegeven
    • Wanneer de studievergunning beschikbaar is, zal OIA u helpen bij het regelen van goedkeuring door het immigratiekantoor in Jakarta voor het Limited Stay Visa (VITAS/Visa Tinggal Terbatas). Het regelen van zowel de studievergunning als de goedkeuring van VITA zal minimaal drie/vier maanden in beslag nemen
    • Vervolgens ontvangt u uw VITAS (Limited Stay Visa/Visa Tinggal Terbatas) rechtstreeks in uw e-mail van OIA
    • Studenten met een verblijfsduur van meer dan 4 maanden moeten een VITAS (studentenvisum) verwerken
    • U dient uiterlijk een week na aankomst in Indonesië contact op te nemen met de OIA. Daarnaast ontvangt u van de OIA verdere instructies voor het invullen van uw verblijfsvergunningsdocumenten voor uw veiligheid en gemak.

    Studievergunning

    Een studievergunning wordt afgegeven door het Ministerie van Onderzoek, Technologie en Hoger Onderwijs en geeft je toestemming om in Indonesië te studeren. Het indienen van een aanvraag voor een studievergunning via de officiële website van het ministerie duurt één tot twee weken (dit kan eerder gebeuren als er geen onvolledige/onjuiste documenten zijn). Een studievergunning is een van de vereisten voor het aanvragen van een Telexvisum, het verlengen van een visum en het verlengen van een ITAS-status.

    Telex-visum

    Visumautorisatie of telexvisum is een voorafgaande goedkeuringsbrief van het Indonesische directoraat-generaal voor immigratie.

    Woonbrief

    Er wordt een domiciliebrief afgegeven door uw plaatselijke dorp (Kelurahan) waarin staat dat u tijdelijk op het op de kaart vermelde adres woont. Deze brief is één van de vereisten voor het aanvragen van een nieuwe ITAS, nieuwe SKTT en uitgebreide SKTT. Om deze brief te ontvangen, moet u toestemming krijgen van uw huiseigenaar, het hoofd van de buurtgemeenschapseenheid (RT & RW) en het dorpshoofd (Kelurahan).

    Tijdelijke Woonkaart (SKTT)

    Een tijdelijke verblijfskaart (Surat Keterangan Tempat Tinggal/SKTT) is een identiteitskaart uitgegeven door het plaatselijke Ministerie van Bevolking en Burgerlijke Stand (Disdukcapil). SKTT is een van de vereisten voor ITAS-extensie.

    Brief van politieregistratie

    De Politieregistratiebrief (Surat Tanda Melapor/STM) is een brief die door de Indonesische politie wordt afgegeven om het verblijf van buitenlanders in Indonesië te registreren. De STM wordt gebruikt voor het verlengen van studievergunningen, het aanvragen van een nieuwe SKTT, het verlengen van een SKTT en het aanvragen van een rijbewijs.

    Om een universiteit van wereldklasse te zijn, probeert Universitas Gadjah Mada internationale studenten de best mogelijke toegang te bieden tot het verkrijgen van studiebeurzen. Gadjah Mada International Fellowship Program-beurs wordt toegekend aan geselecteerde studenten (voltijdse masteropleiding, duale / dubbele graad masters, voltijds doctoraatsprogramma). Deze beurs dekt verzekeringen, collegegeld, toelage voor levensonderhoud, scripties en proefschriftonderzoek, huisvesting, enz. Naast samenwerking met het Ministerie van Onderzoek, Technologie en Hoger Onderwijs, het Ministerie van Onderwijs en Cultuur en andere instellingen; UGM verleent studenten KNB Scholarship, JICA AUN/Seed-Net, Darmasiswa Scholarship Program enz. We moedigen toekomstige studenten uit lage-inkomenslanden ten zeerste aan om deze beurs aan te vragen.

    verkiesbaarheid

    1. Moet geaccepteerd worden voor toelating tot het masterprogramma of doctoraatsprogramma (regulier, onderwezen in het Bahasa Indonesia) in UGM voor het academisch jaar 2021/2022 (startend in augustus 2021)
    2. Beschik over een bachelordiploma voor een masterprogramma-aanvrager of een masterdiploma voor een doctoraatsprogramma-aanvrager in de richtingen techniek, wetenschap, geneeskunde/gezondheid, aardrijkskunde, landbouw, bosbouw, dierwetenschappen, economie, recht, sociale wetenschappen en menswetenschappen, of verwante vakgebieden.
    3. Uitstekende academische resultaten van een bachelordiploma (GPA van ten minste 3,0 op een schaal van 4,0 of andere documenten die aantonen dat de kandidaat voldoende academische kwalificaties heeft) voor kandidaten voor een masteropleiding
    4. Goede beheersing van de Engelse taal (TOEFL-score van minimaal 400 voor het aanvragen van een masterdiploma of 450 voor het aanvragen van een doctoraatsprogramma
    5. Proefschriftvoorstel voor aanvrager van een doctoraatsprogramma
    6. Geef de vereiste ondersteunende documenten op

    Hoe aan te vragen

    Alle aanvragen worden online uitgevoerd via het UGM toelatingssysteem (admission. UGM .ac.id) door de volgende documenten in te vullen en te uploaden:

    1. Kleurenscan van paspoort
    2. Kleurenscan van de paspoorthoes
    3. Officiële pasfoto
    4. Kopie van academische gegevens en afstudeercertificaat
    5. Curriculum vitae
    6. Verklaring van goede gezondheid van de arts van de aanvrager
    7. Bewijs van Engelse taalvaardigheid (ITP TOEFL, IBT TOEFL of IELTS)
    8. Persoonlijke verklaring (download sjabloon van deze website)
    9. Motivatiebrief
    10. Twee academische referenties
    11. Proefschriftvoorstel voor aanvrager van een doctoraatsprogramma

    Als toonaangevende Indonesische universiteit wil Universitas Gadjah Mada excellentie in onderwijsactiviteiten, onderzoek en dienstverlening aan de gemeenschap bevorderen met het belang van de Indonesische samenleving en deelnemen aan de Indonesische sociaal-culturele ontwikkeling. Daarom willen we de student uitrusten met de kennis en vaardigheden om te slagen in de door hem gekozen carrière in een competitieve wereldmarkt.

    Studentenactiviteiten

    Universitas Gadjah Mada richt zich niet alleen op academische en onderzoeksactiviteiten met opmerkelijke prestaties, maar ondersteunt haar ingeschreven studenten ook bij deelname aan 51 'Unit Kegiatan Mahasiswa - UKM' (studentenactiviteiten-eenheden) en 8 verschillende gemeenschappen om de creativiteit van studenten te ontwikkelen door directe betrokkenheid.

    Als rolmodeluniversiteit levert Universitas Gadjah Mada Student Community Service-Community Empowerment Learning, een verplicht programma dat door de niet-gegradueerde student moet worden volbracht in een hoeveelheid van 3 studiepunten. Het is bedoeld om gelijkheid in de sociale zekerheid in heel Indonesië te creëren. UGM zendt jaarlijks in 4 periodes al haar geïntegreerde studenten naar 34 provincies. Studenten worden aangemoedigd om Indonesiërs in nood te helpen zich te ontwikkelen, te innoveren en een betere sociale omgeving voor alle Indonesiërs op te bouwen.

    Campuscultuur

    Studenten die toegelaten worden tot Universitas Gadjah Mada komen uit alle provincies en steden in Indonesië, overzeese landen en regio's van de wereld. De culturele diversiteit die hierdoor is ontstaan, is geïntegreerd en vormt een harmonieuze eenheid met de identiteit van UGM . Door de traditionele levenswijze van elke regio in Indonesië te behouden, laat UGM je een klein Indonesië zien, inclusief de bijbehorende gebruiken, tradities, interacties en communicatiestijl.

    • Special Region of Yogyakarta

      Bulaksumur, Caturtunggal, Kec. Depok, Kabupaten Sleman, Daerah Istimewa Yogyakarta, Indonesia

    Universitas Gadjah Mada