MBA Czech Management Institute
About
Czech Management Institute Prague heeft 24 jaar ervaring op het gebied van economisch onderwijs, gericht op zowel een bachelordiploma als een MBA-programma. De school werd in 1994 geopend als een gezamenlijk project van het Czech Management Institute in Praag en de University of Marketing en Management van ESMA Barcelona. De organisatie is opgericht als een direct resultaat van de vriendschappelijke betrekkingen en samenwerking tussen de Tsjechische en Slowaakse Federale Republiek en het Koninkrijk Spanje, dat is geratificeerd en in werking is getreden op 10. 12. 1992.
Invoering
Czech Management Institute Prague heeft 24 jaar ervaring op het gebied van economisch onderwijs, gericht op zowel een bachelordiploma als een MBA-programma. De school werd in 1994 geopend als een gezamenlijk project van het Czech Management Institute in Praag en de University of Marketing en Management van ESMA Barcelona. De organisatie is opgericht als een direct resultaat van de vriendschappelijke betrekkingen en samenwerking tussen de Tsjechische en Slowaakse Federale Republiek en het Koninkrijk Spanje, dat is geratificeerd en in werking is getreden op 10. 12. 1992. Om deze reden hebben we altijd de steun gehad van de Ambassade van Spanje.
De fundamentele missie van de school is om universitair geschoolde professionals voor te bereiden op management- en ondernemersactiviteiten. Dit project is ontstaan vóór de goedkeuring van wet nr. 111/1998 Coll. op universiteiten, die de oprichting van particuliere universiteiten in Tsjechië mogelijk maakten, beantwoordde hij echter aan de algemene vereisten voor een bachelordiploma in termen van het bereik van ten minste 1.800 lesuren in voltijdstudie. Het curriculum in sommige gebieden (economische theorie, vreemde talen, enz ..) was identiek aan het curriculum van de economische faculteiten van openbare universiteiten, andere gebieden (economisch beleid, bedrijfskunde, bedrijfsbeheer en andere) werden gedetailleerder geprojecteerd en werd gebruikt als inspiratie voor het voorbereiden van bachelorprogramma's van bepaalde openbare en particuliere universiteiten. Het curriculum omvat ook een aantal zogenaamde trainingen met betrekking tot de toekomstige functie van manager of ondernemer (management II -probleemoplossing, retoriek , psychodiagnostiek, bedrijfsethiek en communicatieve vaardigheden, rationeel lezen), dat wil zeggen objecten die gewoonlijk niet worden opgenomen in de curricula van economische faculteiten. Het leerprogramma omvat training in twee vreemde talen om het actieve niveau van hun kennis te bereiken. Het onderwijs wordt in het eerste en tweede studiejaar 30 weken gegeven. De derde editie heeft een kort zomersemester aangezien er wordt geoefend en bachelorscripties worden verwerkt (totaal 1765 uur) dat niet alle mogelijk opruiende lesuren worden vervangen.
Locaties
- Prague
Resslova,308, 120 00, Prague