Keystone logo
Universitas Gadjah Mada

Universitas Gadjah Mada

Universitas Gadjah Mada

Invoering

Universitas Gadjah Mada (UGM) werd officieel opgericht op 19 december 1949 als een nationale universiteit. De UGM, die beschouwd wordt als een van de oudste universiteiten in Indonesië, fungeert als een pijler van het onderwijsontwaken in Indonesië en stelt zich op als verdediger en verspreider van Pancasila. Nu heeft de UGM 18 faculteiten, een postdoctorale school (Magister en Doctoraal) en een beroepsschool. De meeste faculteiten van de UGM bestaan uit verschillende afdelingen en studieprogramma's. De academische activiteiten van de Universitas Gadjah Mada worden uitgedrukt in de vorm van de hoekstenen van Tri Dharma's waarden voor hoger onderwijs, bestaande uit Onderwijs en Onderwijzen, Onderzoek en Dienstverlening aan de gemeenschap.

UGM heeft meer dan 50.000 studenten, 1.212 studentenprestaties, 2.635 intellectuele eigendommen, 339 professoren, 606 universitair hoofddocenten, 839 assistent-professoren en 684 docenten. UGM wordt beschouwd als een van de meest prestigieuze universiteiten in Indonesië die een onderwijssysteem van wereldklasse voor iedereen heeft geïmplementeerd. De Speciale Regio Yogyakarta, waar de UGM is gevestigd, is een van de kleinste provincies van Indonesië en staat algemeen bekend als een centrum van de Javaanse cultuur en als een centrum van onderwijs. Het heeft 3.689.000 inwoners, waarvan er 511.000 in de stad Yogyakarta wonen. Het feit dat het een centrum van onderwijs is, wordt gekenmerkt door het bestaan van 110 staats- en privéonderwijsinstellingen, met een studentenpopulatie van meer dan 300.000.

Visie en missie

Visie Een uitstekende en innovatieve universiteit van wereldklasse zijn, doordrenkt van de culturele waarden van de natie, gebaseerd op Pancasila als staatsideologie en toegewijd aan het belang van de natie en de mensheid.

Missie Onderwijs, onderzoek en dienstverlening aan de gemeenschap uitvoeren, evenals het behoud en de ontwikkeling van kennis die uitstekend en nuttig is voor de samenleving

Campusfuncties

Accommodation

Met behoud van de beste omgeving om de beste academische prestaties te bereiken, biedt Universitas Gadjah Mada ook accommodatie met volledige faciliteiten voor ingeschreven studenten en gastdocenten van andere universiteiten met het oog op wetenschappelijke, artistieke en culturele uitwisselingen, trainingen, faculteitsgasten, studieprogramma's, instellingen en studiecentra die direct of indirect verband houden met de universiteit.

Daarom biedt UGM 5 (vijf) slaapzalen (Darmaputera Baciro, Darmaputera Karanggayam, Ratnaningsih Bulaksumur, Ratnaningsih Kinanti en Ratnaningsih Sagan) aan die plaats bieden aan meer dan 1500 mensen voor permanente huisvesting en 5 (vijf) tijdelijke accommodatie-eenheden voor degenen die geen woonruimte hebben. hebben nog geen permanente huisvesting gevonden, bestaande uit 2 (twee) eenheden van gastgezinnen, Wisma MM UGM , University Club Hotel en Wisma Kagama UGM .

Facilities

Om het welzijn van de academische gemeenschap bij Universitas Gadjah Mada te vergroten, investeren we voortdurend in nieuwe en bestaande faciliteiten, training en technologie. Eenmaal ingeschreven bij UGM , wordt elke student uitgerust met een wifi-account en een studentenkaart of een internationale studentenkaart. Er zal een verplichte identificatievereiste zijn om toegang te krijgen tot alle aangeboden faciliteiten.

De academische gemeenschap van UGM heeft toegang tot onze bibliotheken in elke faculteit en afdeling, evenals tot onze hoofdbibliotheek die is uitgerust met een volledig assortiment gedrukt materiaal, een geautomatiseerd automatiseringssysteem en IT-ondersteuning waarmee bezoekers volledige toegang hebben tot meer dan 24.000 online tijdschriften. Daarnaast heeft de student ook toegang tot elke formele en informele studieruimte, eetzaal en mini-mart in elke faculteit, 'sepeda kampus' voor lokaal vervoer binnen UGM , non-profit gezondheidscentrum (GMC Health Center), universitaire ziekenhuizen, universiteitsrondleidingen en reizen (Gamawisata), enz. Op het gebied van diensten zal UGM zijn academische gemeenschap voorzien van een uitgebreid netwerk van ondersteunende diensten om ervoor te zorgen dat de student hulp en advies kan krijgen over alle aspecten van het universitaire leven, inclusief academisch, persoonlijk, financieel en praktisch. behoeften.

Alle aangeboden faciliteiten worden ondersteund door een geïntegreerd IT-systeem dat goede en geïntegreerde IT-oplossingen biedt op basis van softwareontwikkeling en informatiesystemen, consultancy en ontwikkeling van datacommunicatie-infrastructuur.

    toelatingen

    De toelating van afgestudeerde studenten tot de Universiteit van Gadjah Mada vindt plaats volgens de voorschriften van de universiteit. De toelating gebeurt online via 3 kanalen; regulier, partnerschap en internationaal. De toelating gebeurt twee keer per jaar, namelijk in de eerste semesters (mei-juli) en de tweede semesters (november-december).

    Vereisten voor aanvragers

    Normaal (Indonesisch)

    • Bachelordiploma van een gerelateerde/goedgekeurde major
    • Afschrift met een minimale GPA van:
      • ≥2,50 uit 4,00, voor afgestudeerden van een A-geaccrediteerd programma
      • ≥2,75 uit 4,00, voor afgestudeerden van een B-geaccrediteerde opleiding
      • ≥3,00 uit 4,00, voor afgestudeerden van een C-geaccrediteerde opleiding
      • Het accreditatiecertificaat van de bacheloropleiding
      • Academisch Potentieel Testcertificaat
      • English proficiency certificate
      • Aanbevelingsbrief van de vorige docent, baas
      • Health certificate
      • Projectie van aanvragers
      • Studievergunning van de werkplek van de aanvrager

    Partnerschap (Indonesisch)

    • Bachelordiploma van een gerelateerde/goedgekeurde major
    • Afschrift met een minimale GPA van:
      • ≥2,50 uit 4,00, voor afgestudeerden van een A-geaccrediteerd programma
      • ≥2,75 uit 4,00, voor afgestudeerden van een B-geaccrediteerde opleiding
      • ≥3,00 uit 4,00, voor afgestudeerden van een C-geaccrediteerde opleiding
      • Het accreditatiecertificaat van de bacheloropleiding
      • Academisch Potentieel Testcertificaat
      • English proficiency certificate
      • Aanbevelingsbrief van de vorige docent, baas
      • Health certificate
      • Projectie van aanvragers
      • Studievergunning van de werkplek van de aanvrager
      • MoU van de ontvanger van de beurs

    International

    • Bachelordiploma van een gerelateerde/goedgekeurde major
    • Afschrift met een minimale GPA van 3,00 van 4,00
    • Officiële pasfoto
    • Gekleurde scan van paspoort (alleen omslag- en persoonlijke informatiepagina)
    • Officieel academisch transcript, uitgegeven door uw academische instelling
    • Engelse taalvaardigheidstest (IELTS/TOEFL ITP/TOEFL IBT-certificaat), minimumscore 500 of gelijkwaardig. De score is hoger als de student een Double Degree Master volgt (zie de vereisten)
    • Personal Statement
    • Verklaring financiële steun
    • Aanbevelingsbrief van de thuisuniversiteit
    • Studentenkaart (van thuis/vorige universiteit)

    Deze eisen zijn nodig om ervoor te zorgen dat toekomstige studenten de beoogde competentie van de opleiding kunnen bereiken. Het programma houdt rekening met de opleidingsachtergrond van de aanvrager om te garanderen dat toekomstige studenten het leerproces kunnen volgen. Kandidaten met een opleidingsachtergrond uit een hoofdvak Religie of Taal mogen niet solliciteren omdat het zich op de verschillende kennisgebieden met stedelijke en regionale planning bevindt. Aanvragers hoeven geen vakspecifiek toelatingsexamen af te leggen. Na de selectie van de documenten moeten de aanvragers een interview ondergaan over de kennis van de aanvrager op het gebied van stadsplanning en zijn ruimtelijke capaciteiten.

    Het toelatingsresultaat wordt door DPP per e-mail naar elke aanvrager verzonden. Aanvragers die niet aan de eisen van het programma voldoen, worden niet geaccepteerd. Deze aanvragers kunnen zich opnieuw registreren bij de volgende geplande opname. Aanvragers die worden geaccepteerd, krijgen een academische oriëntatie voordat de studieperiode begint, zodat studenten basiskennis krijgen over ruimtelijke planning.

    Selection Process

    Stap voor stap

    • Studenten melden zich aan voor het programma
    • Na ontvangst van uw sollicitatiedocumenten zullen het lid van Office of International Affairs (OIA) en het faculteitslid deze verwerken in een selectieproces

    Aanvragers worden beoordeeld op de volgende criteria:

    • Academische competentie
    • Potentiële uitkomst, inclusief bijdrage aan de ontwikkelingsresultaten in uw thuisland
    • Professioneel en persoonlijk leiderschapsattributen
    • Als je wordt geselecteerd als een van de studentkandidaten van UGM , ontvang je via e-mail een Letter of Offer (LO) waarin je wordt gevraagd om de niet-restitueerbare betaling van het collegegeld en eventuele andere kosten te regelen.
    • Zodra het betalingsproces door de bank is bevestigd, verwerkt OIA de documenten voor een Letter of Acceptance (LoA)
    • Je ontvangt de LoA en andere informatie met betrekking tot de aangeboden cursussen, studiereglement, studentbuddy, etc
    • Het Office of International Affairs van UGM zal de aanvraagdocumenten voor een studievergunning verwerken bij het Directoraat Hoger Onderwijs van Indonesië. Het duurt doorgaans twee maanden voordat de studievergunning wordt afgegeven
    • Wanneer de studievergunning beschikbaar is, zal OIA u helpen bij het regelen van goedkeuring door het immigratiekantoor in Jakarta voor het Limited Stay Visa (VITAS/Visa Tinggal Terbatas). Het regelen van zowel de studievergunning als de goedkeuring van VITA zal minimaal drie/vier maanden in beslag nemen
    • Vervolgens ontvangt u uw VITAS (Limited Stay Visa/Visa Tinggal Terbatas) rechtstreeks in uw e-mail van OIA
    • Studenten met een verblijfsduur van meer dan 4 maanden moeten een VITAS (studentenvisum) verwerken
    • U dient uiterlijk één week na aankomst in Indonesië contact op te nemen met OIA. Bovendien ontvangt u voor uw veiligheid en gemak andere aanwijzingen van OIA voor het invullen van uw verblijfsvergunningsdocumenten

    Campusleven & Faciliteiten

    Als toonaangevende Indonesische universiteit wil Universitas Gadjah Mada excellentie in onderwijsactiviteiten, onderzoek en dienstverlening aan de gemeenschap bevorderen met het belang van de Indonesische samenleving en deelnemen aan de Indonesische sociaal-culturele ontwikkeling. Daarom willen we de student uitrusten met de kennis en vaardigheden om te slagen in de door hem gekozen carrière in een competitieve wereldmarkt.

    Student Activities

    Universitas Gadjah Mada richt zich niet alleen op academische en onderzoeksactiviteiten met opmerkelijke prestaties, maar ondersteunt ook haar ingeschreven studenten om deel te nemen aan 51 'Unit Kegiatan Mahasiswa - UKM' (eenheden voor studentenactiviteiten) en 8 verschillende gemeenschappen om de creativiteit van studenten te ontwikkelen door directe betrokkenheid.

    Als rolmodeluniversiteit levert Universitas Gadjah Mada Student Community Service-Community Empowerment Learning, een verplicht programma dat door de niet-gegradueerde student moet worden volbracht in een hoeveelheid van 3 studiepunten. Het is bedoeld om gelijkheid in de sociale zekerheid in heel Indonesië te creëren. UGM zendt jaarlijks in 4 periodes al haar geïntegreerde studenten naar 34 provincies. Studenten worden aangemoedigd om Indonesiërs in nood te helpen zich te ontwikkelen, te innoveren en een betere sociale omgeving voor alle Indonesiërs op te bouwen.

    Campuscultuur

    Studenten die worden toegelaten tot Universitas Gadjah Mada komen uit alle provincies en steden in Indonesië, overzeese landen en regio's in de wereld. Daarom is de gecreëerde culturele diversiteit geïntegreerd en bestond deze in harmonie als de identiteit van UGM . Met behoud van de traditionele manier van leven voor elke regio in Indonesië, laat UGM je een mini-Indonesië zien, samen met zijn gebruiken, tradities, interacties en communicatiestijl.

    Locaties

    • Special Region of Yogyakarta

      Bulaksumur, Caturtunggal, Kec. Depok, Kabupaten Sleman, Daerah Istimewa Yogyakarta, Indonesia, 55281, Special Region of Yogyakarta

    • Jakarta

      Jalan Doktor Saharjo, 83, 12850, Jakarta

      Vragen